به شخصی که بدون هیچ گونه مهارت و علم کافی در حوزه نفوذ اطلاعات کامپیوتری ، هک کردن و برنامه نویسی از طریق برنامه های آماده شده توسط دیگران و اسکریپت ها به شبکه ها t وب سایت ها و سیستم های رایانه ای حمله می کند ، بچه اسکریپت گفته می شود. هدف اینگونه افراد جلب توجه و نشان دادن قدرت در مقابل دوستان و سرگرمی می باشد. این اشخاص از طریق نرم افزار های رایگان و ابزار های مختلف که پیدا کردن آنها چندان سخت نیست اقدام به پیدا کردن نقاط ضعف موجود در وب سایت ها و سیستم های رایانه ای می کنند و از این طریق نقاط مختلف وب سایت را تغییر داده و حملاتی به اطلاعات و سیستم های کامپیوتری دارند. در این مقاله از سایت برتر می خواهیم در رابطه با یکی دیگر از هکرهای رایانه‌ ای هم چون هکر بچه اسکریپتی صحبت کنیم ، جهت کسب اطلاعات بیشتر ادامه مطلب را حتماً بخوانید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

هکر بچه اسکریپتی چه هکری است؟

هکر بچه اسکریپتی چه هکری است؟

به تصور خیلی از افراد و حتی شما به محض شنیدن واژه بچه اسکریپت و هکرهای بچه اسکریپتی به یاد خرابکاران و هکران سن پایین و نوجوانان می‌افتید. در واقع این باور کاملاً غلط است و این اصطلاح و واژه به سن افراد مرتبط نمی باشد و امکان دارد نوجوان یا یک فرد مسن  نیز در رده بچه اسکریپت ها قرار بگیرند.

معمولاً کارهای این گونه افراد به علت دانش کم کار دست شان می دهد و همواره ردپای آن ها به جا مانده به سرعت شناسایی شان ختم می شود. جالب است بدانید که اکثر هکران دل خوشی از بچه اسکریپت ها ندارند و به گونه‌ ای آنان را مایه خفت و خواری جامعه می دانند.

کارهایی که از دست هکر بچه اسکریپتی بر می‌ آید به خرابکاری های کم و مبتدی نمی ‌توان بسنده نمود و هر گونه حملات و خرابکاری از سرویس کسب کلمه عبور ، مودم های وایرلس و … اعمالی هستند که آنان انجام می دهند و یا بهتر است بگوییم این نرم افزار های مورد استفاده آنهاست و بعضی از بچه اسکریپت ها هدف های بزرگتری نظیر کسب درآمد یا سود شخصی نیز دارند.

این هکرها را هکر های کلاه صورتی نیز می ‌نامند و به طور معمول هکران تازه کار و قشر کم سن و سال را شامل می شود. در عمل هک کردن بچه اسکریپت ها کاملاً شبیه هکران نابلد و مبتدی عمل می کنند و دانش شان در حد نوشتن برنامه های مورد نیاز برای هر کس نیست. با برنامه های آماده و پیش پا افتاده اقدام به نفوذ می ‌کنند و به طور کلی هیچ خلاقیتی از خود ندارند.

بیشتر بدانبد : هکر کلاه سیاه چیست؟

یادگیری اصول اولیه برای هکر بچه اسکریپتی شدن

در صورتی که به نفوذ اطلاعات کامپیوتری شبکه های مختلف علاقه مند هستید و به جای اصلاح نرم افزارهای کامپیوتری سعی دارید که بر مکانیسم های امنیتی سیستم های کامپیوتری و شبکه تسلط پیدا کنید باید از تکنیک های هکری ، نحوه فکر کردن شبیه به یک هکر و چگونگی به دست آوردن احترام در جامعه هکری را بیاموزید. برای هکر بچه اسکریپتی شدن باید به زبان انگلیسی تسلط کامل داشته باشید ، در صورتی که زبان تان ضعیف و یا متوسط باشد باید تلاش نمایید تا به آن مسلط گردید.

قدم دوم برای یک هکر موفق شدن تسلط به سیستم عامل های یونیکس همچون لینوکس و نسخه لینوکس کالی است. در واقع شما برای شروع احتیاج دارید که یک لینوکس کالی را از روی هارد اصلی و یا روی یک مجازی ساز نصب نمایید.

در گام بعدی باید به زبان برنامه نویسی html به عنوان زبان اصلی وب سایت و تمامی صفحات وب تسلط داشته باشید. آگاهی از اصول اولیه html به شما در تشخیص نقاط ضعف در وبسایت ها کمک شایانی می کند.

در وهله بعدی یادگیری دیگر زبان های برنامه نویسی همچون پایتون ، جاوا ، جاوا اسکریپت ، php ، SQL و C بسیار مهم می باشد که در ادامه در رابطه با اهمیت هر یک از این زبان ها صحبت خواهیم نمود.

مقالات پیشنهادی : از زبان html چه می دانید؟

اهمیت انواع زبان برنامه نویسی در هکر بچه اسکریپتی

همانگونه که پیشتر گفتیم با تسلط بر زبان های برنامه نویسی می توانید یک هکر حرفه ای شوید و در زمینه علم به انواع هکر ها فراتر از آنچه که هست عمل نمایید. اولین زبان پس از html یادگیری زبان پایتون می باشد. این زبان برنامه نویسی طراحی بسیار خوبی دارد و به خوبی مستند شده و در مقایسه با دیگر زبان ها آسان تر به نظر می رسد در صورتی که زبان انگلیسی تان خوب است یاد گرفتن این زبان آسان بوده زیرا از توابع و دستورات موجود در آن به زبان محاوره ای بسیار نزدیک می باشد.

یادگیری جاوا نیز حائز اهمیت است اما به نسبت پایتون زبانی دشوار تر و پیچیده تری است اما کاربردهای بسیار زیادی دارد.

زبان جاوا اسکریپت بر عکس جاوا شبیه به پایتون بوده زیرا هر دو زبان مبتنی بر وب هستند و بسیار کاربر پسند نیز می باشد. زبان برنامه نویسی وب تحت عنوان جاوا اسکریپت را تلاش کنید بهتر از زبان های دیگر یاد بگیرید زیرا یاد گرفتن نحوه عملکرد آن می تواند به شما در تشخیص قسمت های قابل استخراج از وب سایت کمک کند.

زبان php یکی از مهمترین زبان ها برای هکرها و هکر بچه اسکریپتی می باشد. علت این امر آن است که این زبان در سمت سرور است و یکی از کارهایی که انجام می دهد در ارتباط با ورود مدیران و کاربران به وب سایت می باشد. در واقع ورود مدیران به سایت یک بحث امنیتی به حساب می آید به همین علت برای هکرها بسیار مهم است.

SQL دیتابیس اصلی یا پایگاه داده وبسایت ها و خدمات آنلاین است که بسیاری از هکران وقت بسیاری را صرف تلاش برای دسترسی به پایگاه های داده می کنند به همین علت دانستن چگونگی عملکرد آن برای بسیاری از هک ها ضروری است.

مقاله پیشنهادی : پایتون (Python) چیست؟

نتیجه گیری

به طور کلی این هکرها علم برنامه نویسی و هک ندارند و از نظر نرم افزارهای هک که توسط هکرهای با سواد نوشته می شود برای هک وب سایت ها استفاده می کنند. هکرهای بچه اسکریپتی سر و صدای بیشتری نسبت به دیگر هکران دارند و تعریف زیادی از خود می کنند. خطری جدی که این هکرها را تهدید می کند این است که امکان دارد آنان صفحه اصلی وب سایت های معروف را را به علت عدم آپدیت سرور های شرکت هک کنند و هر کس که آنان را می بیند احساس می کند که آدم با سوادی هستند و این احساس را به آن ها منتقل کرده و اعتماد به نفس کاذبی در این افراد ایجاد می شود که موجب می گردد به سراغ مفاهیم اولیه شبکه و امنیت نروند و هک را به طور اصولی یاد نگیرند.