امروزه شبکه های اجتماعی کاربران بسیار زیادی را در سرتا سر جهان به سمت خود جذب نموده اند. در واقع در جهان امروز هر نفر در چند شبکه اجتماعی فعال است و به همین علت می‌توان از این شبکه های اجتماعی در جهت سئو سایت نیز استفاده نمود. در گذشته فعالیت در سوشیال مدیا تاثیر چندانی در سئو سایت نداشت و فعالیت در این نوع شبکه ها هیچ گونه تغییری در رنکینگ سایت ها ایجاد نمی کرد، اما بعد از گذشت مدت زمانی با افزایش کاربران شبکه های اجتماعی؛ گوگل نتوانست از تاثیر آن ها چشم پوشی کند و امروزه نقش شبکه های اجتماعی در بهینه سازی سایت بسیار زیاد می باشد. البته هنوز هم فعالیت برخی از این شبکه ها تأثیر مستقیمی بر سئو ندارد. در ادامه در این رابطه توضیحات جامع تری را ارائه خواهیم کرد.

نقش شبکه های اجتماعی در بهینه سازی سایت و رنکینگ آن

نقش شبکه های اجتماعی در بهینه سازی سایت و رنکینگ آن هنوز هم برای کارشناسان این حوزه مشخص نیست اما می توان گفت که شبکه های اجتماعی هم به صورت مستقیم و هم به صورت غیر مستقیم در سئو سایت تاثیر می گذارند. در واقع می توان گفت که این شبکه ها با سایت شما در تعامل می باشند و به همین دلیل موتور های جستجوگر به سیگنال شبکه های اجتماعی توجه بیشتری نشان می دهند. البته نمی توان گفت که تنها با فعالیت در شبکه های اجتماعی می شود رتبه بندی سایت را بالا برد. به طور کلی شما تنها در صورتی می توانید رتبه سایت خود را افزایش دهید که علاوه بر تولید محتوا و ایجاد بک لینک، فعالیت مثبتی نیز در شبکه های اجتماعی داشته باشید. توجه نمایید که نمی ‌شود گفت که تاثیر همه شبکه های اجتماعی روی رنکینگ سایت به یک میزان است. با وجود سوشیال مدیا کاربران بسیار راحت تر می توانند با شما ارتباط بگیرند و این رضایت آنان را همراه خواهد داشت به این ترتیب سایت شما نسبت به سایر رقیبان متمایزتر خواهد شد. این مسئله باعث شده تا اکثر افراد در کنار سایت در شبکه های مجازی نیز فعالیت کنند، به همین علت قصد داریم تا شبکه ‌های اجتماعی را از این نظر به صورت کامل بررسی کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

نقش شبکه های اجتماعی در بهینه سازی سایت - برتر رایانه

 

بررسی کامل نقش شبکه‌ های اجتماعی در بهینه سازی سایت

فیسبوک: فیسبوک از اولین شبکه های اجتماعی ساخته شده در جهان می باشد که همچنان محبوبیت بسیاری در میان کاربران دارد. این شبکه اجتماعی یکی از بهترین گزینه ها برای ایجاد سیگنال اجتماعی در سایت شما میباشد. شما میتوانید با بررسی لایک ها و نظرات افراد در اکانت فیسبوک خود، بررسی کنید که چه تعدادی از کاربران آن به محتوای تولید شده شما علاقه نشان داده اند. به این ترتیب می‌توان آنالیز کاملی انجام داد و در سایت نیز باتوجه به این فاکتورها عمل نمود تا رتبه خود را افزایش داد.

اینستاگرام: اینستاگرام امروزه به عنوان محبوب ترین شبکه اجتماعی در جهان شناخته می‌شود و نمی‌توان در بررسی نقش شبکه‌ های اجتماعی در بهینه سازی سایت تاثیر این سوشیال مدیا را نادیده گرفت. با توجه به هوش مصنوعی اینستاگرام که امروزه به عنوان پیشرفته ترین هوش مصنوعی در میان شبکه‌های اجتماعی شناخته می‌شود، می توان آنالیز کاملی در رابطه با محتوای مورد پسند افراد انجام داد. به این ترتیب می توان روی این نوع محتوا مانور بیشتری داده و رتبه سایت را افزایش داد. با توجه به شمار بسیار کاربران ایرانی در اینستاگرام و تلگرام بسیاری از سایت ها به این دو شبکه اجتماعی لینک می دهند و لینک سایت را نیز در بیو پیج خود درج می کنند که این کار باعث خواهد شد تا رتبه سایت شما به میزان بسیاری افزایش یابد.

توییتر: توییتر برای ایجاد محتوای متنی طراحی شده است و به قدری محبوب است که بسیاری از کاربران توییت های منتشر شده را در سایر شبکه ‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام و تلگرام نیز به اشتراک می‌گذارند، به همین علت و با توجه به تاثیر محتوا بر سئو سایت، با استفاده از این بستر و آنالیز توییت های قرار گرفته، می‌توان شمار کاربران سایت را افزایش داده و رنکینگ را بالا برد.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

بهبود نقش شبکه ‌های اجتماعی در بهینه سازی سایت

شبکه های اجتماعی نیز نیازمند بهینه سازی می باشند و بهبود نقش شبکه های اجتماعی در بهینه سازی سایت تنها با سئو این شبکه ‌های مجازی امکان پذیر است. در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام تلاش پیج های بیزینسی در این است که با ایجاد محتوای مناسب در اکسپلور اینستا دیده شوند و به این ترتیب کاربران بیشتری را به سمت صفحات خود جذب نمایند که با این وجود رتبه سایت نیز افزایش خواهد یافت. هر چه میزان تعامل شما با کاربران در فضای مجازی افزایش یابد رتبه بالاتری را به دست خواهید آورد که این باعث تاثیر مثبت روی سایت شما می شود. بهینه سازی شبکه های اجتماعی به راحتی امکان پذیر است، در واقع تنها کافیست تا محتوای خوبی را در صفحه خود به اشتراک بگذارید که محتوای تان باید همراه با تصاویر و ویدیو باشد. این مسئله به خصوص در اینستاگرام دارای اهمیت است و در این شبکه اجتماعی بهتر است پست های متنی را کاهش داده چرا که افراد به میزان کمتری این نوع مطالب را مطالعه می کنند و بیشتر به ویدیو و تصاویر علاقه نشان می‌دهند. شبکه های اجتماعی با افزایش تعداد کاربران سایت شما باعث افزایش فروش و رتبه سایتتان خواهند شد و امروزه بهتر است تا به میزان زیادی روی سوشیال مدیا خود مانور دهید. در این راه بهتر است تا از کپی محتوای سایر پیج ها خودداری کنید و هر روزه سر ساعات مشخصی پست های خود را منتشر نمایید.

بیشتر بخوانید: لینک UTM چیست؟

بهینه سازی سایت در مجموعه برتر رایانه

مجموعه برتر رایانه با سابقه چندین ساله خود امکان طراحی سایت و بهینه سازی آن را در جهت افزایش فروش شما فراهم نموده است. این مجموعه همچنین می تواند شما را در جهت بهینه سازی شبکه های اجتماعی تان همراهی کند. شما می توانید از طریق شماره های مرتبط با کارشناسان ما تماس بگیرید و از آنها مشاوره رایگان در رابطه با موارد ذکر شده دریافت کنید. با سپاس از همراهی شما لحظات خوبی را برایتان آرزومندیم.