کسب و کارهای اینترنتی به خصوص وبسایت های فروشگاهی برای فروش خود به صورت آنلاین معمولاً محصولات و اطلاعات مربوط به آن را در صفحه وب سایت مشخص می نمایند. در وبسایت صفحه ای به نام صفحه درباره ما یا تماس با ما شناخته می شود و علاوه بر تمامی اطلاعات تماس و تاریخچه مربوطه بخشی را نیز برای نمایش آدرس قرار می دهند تا مخاطبین و بازدیدکنندگان به معتبر بودن آن شرکت اطمینان نمایند. در صورتی که برای راه اندازی وب سایت قصد دارید موقعیت مکانی را در صفحه نمایش دهید پیشنهاد می کنیم تا این مقاله از سایت برتر که در رابطه با نشان دادن موقعیت مکانی در وردپرس را مورد مطالعه قرار دهید جهت کسب اطلاعات بیشتر در ادامه با ما همراه باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

نحوه نشان دادن موقعیت مکانی در وردپرس

موقعیت مکانی در سیستم مدیریت محتوای وردپرس از طریق گوگل مپ نشان داده می شود. در صورتی که می خواهید در رابطه با اهمیت نقشه سایت در طراحی وب سایت پیش از قرار دادن گوگل مپ بدانید حتماً مقاله سایت مپ یا نقشه سایت چیست؟ را بخوانید.

این نقشه که با وابسته به کمپانی گوگل است کاربرد زیادی در یافتن آدرس های مختلف دارد و همچنین کاربران می توانند توسط این نقش به خوبی آدرس ها را بیابند و برای صاحب وب سایت در اصطلاح سئو محلی سایتش تأثیر مثبتی خواهد داشت. به عنوان یک مدیر وب سایت در صورتی که به طراحی صفحات وب سایت خود و همچنین تعامل کاربران اهمیت می دهید این نقشه می تواند کمک زیادی به شما می کند.

همانگونه که در مقدمه گفتیم با قرار گیری آن در صفحه تماس با ما یا درباره با ما میتوانید آدرس فروشگاه یا شرکت را به کاربران خود نمایش دهید. این موضوع همچنین موجب خواهد شد که سایت شما جذاب تر شود و به یک وب سایت حرفه ای از لحاظ کاربران تبدیل گردد.

در صورتی که به کسب و کار اینترنتی تان اهمیت می دهید و تمایل دارید که کاربران را جذب و راضی نگه دارید به شما پیشنهاد می کنیم تا در ادامه همچنان با ما همراه باشید تا در رابطه با نشان دادن موقعیت مکانی در وردپرس جامع ‌تر صحبت کنیم.

مقاله پیشنهادی : وردپرس شبکه و نحوه نصب آن

معرفی پلاگین WP Google Maps جهت نشان دادن موقعیت مکانی در وردپرس

برای مشاهده نقشه گوگل در سایت شیوه ‌های گوناگونی موجود است و در صورتی که میخواهید یک روش ساده و کاربردی را برای مشاهده نقشه به ‌کارگیرید؛ پیشنهاد ما به شما افزونهWP Google Maps کاملاً رایگان می باشد. شما با استفاده از این پلاگین بدون حتی یک خط کدنویسی می توانید در عرض چند دقیقه نقشه را در وب سایت خود جهت نشان دادن موقعیت مکانی در وردپرس به نمایش بگذارید.

معرفی پلاگین WP Google Maps جهت نشان دادن موقعیت مکانی در وردپرس

پلاگین WP Google Maps از ساده ترین پلاگین ها برای استفاده از نقشه های گوگل در وبسایت است و از این طریق می توانید یک نقشه سفارشی به پست های وردپرس یا صفحات را با سرعت بیشتر و به راحتی اختصاص دهید.

این کار بدون فریم و بسیار آسان انجام می گیرد و به عنوان یک افزونه ایده آل برای نقشه های صفحه تماس، نقشه ها، مشاهده مناطق و هرگونه کارایی دیگر است. علاوه بر نسخه رایگان این پلاگین یک نسخه حرفه ای نیز با امکانات بیشتر دارد که برای فعال سازی آن باید هزینه ای متحمل شوید.

در واقع به عنوان یک افزونه محبوب و پرکاربرد در سایت های وردپرسی میان وبمستران شناخته می شود و بالاتر از ۴ هزار نصب فعال در سایت های مختلف دارد. این پلاگین به شما این امکان را می دهد تا مپ های گوگل سفارشی را از طریق نشانگر با کیفیت عالی نظیر توصیف تصاویر، دسته ها، مکان ها، دستورالعمل ها و لینک ها ایجاد نمایید.

به طور کلی از امکانات این افزونه می توان به قابلیت پشتیبانی از محلی سازی و -UTF-8 ادیت نشانگر نقشه – افزودن یا ساخت موضوع نقشه خود با یک کلیک- نقشه پاسخگو و به عنوان محبوب ترین پلاگین نقشه های گوگل در وردپرس با کارایی فوق العاده آسان بدون احتیاج به برنامه نویسی شناخته می شود.

نسخه حرفه ای این پلاگین شامل ساخت نقشه های گوناگون گوگل، امکان دادن به بازدید کنندگان جهت دریافت مسیرهای نشانگر خود، افزودن توضیحات، تصاویر و لینک ‌ها به نمایش گر نقشه، اضافه کردن دسته به نقشه، ترکیب کردن مپ های متعدد گوگل، مشاهده مکان بازدیدکننده خود بر روی نقشه و بسیاری از امکانات دیگر.

مقاله پیشنهادی : زمان بندی پست در وردپرس

چگونگی کار با پلاگین WP Google maps برای نشان دادن موقعیت مکانی در وردپرس

نظیر دیگر پلاگین ها برای نصب و فعال سازی این پلاگین جهت نشان دادن موقعیت مکانی در وردپرس می توانید به صفحه یا مخزن وردپرس مراجعه نمایید.

چگونگی کار با پلاگین WP Google maps برای نشان دادن موقعیت مکانی در وردپرس

پس از آن که این پلاگین را فعال کردید قسمت جدید تحت عنوان Maps به پنل پیشخوان وردپرس افزوده می گردد که قادر خواهید بود از این بخش تنظیمات مربوط به مپ را انجام دهید. بعد از اینکه بر روی این گزینه کلیک نمودید با یک صفحه مانند صفحه پایین رو به رو خواهید شد که در آن یک لیست از همه نقشه هایی که ایجاد شده است به نمایش در می آید.

شما قادر خواهید بود با اولین “نقشه من” نقشه دلخواه تان را بسازید. در اینجا می بایست بر روی گزینه Edit کلیک کرده تا به یک صفحه نظیر صفحه زیر روبه رو شوید.

در این بخش میتوانید نقشه را طبق نظر خود سفارش سازی نمایید.

در این صفحه زبانه های مختلفی وجود دارد که می خواهیم در رابطه با گزینه General settings به عنوان اولین زبانه صحبت نماییم:

گزینه  Short code: اولین گزینه تحت عنوان گزینه شورت کد برای تان به نمایش در می آید که از طریق این کد کوتاه می توانید نقشه را در برنامه مختلف وب سایت جهت استفاده مشاهده نمایید.

Map Name : در این بخش میتوانید یک اسم با اختیار خود برای نقشه انتخاب کنید و در فیلد مربوطه وارد نمایید.

از طریق گزینه Width و Height عرض و ارتفاع نقشه را به پیکسل یا درصد وارد کنید که عرض و ارتفاع پیش فرض روی ۱۰۴ و ۱۰۰ است که می توانید این اندازه ها را بر روی دستگاه هایی نظیر موبایل و تبلت استفاده کنید. پس در صورتی که میخواهید این نقشه واکنشگرا باشد این تنظیمات را تغییر ندهید.

قسمت Zoom Level

این بخش نیز مربوط به بزرگنمایی نقشه و تنظیمات آن است و می توانید تعیین کنید که سطح بزرگنمایی نقشه سایتتان در چه حدی باشد.

با گزینه ‌ Map Alignment  می توان تراز نقشه را مشخص کنید و گزینه های مرکز، چپ، راست و یا هیچ کدام را انتخاب نمایید.

گزینه Map type نیز برای آن است که شما نقشه را میان گزینه های ماهواره ای، زمینی، نقشه راه و ترکیبی انتخاب کنید.

در آخر نیز بر روی گزینه Save map کلیک کرده تا تغییرات شما بر روی نقشه اعمال شود.

تنظیمات نشانگر جهت مشاهده موقعیت مکانی در وردپرس

برای مشاهده چندین زبانه کافیست این صفحه را اسکرول کنید تا گزینه‌های متعددی جهت تنظیمات نمایشگر برای تان به نمایش درآید.

در گزینه Address/GPS:  باید مختصات GPS آدرس که قرار است نشان دهید را در اینجا وارد کنید. علاوه بر این با این کار آدرس تان به صورت دقیق نمایش داده نشده و باید آدرس را به طور دستی با موس مشخص کنید.

گزینه Animation این امکان را به شما می دهد که برای نشان گری که روی سایت مپ قرار می گیرد یک انیمیشن انتخاب نمایید. همچنین اگر تمایل ندارید تا هیچ انیمیشنی را انتخاب کنید گزینه none را بزنید‌.

InfoWindow open by default: این گزینه در مورد مشاهده پنجره اطلاعات نشانگر وب سایت تان است که در صورت لزوم می توان آن را باز یا بسته نمود.

در آخر جهت اینکه تغییرات تان اعمال گردد بر روی دکمه Add Marker کلیک نمایید.

در این بخش زبانه Advanced Marker قابلیت های بیشتری در اختیار شما قرار می گیرد اما برای استفاده از آن باید نسخه حرفه ای را خریداری نمود.

در صورتی که با موفقیت تنظیمات این افزونه را انجام دهید نوبت به مشاهده نقشه در برگه وب سایت است. شما عزیزان می توانید این نقشه را در قسمت برگه ها و نوشته های سایت ببینید. برای این کار کافیست وارد ویرایشگر وردپرس خود شوید و علامت + را انتخاب کنید. در بلوک باز شده شما بر گزینه WP Google Maps کلیک می کنید و در ستون سمت چپ نیز به اطلاعات نقشه دسترسی داشته باشید.