از جمله مهمترین قسمتهای وب سایت تولید محتوا می باشد، در واقع این امر برای بهینه سازی وب سایت یا همان بهبود سئو سایت انجام می گیرد و کاربران با شناخت کسب و کارتان یا آشنایی با خدمات تان متناسب با آن می بایست اقدام به تولید محتوا نمایید. اشکال مختلفی از تولید محتوا وجود دارد که در بسیاری از مقاله های موجود در سایت برتر به آن اشاره نموده ایم. از محتوای متنی گرفته تا محتوای صوتی و تصویری که در دنیای سئو از اهمیت ویژه ای برخوردار است. مسئله مهمی که شما باید در انواع تولید محتوا را رعایت کنید و به آن توجه داشته باشید قانون قلاب در تولید محتوا است. در این مقاله می‌خواهیم در رابطه با این قانون صحبت نماییم و به شما عزیزان بگوییم که چگونه می توانید از این طریق این قانون به نفع وب‌ سایت‌تان بهره ببرید، در ادامه با ما همراه باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

تعریف قانون قلاب

منظور از قانون قلاب که به عنوان یکی از رکن های مهم و اساسی در تولید محتوای امروزی به حساب می آید این است که شما با در اختیار داشتن مدت زمان کم می بایست تا مخاطبین را به محتوای خود جذب نمایید.

این قانون بیانگر آن است که شما باید با دانشی که دارید و از طریق تکنیک های جذب و درک کردن مخاطب با مهارت زیاد یک تولید محتوای فوق العاده داشته باشید. قانون قلاب در تولید محتوا با عناوین نویسی شما آغاز می شود و در مقدمه مطلبتان به پایان می رسد.

در صورتی که بتوانید جذاب و گیرا عناوینی را برای محتوای تان بنویسید در واقع اولین قدم را خوب برداشته اید. اما اصل کار در مقدمه است و اگر بتوانید در همان آغاز مطلب مخاطب را به محتوای تان جذب کنید در واقع به درستی قانون قلاب را اجرا نموده اید.

اما سؤال اینجاست که آیا این قانون تنها مختص به یک مدل محتواست یا تمامی مدل های محتوا را شامل می شود؟جواب به این پرسش بسیار کوتاه است خیر.

وقتی ما در رابطه با محتوا حرف می زنیم تمامی مدل ها را در بر می گیرد. اگر محتوای ویدیویی انجام می دهید نسبت به مدت زمان آن باید در همان ثانیه‌ های اول مخاطب را به سمت ویدیو خود سوق دهید تا آن را دنبال نماید.

در صورتی که محتوای متنی تولید می کنید بهترین شیوه به کارگیری از یک تیتر ، این مسئله بیشتر در مورد تولید محتوای صوتی و تصویری صدق می کند و در صورتی که نتوانید این قانون را در انواع و اقسام محتوای تولیدی خود پیاده سازی کنید به‌ راحتی مخاطبتان را از دست خواهید داد. این امر یعنی مرگ سایت‌تان و به زودی بدون مخاطب وبسایت تان از دسترس خارج خواهد شد.

تأثیرات قانون قلاب در تولید محتوا

تأثیرات قانون قلاب در تولید محتوا

حال سؤال اینجاست که اگر ما این قانون را رعایت کنیم و به دقت از آن بهره بگیریم چه منفعتی برای وبسایت ما خواهد داشت و اثرات آن چیست؟ قطع به یقین اثرات زیادی را به همراه دارد که مهمترین آن جذاب شدن محتوا و برتری آن از محتوایی رقبا است که همین مسئله موجب جذب مخاطب می شود.

با جذب مخاطب آمار بازدید وب سایت و همچنین نرخ کلیک بر روی مطالب به طرز چشمگیری بالا می‌ رود. تمامی این ها مقدمه ای است که بتوانید وبسایت تان یک سئو عالی داشته باشد. در نتیجه این کار سایت تان با رسیدن به نتایج اول گوگل فروش محصول بیشتر و ارائه خدمات بیشتری را به دنبال خواهد داشت.

نحوه به کارگیری این قانون بسیار راحت است و آن چه عجیب نیست به غیر از تیتر نویسی جذاب و مقدمه گیرا به کارگیری اعداد و ارقام می تواند کمک زیادی به شما بکند. ارقام مخاطب را سریع جذب نموده و ذهن آنها را درگیر می سازد. به کارگیری از این موارد در مقدمه نتیجه بسیار عالی در بر خواهد داشت همچنین بکارگیری از ساده نویسی به جای ادبی نوشتن موجب ایجاد صمیمیت در مخاطب خواهد داشت و از این رو راحت تر مطلب را دنبال خواهد نمود.

ازطرفی نکته مهم دیگر که می‌ تواند تأثیر خوبی بگذارد به کارگیری داستان های کوتاه است. برای نمونه اگر در خلال مقدمه مطلب خود به یک داستان یا خاطره اشاره کنید اینگونه حس کنجکاوی مخاطب را تحریک نموده و در نتیجه احتمال دنبال کردن مطلبتان بسیار زیاد خواهد بود.

 

به عنوان کلام آخر اگر قصد دارید که تولید محتوایی با رعایت تمامی قانون قلاب را داشته باشید و می‌خ واهید وبسایت خود را سئو کنید و برای آن تولید محتوا نمایید اما برای این کار زمان زیادی ندارید می توانید کار خود را به تیم سئو و بهینه سازی سایت برتر بسپارید تا با یک سئو فوق العاده و تولید محتوای کاملاً مفید و جذاب در مدت زمان کم به جایگاه خوبی در صفحات اول گوگل دست یابید.