دنیای بزرگ اینترنت باعث شده است تا بسیاری از مشاغل مختلف پدید آید که هر یک تأثیر بسزایی در آن دارند. کسانی که برای کسب و کار و ایجاد شغل در این فضا به دنبال یک طراح وبسایت خوب هستند مسلماً به دنبال افرادی می روند که در این زمینه تجربه کافی داشته باشند. از دیگر مشاغل در دنیای وب که تاحدودی قدیمی و حوزه بسیاری از مشاغل فناوری امروزی را نشان می‌دهد وبمستری می باشد. وبمستران افرادی هستند که بسیاری از جنبه های مختلف یک وب سایت را به طور همزمان مدیریت می کنند و معمولاً افراد وبمستر متخصصان رایانه ای ماهری هستند. در این مقاله از سایت برتر قصد داریم با دنیای وبستری و نحوه فعالیت آنها آشنا شویم تا انتها با ما همراه باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

وبستر چه کسی است و چه کاری انجام می دهد؟

وب مسترها به عنوان یک متخصص مجرب نظاره گر بر عملکرد و نگهداری بهینه یک وب سایت هستند و تعیین کننده این هستند که کدام نرم افزار در حین ایجاد یک وب سایت استفاده کنند.

همچنین تایید کننده محتوای مورد استفاده در سایت می باشند و در صورت بروز مشکل فنی در سریع‌ ترین زمان ممکن عیب یابی و با طراحان مربوطه کار می کنند تا مطمئن شوند که وبسایت ظاهر و عملکرد خوبی دارد.

وب مستری با عناوین مختلف امروز شناخته می شود اما در اصل نقش یکسانی را در بر دارد. در دنیای وب مستری کاری که توسط وبمستران انجام می شود نگهداری و تعمیر وبسایت است.

این نگهداری شامل آپدیت محتوا، لینک ها و عکس های خراب و مطمئن شدن از سازگاری کد وبسایت ها با تمامی مرورگر ها می باشد.

اگر سایتی دارید که می خواهید از لحاظ ظاهر و گرافیک تغییر دهید این وظیفه مدیر وبسایت است که تغییرات را اعمال کند. داشتن درک درست از Html و جاوا اسکریپت به وبسای تتان کمک می نماید.

همچنین علم کافی از سئو . بهینه سازی وب سایت نیز می تواند کمکی برای داشتن رتبه بهتر در موتورهای جستجو باشد. تعمیر و نگهداری همیشگی علی الخصوص برای وب سایت های خرده فروش بسیار مهم و تأثیر گذار است.

از دیگر عملکردهای وبمستران عیب یابی می باشد، افراد به طور مداوم وب سایت های خود را از لحاظ زمان بارگذاری، سهولت استفاده و عملکرد مورد سنجش قرار می دهند و همواره با بررسی محتوا ها از قابل درک و مفید بودن آن مطمئن خواهد شد.

کاربران شکایت مربوط به وب سایت را به مدیران انتقال می دهد تا در سریعترین زمان ممکن مشکل ارزیابی و حل گردد.

چه مهارتی در دنیای وب مستری لازم است؟

از آنجا که مدیران سایت ها شیوه های مختلفی را جهت نگهداری و بهینه سازی سایت به کار می گیرند در نهایت به مهارت‌های مختلفی در این زمینه احتیاج دارند. در این بخش میخواهیم به پرسش بسیاری از کاربران در رابطه با مهارت های لازم در دنیای وب مستری پاسخ دهیم با ما همراه باشید.

وردپرس و html به عنوان یک قانون کلی است که در هر زمینه بهتر است شخص در وهله اول آن مجموعه و مدیران سیستم به وبستر و اساس اصلی کار خود آشنایی داشته باشد. از این طریق از کار زیردستان خود سر در بیاورد و در مواقع بدون برون سپاری و کمک از کارمندان مشکل را رفع کند.

طراحی گرافیک و یادگیری آن موجب افزایش کیفیت و سرعت کارتان خواهد شد.

بهینه سازی فنی موتورهای جستجو و داشتن علم کافی از سئو برای وبمستران بسیار ضروری است. اینکه بفهمیم گوگل چگونه وب سایت را رتبه بندی می کند بسیار مهم می باشد. از طرفی شناخت محتواهایی که باعث جریمه شدن سایت تان می‌ شود نیز اهمیت دارد.

نویسندگی؛ وبمستران برای سازمان‌ های کار می‌ کنند که ممکن است کارکنان یا منابع لازم برای استخدام متخصص در هر یک از زمینه ها را نداشته باشد یا اینکه مهارت نوشتن می تواند کمک بزرگی برای این اشخاص باشد.

داشتن یک برنامه و استراتژی خاص محتوایی به این که شما قصد دارید چه کاری انجام دهید و بدانید نیاز به چه محتوایی دارید بسیار مهم است. این امر باعث رسیدن به هدفتان می شود که این هدف نیز باید متناسب با محتوای درخور برای ایجاد و تولید باشد.

پیش نیاز لازم برای وبمستری یا مدیریت وب سایت

در گذشته تنها بعضی از اشخاص مهارت های لازم جهت ایجاد و نگهداری یک سایت با ظاهر حرفه ای را داشتند که در چند دهه گذشته این امر دستخوش تغییراتی شده است.

برخی از کمپانی ها به آسانی وظایف طراحی سایت و مدیر وب را به اشخاصی با شغل آزاد یا یک شرکت توسعه وب می دهند. در موارد دیگری کارمند اغلب از قسمت IT ممکن بود نقش مدیر وب را بر عهده بگیرد و تمامی جوانب طراحی، تولید محتوا، عملکرد و بازاریابی سایت را مدیریت نمایید.

امروزه با رایج شدن تجارت آنلاین کمپانی‌ ها آغاز به سرمایه گذاری جهت حضور در فضای مجازی و وب نموده اند. مسئولیت های مبتنی بر میان اعضا تقسیم بندی می شود و بخشی از کارمندان وظایف خاص نظیر طراحی، حفظ امنیت و مدیریت محتوا را برعهده گرفتند.

با این تغییرات در دنیای وب مستری نقش وب مستر در بعضی از سازمانها منسوخ شد. اگرچه بسیاری از کارفرمایان هنوز به دنبال ومستر هستند اما این شغل به عناوین مختلفی تبدیل شده که نقش اصلی یکسانی دارد و به عنوان حرفه ای که کارهای مختلف برای نگهداری وبسایت انجام می دهد را شامل می شود.