هنگامی که وبمستران یک سایت را طراحی می کنند، باید به ظاهر آن هم توجه کنند. زیرا می دانند که هرچه سایت با ظاهر زیبا تری داشته باشند کاربران بیشتری به سمت سایت کشیده می شوند. برخی ایت زیبا سازی را با کد نویسی انجام می دهند ولی زمان زیادی طول می کشد ولی با استفاده از افزونه های وردپرسی آماده می توان در چند دقیقه یک ظاهر زیبا به سایت خود داد. و با استفاده از صفحه ساز های موجود در وردپرس وقت کم تری برای این کار صرف می کنند. در این مطلب با انواع افزونه صفحه ساز وردپرس آشنا می شویم و هر یک را به طور خلاصه توضیح می دهیم. لطفا با ما همراه باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

معرفی بهترین افزونه صفحه ساز وردپرس

افزونه المنتور بهترین صفحه ساز در وردپرس: این افزونه با قابلیت های پیشرفته و رابط کاربری راحتی که دارد می تواند در طراحی ui سایت شما به خوبی کمک کند ویک صفحه زیبا بسازید. این افزونه در نسخه رایگان و پرمیوم قابل استفاده است ولی در نسخه پرمیوم امکانات بیشتری دارد. شما می توانید نسخه رایگان آن را در مخزن وردپرس سرچ کنید و نصب نمایید. کاربرد این افزونه بسیار سریع است و دارای ادان های مختلف و متنوع می باشد. شما می توانید با چند درگ و رها کردن طراحی های خلاقانه زیبا و کاربردی ایجاد نمایید. همچنین المنتور کاملا واکنش گرا است و امکان افزودن کدهای css را دارد و open source می باشد.

افزونه صفحه ساز wpbakery

افزونه صفحه ساز wpbakery

این افزونه در بین انواع افزونه صفحه ساز وردپرس با نام سابق ویژوال کامپوزر وجود دارد. و یکی از محبوب ترین صفحه ساز ها در وردپرس است و با محیط کاربری ساده و کاربردی می تواند صفحات دلخواه را بسیار جالب برای شما طراحی کند. مزیتی که این افزونه دارد این است که هم در طراحی ظاهر سایت و هم در قسمت مدیریت سایت می توان از ان استفاده کرد. کار با این افزونه بسیار راحت است و با کشیدن المان ها و رها کردن در جای مورد نظر می توانید سایت بسیار جذابی طراحی کنید. این افزونه امکانات زیر را دارد:

با یوست سئو و wpml و همینطور ووکامرس سازگاری دارد

دارای ادان های بسیار و متنوع

قابل استفاده در ظاهر و مدیریت سایت

کاملا ریسپانسیو است

امکان افزودن کدهای css و جاوا اسکریپت را دارد

افزونه صفحه ساز Divi Builder:

افزونه صفحه ساز Divi Builder

یکی دیگر از بهترین افزونه های صفحه ساز در وردپرس است که ابتدا برای قالب دیوی طراحی شده بود ولی برای دیگر قالب ها نیز کار می کند. این افزونه مانند افزونه قبلی هم برای ظاهر سازی سایت کاربرد دارد و هم در بخش مدیریت سایت. این افزونه ویژگی های زیر را دارد:

رابط کاربری جذاب

قابلیت انعطاف پذیری بالا

کاملا ریسپانسیو و واکنش گرا

دارای 20 قالب آماده و همچنین آماده برای افزودن هرگونه کد سی اس اس

آشنایی با افزونه صفحه ساز وردپرس beaver و Themify

با توجه به این که افزونه صفحه ساز وردپرس این افزونه ها برای راحتی کار طراحان سایت ساخته شده اند، یک طراح مبتدی نیز می تواند با آموزش های لازم از آن ها استفاده نماید زیرا همگی دارای یک سری ویژگی های مهم و آسان هستند. از جمله این که نیازی به کد نویسی ندارند، با عمل کشیدن و رها کردن می توان المان ها را در جاهای مربوطه قرار داد و اینکه ریسپانسیو هستند و دیگر نیازی به تنظیم ابعاد هر صفحه برای موبایل، رایانه، تبلت و… نمی باشید.

افزونه صفحه ساز وردپرس beaver

صفحه ساز beaver: این افزونه به عنوان یکی از قدرتمند ترین و کاربردی ترین افزونه های صفحه ساز که با هزاران قالب پیش فرض برای طراحی صفحات سایت خود وجود دارد. و شما می توانید بدون طراحی سایت و فقط با انتخاب متن و تصاویر و همچنین درج آن ها در محل مورد نظر، صفحات سایت خود را به نحو دلخواه ایجاد نمایید.

این افزونه مختص به ظاهر سایت است و بسیار سریع عمل می کند. ویژگی های دیگر این افزونه عبارت اند از:

قابل کار کردن با کشیدن و رها کردن گزینه ها

رابط کاربری جذاب و متنوع

مختص طراحی در ظاهر سایت

دارای قابلیت واکنش گرا

امکان اضافه نمودن کد های Css

برخورداری از هزاران قالب جذاب و آماده

افزونه صفحه ساز وردپرس Themify

صفحه ساز Themify: این افزونه صفحه ساز خوبی است و توسط شرکت Themify طراحی شده است که بدون مشکل بر روی تمام قالب ها مورد استفاده می باشد. این افزونه به عنوان یک افزونه قدرتمند، صفحات دلخواه شما را به خوبی ایجاد نماید. از امکانات این افزونه می توان به این موارد اشاره کرد:

قابل استفاده هم در ظاهر و هم در بخش مدیریت سایت

کاملا ریسپانسیو عمل می کند

امکان افزودن کدهای css

دارای 40 قالب آماده و جذاب

و همچنین با عمل کشیدن و رها کردن همه این کارها قابل انجام می باشد.

مزایای استفاده از افزونه صفحه ساز وردپرس

بدون استفاده از صفحه ساز ها شاید بتوانید یک سایت خوب با محتوای خوب تهیه کنید و ردیف ها و ستون های آن را ویرایش کنید، ولی اگر مایل باشید ظاهر سایت را طبق سلیقه خود ویرایش دهید باید از افزونه های صفحه ساز استفاده کنید که در بالا تعدادی از محبوب ترین و مهم ترین آن ها را برایتان توضیح دادیم. استفاده از افزونه های وردپرس نه تنها در وقت و هزینه شما صرفه جویی می کند، بلکه اگر بخواهید به عنوان توسعه دهنده وب، اصول توسعه وب سایت را بیاموزید باید زمان زیادی را صرف کرده و این در حالی است که صفحه ساز ها به کمک شما آمده اند تا تنها در عرضز چند ساعت وب سایت خود را مطابق با سلیقه خود آماده کنید. با تمامی این تعاریف باید گفت که در هنگام ساخت یک سایت یا باید یک افزونه صفحه ساز نصب کرد و یا این که شخصی را استخدام کنید تا یک وب سایت سفارشی مطابق با سلیقه شما کد نویسی کند.

نتیجه گیری

بهترین و سریع ترین راه برای طراحی جالب ظاهر یک سایت، استفاده از افزونه های صفحه ساز وردپرسی است. تعداد این افزونه ها زیاد است و بعضی از آن ها رایگان و بعضی دیگر پرمیوم هستند. که هرکدام ویژگی های شبیه به همی دارند. در این بین برخی با ویژگی های منحصر به فرد محبوب تر از برخی دیگر شده اند که در این مطلب انواع افزونه صفحه ساز وردپرس را بیان کردیم که کاربرد بیشتری در ساخت وبسایت دارند. امیدواریم این مطلب برای شما مفید باشد.