امروزه با توجه به انواع تولید محتوا متنی که بسیار رایج شده است تولید محتوا صوتی نیز از اهمیت فراوانی برخوردار می باشد که شبکه های اجتماعی موجود مانند تلگرام، واتساپ و اینستاگرام که کاملاً نشان داده اند که هرگز نباید از تولید محتوا صوتی غافل شد. تولید محتوای صوتی همانند وبلاگ نویسی تغییرات شگفت انگیزی با سرعت بالا در دنیا ایجاد کرده است. انواع محتوا های صوتی مانند پادکست ها، کتاب های صوتی و رادیوهای اینترنتی اگر با کیفیتی بالا تهیه شوند می توانند در بحث دیجیتال مارکتینگ و رشد انواع کسب و کارها بسیار موفقیت آمیز عمل کنند. در این بخش از مقاله سایت برتر می‌خواهیم در مورد معرفی انواع ابزار تولید محتوای صوتی و پادکست صحبت کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

مقاله پیشنهادی : پادکست (Podcast) چیست؟

آشنایی با محتوای صوتی و ابزار تولید محتوای صوتی

لازم است که قبل از معرفی ابزار تولید محتوای صوتی با محتوای صوتی و پادکست آشنا شویم. هر اطلاعاتی که از طریق شنیدن و گوش دادن قابل مصرف باشد را محتوا صوتی می گویند به عبارت دیگر هرگاه که صدایی را ضبط کنید و از طریق شبکه های اجتماعی و یا انواع وب سایت ها منتشر نمایید محتوای صوتی نامیده می شود. محتوای صوتی تولید شده می تواند هر نوع سرگرمی شنیداری یا بازاریابی مانند کتاب های صوتی موجود در بازار پادکست ها را شامل شود.

همچنین محتوا صوتی از طریق دستگاه های خروجی نظیر هدفون، اسپیکر و… پخش نمایید. حالا زمان آن رسیده که با پاکدست آشنا شویم. پاکدست نوعی محتوای صوتی می باشد که یکی از عوامل اصلی در جذب مخاطب می باشد. امروزه بیشتر شرکت ها و کسب و کارها به تولید محتوای صوتی روی آورده اند. چرا که برای تماشای فیلم و خواندن کتاب نیاز به تمرکز و نشستن می باشد اما هنگام شنیدن صدا می توانید علاوه بر گوش دادن به کارهای روزمره در باشگاه، هنگام آشپزی و دیگر فعالیت ها از محتوای صوتی نیز لذت ببرید.

امروزه تمام افراد درگیر مسائل و مشکلات روزمره خود هستند و زمان کافی برای خواندن وبلاگ  و یا تماشای فیلم ندارند اما شما می توانید به وسیله تولید محتوای صوتی مخاطبان خود را ترغیب به گوش دادن محتواهای صوتی کنید و آنان را با برند خود آشنا کنید.

امروزه با روی کار آمدن گوشی های هوشمند و انواع دستگاه های پخش پیشرفته شنیدن محتواهای صوتی بسیار آسان شده و تقاضای کاربران بیشتر شده است. با استفاده از ابزار های هوشمند و گسترش اینترنت و گوشی های همراه پیشرفته گوش دادن به پادکست ها به اندازه روشن کردن یک رادیو آسان خواهد بود و همین باعث شده است که درخواست در این زمینه بیشتر شود.

آشنایی با ابزار تولید محتوای صوتی

به منظور آشنایی با ابزار تولید محتوای صوتی نیازمند وسایل مهم و ضروری خواهید بود که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. استفاده مناسب از صدای خود: حتماً با انواع همایش هایی که در فضای مجازی برگزار می‌شوند آشنا هستید ترجیحا این همایش ها باید با مواردی همراه باشد که تصاویر با نمایش رادیویی در آن استفاده شود.

لازم به ذکر است که رادیو یکی از ابزارهای خیلی قدرتمند در زمینه داستان سرایی، صداهایی بسیار عالی که می تواند با مخاطبین ارتباط برقرار کند و مکالمات از طریق صدا های بی نظیر می باشد که می توانید از این موارد برای وبینار های خود همراه با تصاویر استفاده نمایید.

در رابطه با تولید محتوای صوتی باید این آگاهی را داشته باشید که افراد اغلب سرگرمی را به آموزش ترجیح خواهند داد به همین دلیل شما باید از طریق تحریک عاطفی افراد قدم اولیه را برای یک ضبط صوتی بردارید. مجریانی که دارای صدای عالی و درجه یک هستند می توانند با استفاده از لحن مناسب، تغییرات سرعت در صحبت کردن، استفاده از احساسات در میان صحبت کردن خود با شنوندگان و بینندگان خود به خوبی ارتباط برقرار کنند.

با استفاده از فناوری های مناسب مخاطبین خود را جذب نمایید: امکان دارد شما از صدای بسیار خوبی برخوردار باشید و بهترین محتوا را تولید کرده باشید اما اگر از فناوری های مناسب استفاده نکنید ممکن است که مخاطبین شما نتوانند به راحتی به صحبت‌های شما گوش دهند. از این رو باید صدای گوینده از طریق تجهیزاتی با کیفیت تهیه و تولید شود که مخاطبین خود را حفظ نماید. این تجهیزات مناسب شامل مواردی می باشد که در بخش بعدی به آنها اشاره خواهیم کرد.

تجهیزات مناسب برای تولید محتوای صوتی

نوع و مدل رایانه: برای تولید محتوای صوتی مناسب باید از رایانه‌ای با قابلیت پردازش بالا و بیشترین حافظه پخش بهره ببرید. سرعت اینترنت: در زمینه تولید محتوای صوتی یکی از مهمترین عوامل سرعت اتصال به اینترنت می باشد و شما عزیزان باید از سریع ترین اتصال اینترنت استفاده نمایید زیرا سرعت اینترنت شما بر روی کیفیت صدا تاثیر بسزایی خواهد داشت. ابزار های صوتی: ابزار هایی که برای ضبط صدا و تولید محتوای صوتی به کار میبرید بر روی ارائه یک صدای عالی بسیار تاثیر گذار خواهد بود و اگر شما از یک سیستم صوتی خوب استفاده نکنید ارائه یک محتوای صوتی با کیفیت دشوار خواهد بود.

یکی از راه حل های موجود برای سرمایه گذاری بر روی دستگاه های صوتی این است که از میکروفونی استفاده نمایید که به پورت USB سیستم شما وصل خواهد شد. یکی دیگر از نکات مهم برای تولید محتوای صوتی دقت کردن به محیط اطراف خود می باشد. یکی از قوانینی که در ضبط صدا وجود دارد این است که اگر شما می‌توانید صدایی را بشنوید پس میکروفون نیز می تواند آن صدا را منتشر نماید. پس باید محیطی مناسب را برای ضبط صدا فراهم کرد.

نکاتی مانند موارد زیر می تواند راه حل های مناسبی برای ایجاد فضایی مناسب برای ضبط صدا باشد: از یک اتاق با نور و وسایل مناسب استفاده نمایید، بر روی درب اتاق یک علامت مزاحم نشوید قرار دهید، تلفن همراه خود را هنگام ضبط صدا خاموش نمایید. می توانید از نکات گفته شده برای حذف صداهای ناخواسته استفاده کنید تا محیطی آرام برای شما فراهم شود.

نرم‌افزارهای کاربردی تولید محتوا صوتی:

Audacity: Audacity یک نرم افزار صوتی حرفه ای می باشد که می توانید با استفاده از آن صداهای مختلف را ویرایش کنید. همچنین این نرم افزار دارای صداها و سازهای تفکیک شده می باشد که شما عزیزان می توانید به صورت جداگانه آن را ویرایش کنید.

Adobe Audition: Adobe Audition یکی از برنامه های بسیار مفید و کاربردی در زمینه تولید محتوا صوتی می باشد که شکل موج و نمایش مولتی ترک برای تولید، ویرایش و چسباندن محتوای صوتی را شامل می شود. این نرم افزار به منظور افزایش سرعت برای تولید انواع فیلم و صوت طراحی شده است.

Wavepad: Wavepad این نرم افزار یکی از ویرایشگر های صدا با امکاناتی کامل می باشد که به شما امکان ویرایش انواع صوت مانند تشدید، اکو و تسهیلات کاهش صدا را خواهد داد.

Ashampoo Music Studio: Ashampoo Music Studio یک برنامه بسیار محبوب موسیقی می باشد که امکان ویرایش صدا را به راحتی فراهم کرده است و آنها را سازماندهی می کنند. همچنین شما کاربران محترم این برنامه می توانید از طریق چند کلید ساده صدای ترکیبی نیز تولید نمایید.

FL Studio: FL Studio یکی از نرم افزارهای تولید موسیقی می باشد که به کاربران خود در ویرایش ضبط ساخت و میکس موسیقی کمک می کند. این برنامه بسیار کاربردی این امکان را به شما می دهد تا با سرعت الگوهای صوتی خود را ایجاد کنید. همچنین این برنامه در اضافه کردن هارمونی و انواع ملودی به شما کمک بسزایی می نماید