امروزه به طرق مختلف می توانید وب سایتی برای کسب و کار خود راه اندازی نمایید و دیگر برای طراحی وب سایت خود لازم نیست تا از کد نویسی و برنامه هایی همچو html و css به عنوان زبان برنامه نویسی سایت استفاده کنید. سیستم مدیریت محتوا همچون وردپرس، جوملا، پایتون و غیره بدین منظور طراحی شده است تا بتوانید بدون نیاز به کدنویسی کار طراحی وب سایت خود را به راحتی انجام دهید. البته برای استفاده از این پلتفرم ها نیز باید دانش کافی داشته باشید و در صورت علم به آن به راحت ترین شکل ممکن و در کمتر از چند دقیقه سایت خود را راه اندازی و به سراغ سایت ساز ها بروید. علل مختلفی وجود دارد که استفاده از سایت ساز ها درست نیست و معایبی به همراه دارد. در این مقاله از سایت برتر قصد داریم به بررسی این مبحث مهم بپردازیم تا انتخاب با ما همراه باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

علل عدم استفاده از سایت ساز ها

در دنیای بزرگ اینترنت هیچ سیستمی کامل نیست و هر یک عیبی دارند البته از مزیت هایی نیز برخوردار هستند که باعث می شود تا کاربران برای انجام کار از آن ها استفاده کنند. معایب این گونه سیستم ها از مزایای شان بیشتر است که در این موارد سایت ساز ها جزء اولویت های اولیه هستند که معایب زیادی به همراه دارند.

پس بهتر است جهت طراحی وب سایت خود به سراغ این شیوه ها نروید، اما علل آن چیست؟ در ادامه دلایل قانع کننده ای مبنی بر بد بودن این روش برای راه اندازی وب سایت را خدمت تان بیان خواهیم نمود.

علت اول این است که سایت ساز ها به کاربران خود استقلال نمی دهند و باعث می شود تا شما وابسته به سایت اصلی باشید. از آنجا که سایت ساز خود یک سایت است و بستر طراحی وب سایت را برایتان آسان تر می کند از این رو کلیه فعالیت ها یکسان در بستر و زیرمجموعه وبسایت مادر یا سایت اصلی قرار می گیرد و هیچ استقلالی در این باره وجود ندارد.

در واقع شما ۱۰۰ درصد به سایت اصلی وابسته هستید اما مشکل این مسئله چیست؟ در واقع اگر اشکالی برای ساخت سایت اصلی پیش بیاید وب سایت شما نیز با آن مواجه خواهد شد. نکته مهم تر اینکه اگر سایت ساز اصلی از رده خارج شود یا به هر علتی به فعالیت خود پایان دهد سایت شما نیز از بین خواهد رفت.

علل دوم از جمله معایب استفاده از سایت ساز ها هزینه بالایی آن در برابر امکانات محدود است. اگرچه بسیاری از سایت سازها رایگان بودن یا هزینه پایین بودن خود را جار می زنند اما تنها این یک شعار تبلیغاتی جهت جذب مخاطب است.

در واقع به محض اینکه شما وب سایت خود را با پلان های رایگان راه اندازی کنید بدون شک احساس نیاز به ویژگی‌های دیگری خواهید داشت. این ویژگی‌ ها با دریافت خدمات در عین پرداخت هزینه ممکن است و نسخه‌ های موجود پولی می باشد.

در واقع پولی که شما پرداخت می کنید زیاد است و این مسئله زمانی بدتر می‌ شود که امکاناتی که در ازای پول بدست می آورید اندک و در عین حال محدود می باشد. توصیه می شود که به جای صرف این هزینه بهتر است یک وبسایت وردپرسی حرفه ای داشته باشید. سایت برتر در این زمینه می تواند به طور کامل و جامع شما را راهنمایی کند.

مقاله پیشنهادی : کارایی هاست پایتون در وب سایت

علت های مهم از معایب سایت ساز ها

علت های مهم از معایب سایت ساز ها

علاوه بر دو موارد بالا، از معایب استفاده از سایت ساز ها فضای میزبانی سایت یا هاست تان محدود خواهد شد. با کم بودن فضای ذخیره سازی در سایت شما پس از چند روز احساس کندی می‌ کند و لگ های متعددی در آن ایجاد می شود.

به همین علت مجدداً باید برای تهیه هاست و به دست آوردن فضای بیشتر هزینه ای را متحمل شوید. این مسئله علی الخصوص در ابتدای فعالیت بسیار ناراحت کننده و رنج آور می باشد.

علل بعدی عدم توسعه پذیری سایت ساز ها می باشد. در واقع زمانی که سایت تان را از این طریق سایت ساز طراحی می کنید باید بهترین چیزی که میخواهید را طراحی نمایید. به گونه ای که بعدها بتوانید امکانات بیشتری به آن بی‌افزایید.

در مقوله سایت سازی این یک خیال باطل است و بیش از 90 درصد آنها به شما اجازه توسعه و اعمال تغییرات در وبسایت را پس از ایجاد نمی دهند. پس اگر شما احتیاج به یک ویژگی خاصی دارید باید مبلغ زیادی را برای داشتن آن پرداخت کنید. به گونه ای وبسایت خود را از نو طراحی نمایید، مسئله‌ ای که بدون شک به مذاق هیچ کس خوش نمی آید.

بی معنی بودن بهینه سازی وب سایت در سایت ساز ها از بدترین عیوب آن به حساب می آید. عدم به کار بردن ابزارهای سئو در این سایت ها و عدم مجوز به سایت برای بهینه کردن با الگوریتم های گوگل باعث می شود تا از هر لحاظ نظیر سرعت و سرور به وب سایت اصلی وابسته شویم.

علاوه بر این سرعت سایت معمولاً بسیار پایین است که این نکته برای سئو بسیار بد می باشد. در واقع گوگل اصلا وب‌سایت‌ های کند و کم سرعت را دوست ندارد و خیلی زود آنها را از نتایج جستجو حذف خواهد کرد.

عدم انعطاف پذیری در طراحی سایت

مورد بعدی که به عنوان آخرین ایراد از مهمترین معایب سایت ساز ها به حساب می آید انعطاف پذیری در راه‌اندازی وب‌سایت است. همانگونه که گفتیم جهت بکارگیری html و css و یا وردپرس می توانید هر قابلیتی را که می خواهید به وبسایت خود بیافزایید.

در واقع هیچ محدودیتی برای این کار وجود ندارد و وب سایت خود را می توانید به بنا به سلیقه خودتان تغییر دهید و از این‌ رو وب سایت های بسیار پویایی داشته باشید.

از طرفی سایت ساز ها بسیار محدود بوده و شما تنها چند قالب آماده در اختیار خواهید داشت و در انتخاب هر یک تنها می‌ توانید تغییرات بسیار محدودی را اعمال نمایید که این تغییرات تنها مقداری از ظاهر وبسایت را عوض می کند و هیچ کاربرد خاص دیگری ندارد.

نتیجه گیری

توصیه می کنیم که از سایت سازها حتی در مدت زمان کم استفاده نکنید زیرا وبسایتتان در آینده به مشکل خواهد خورد و این عمل به کسب و کارتان نیز آسیب می‌ زند. اگر به دنبال راه اندازی یک وبسایت خوب، مناسب و مطمئن هستید اما دانش کافی برای این کار ندارید می توانید طراحی سایت خود را به تیم مجرب و حرفه ای سایت برتر بسپارید. کافیست با شماره تلفن های کارشناس ما در صفحه تماس با ما وب سایت تماس بگیرید و بعد از دریافت مشاوره رایگان امکانات مورد نظر خود متناسب با زمینه کسب و کار خود را انتخاب کنید.

مجموعه سایت برتر وب سایت شما را در کمترین زمان ممکن با کیفیت عالی و قیمتی مناسب به شما تحویل خواهد داد. همچنین آماده ارائه خدمات پشتیبانی ۲۴ ساعته و بهینه سازی وب سایت و تولید محتوایی با کیفیت متناسب با کسب و کارتان جهت قرارگیری در بالاترین نتایج جستجوی گوگل می باشیم.