آپدیت نشدن وردپرس اکثر اوقات دردسر ساز است و دلیل این امر به دو دسته تقسیم می شود که در ادامه آن دو دسته را بررسی می کنیم. دسته اول مربوط به زمانی است که ما تغییراتی را در وردپرس اعمال کرده ایم که به دلیل عدم دریافت خطا از آن بی اطلاع هستیم. این مشکل به سادگی قابل حل است چرا که مربوط به حافظه پنهان وردپرس می باشد و ما با پاک کردن حافظه پنهان یا بارگذاری مجدد مرورگر خود می توانیم مشکل را حل نماییم. دسته دوم مختص زمانی است که پیام خطا را دریافت می کنیم. در این بخش کار ما کمی سخت تر است، اما نگران نباشید در این مقاله از سایت برتر ما قرار است به بررسی مشکل آپدیت در وردپرس و شیوه های رفع آن بپردازیم، پس تا انتها این مطلب با ما همراه باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

رفع مشکل آپدیت در وردپرس : بروزرسانی وب سایت

  1. دوباره load نمودن و یا پاک کردن حافظه پنهان مرورگر:

گام اول : در این روش تنها کافی است مرورگر خود را مجدداً بارگیری نمایید. بهتر است بدانید گاهی مرورگر به جای نمایش نسخه آپدیت شده، نسخه ذخیره شده موجود در حافظه پنهان را نمایش می دهد. برای حل این مشکل باید دکمه های f5+CTRL را فشار دهیم، با انجام این کار ما از مرورگر خواسته ایم که ک صفحه را با نسخه جید بارگیری نماید.

اگر با اجرای گام اول مشکل آپدیت در وردپرس حل نشد باید گام دوم را انجام دهید.

گام دوم : در این مرحله باید حافظه پنهان مرورگر خود را پاک کنید. برای انجام این کار به منو اصلی مرورگر خود مراجعه نمایید سپس گزینه سه نقطه که در گوشه سمت راست قرار گرفته کلیک کنید. در پنجره باز شده گزینه ابزار های بیشتر را انتخاب نموده و روی پاک کردن اطلاعات مرورگر بزنید.

  1. پاک نمودن حافظه پنهان وردپرس برای وب سایت : یکی از مهم ترین عوامل آپدیت نشدن وردپرس ضعیف بودن پیکربندی افزونه های آن است. معمولاً حافظه های پنهان با کلیک نمودن یک دکمه ساده به راحتی پاک می شوند. در ادامه این مقاله قصد داریم نحوه اشکال زدایی افزونه های مختلف مانند WP Rocket ، WP Super Cache ، Bluehost ، Site Ground و … را همراه شما عزیزان بررسی نماییم.

رفع مشکل آپدیت در وردپرس : پاک نمودن حافظه پنهان افزونه های مختلف

همانطور که پیشتر گفتیم روش های رفع مشکل آپدیت در وردپرس برای افزونه ها متفاوت است. پس لازم دانستیم روش رفع این مشکل را برای برخی از افزونه ها ارائه دهیم.

افزونه WP Rocket جهت رفع مشکل آپدیت در وردپرس

  1. افزونه WP Rocket:برای پاک کردن حافظه پنهان این افزونه کافی است وارد بخش تنظیمات شوید و افزونه را بیابید سپس بر روی آن کلیک نموده و گزینه Clear cache که در پایین تب داشبور است را انتخاب کنید. به همین سادگی حافظه ذخیره شده در این افزونه پاک شد. اکثر کاربران وردپرس توانسته اند با انجام همین روش مشکل آپدیت نشدن وردپرس خود را حل نمایند.
  2. افزونه WP Super Cache:مراحل افزونه قبل را انجام دهید و فقط باید در آخر گزینه Delete Cache را انتخاب نمایید.
  3. Bluehost: در صورتی که از Bluehost به عنوان هاست در وب سایت خود استفاده می کنید، در نوار ابزار خود باید دکمه Caching را دیده باشید. با انتخاب نمودن این دکمه یک باکس باز خواهد شد که ما گزینه اول آن یعنی Purge All را انتخاب می کنیم. با این کار تمامی فایل های ذخیره شده در وب سایت ما حذف خواهد شد.

Site Ground جهت رفع مشکل آپدیت در وردپرس

  1. Site Ground: Site Ground از دیگر شرکت های میزبان وردپرس می باشد که سیستم ذخیره سازی داخلی مخصوص به خود را ارائه می دهد. در این هاست بر خلاف هاست پیشین، ما برای پاک کردن حافظه پنهان به نصب افزونه نیاز داریم. ابتدا باید افزونه SG optimiser را نصب نموده و فعال کنیم تا بتواند حافظه پنهان Site Ground را مدیریت کند. پس از آن در نوار ابزار وردپرس روی گزینه Purge SG Cache می زنیم و صبر می کنیم که حافظه پنهان پاک شود.

تا این بخش از مقاله ما دسته اول را بررسی کردیم. بهتر است کمی درمورد دسته دوم نیز صحبت نماییم. با سایت برتر همراه باشید.

مشکل آپدیت نشدن وردپرس

وجود مشکل در برقراری ارتباط هاست با سرور های وردپرس :

این حالت اکثراً در هاستینگ ‌های ایرانی رخ میدهد. ممکن است که سایت شما نتواند با سرورهای وردپرس ارتباط برقرارنماید که یا مشکل از سرورهای شماست و یا مشکل از سرورهای وردپرس است، البته احتمال وجود مورد اول بسیار بیشتر می باشد. بهتر است ابتدا هاست خود را تغییر دهید زیرا هاستی که نتواند با سرورهای وردپرس ارتباط برقرار کند، قطعاً با سرورهای گوگل هم نمیتواند ارتباط برقرار نماید و به آن ها متصل شود. در صورتی که امکان تغییر هاست برایتان میسر نبود، می توانید وردپرس را به صورت دستی آپدیت نمایید.

ایجاد مشکل به دلیل محدودیت منابع سرور :

در این حالت ممکن است سرور سایت کاربرانی که با مشکل آپدیت نشدن وردپرس مواجه اند، دسترسی به منابع مورد نیاز جهت دانلود و استخراج وردپرس از فایل زیپ را نداشته باشد. در این حالت بهترین کار این است که با هاست خود درمورد  این موضوع صحبت نمایید تا آنها مقدارMemory Limit  و Max File Size رو افزایش دهند. اگه آنها نیز نتوانستند کاری برای رفع مشکل آپدیت شما انجام دهند، باید هاست خود را تغییر دهید.

ایجاد مشکل به دلیل فضای هارد دیسک روی سرور سایت :

گاهی اوقات ممکن است که فضای هاست شما تمام شده باشد و فضای کافی برای ذخیره وردپرس روی سرور خود نداشته باشید. در این صورت می توانید فضای دیسک خود را طریقC Panel  سایت خود مورد بررسی قرار دهید. برای انجام این کار کافی است وارد C Panel شده و گزینه Disk Usage  را انتخاب نمایید.

سخن آخر

ما در این مقاله به انواع مشکل آپدیت نشدن وردپرس پرداختیم و در ادامه مطالب راهکار های مختلف رفع آنها را بررسی نمودیم. امیدواریم پس از مطالعه این مقاله توانسته باشید راه حلی برای آپدیت نشدن وردپرس خود بیابید. جهت درسترسی بیشتر به اخبار و آموزش های جدید تر در سایت برتر ثبت نام نمایید.