سرعت بالا و فوق‌العاده‌ای که سرور های مجازی دارند به عنوان یک مزیت بزرگ به حساب می آید. این نوع سرعت برای بسیاری از پروژه‌ ها و به خصوص معاملات حساس که وابسته به نفت است نظیر سرور بورس بسیار فوق العاده می باشدو علت سرعت زیاد این سرور ها منابع و سخت افزار های قدرتمند و از طرفی پهنای باند سرور مجازی می باشد. این سرعت قابل قیاس با سرعت اینترنت خانگی و اداری نیست. در این مقاله از سایت برتر قصد داریم تا در رابطه با فرق پهنای باند سرور مجازی با اینترنت خانگی صحبت نماییم تا انتها ما را همراهی نمایید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

تعریف پهنای باند و فرق آن با ترافیک ماهیانه

پهنای باند یا همان Bandwidth اصطلاح کلی در انتقال داده ها در جهان IT می باشد و در واقع یک واحد برای سنجش نهایت مقدار داده ای است که می توانید در شبکه داخلی اینترنت سرور مجازی، دیتاسنتر و … انتقال پیدا کند می باشد. پهنای باند بیشتر شود سرعت بیشتری را در اختیار کاربران قرار می دهد. با این حال پهنای باند در هر کشور و شرکتی که محدودیت خاصی دارد و به کارگیری عبارت های نظیر پهنای باند نامحدود یک جنبه تبلیغاتی داشته و سنخیتی با واقعیت آن ندارد. پهنای باند در دو نوع اشتراکی و اختصاصی می باشد و فرق آن با ترافیک ماهیانه این است که اکثر ارائه دهندگان اینترنت و سرور مجازی به علت نداستن فرق کاربران این دو مقوله با یکدیگر به راحتی سر خریداران را کلاه می گذارند. شاید شباهت زیادی به هم داشته اما ترافیک ماهیانه به بیان ساده نظیر همان حجم است که برای اینترنت خود از سرویس دهنده خریداری می‌ کنید. اما پهنای باند به عنوان یک محدوده در باند فرکانس و میزان داده است که می‌تواند در مدت زمان مشخصی از مبدأ به مقصد منتقل شود.

تفاوت پهنای باند سرور مجازی با اینترنت خانگی چیست؟

هم اکنون بیشترین سرعتی که برای اینترنت های خانگی اداری و حتی دیتا های موبایل ارائه می شود حداکثر ۱۰۰ مگابایت بوده با این حال در حین استفاده در بهترین حالت میان ۴ الی ۱۲ مگابایت سرعت دریافت خواهید کرد. علت این امر وجود تعداد زیادی از کاربران در یک پهنای باند محدود و ثابت می باشد. در واقع همین امر موجب شده که در ساعت شروع به استفاده از اینترنت سرعت کم و در ساعت خلوتی مثل بامداد سرعت بیشتر شود. در صورتی که پهنای باند سرور مجازی و سرور اختصاصی این گونه نیست. فرق پهنای باند سرور مجازی با اینترنت خانگی این است که پورت های پهنای باند در سرویس های سرور مجازی و اختصاصی از یک تا ده گیگابایت هستند. فرق سرعت دریافتی از اینترنت از این سرورها زمین تا آسمان خواهد بود. به همین علت این سرور ها برای امور حساسی نظیر معاملات ارزی و بورسی استفاده می شود، در غیر این صورت اگر علاقه به سرعت بیش از اندازه جهت دانلود و آپلود مطالب در اینترنت دارید باید قید سرویس های خانگی را بزنید و به سرورمجازی مهاجرت کنید البته هزینه های تان نیز دوچندان خواهد بود.

به عنوان کلام آخر برای بستن این موضوع که کدام یک از این سرویس ها برای کسب و کارتان مناسب است یک جواب کاملاً نسبی و شخصی است و بستگی به نوع دید و منابع مورد نیاز تان دارد. امروزه شرکت های زیادی جهت ارائه سرور اختصاصی و مجازی فعالیت می کنند که قیمت سرور های شان مقرون به صرفه با امنیت بالا، سرعت پهنای باند بالا و غیره می باشد، از طرفی امکان تغییر در کانفینگ های بنا بر درخواست مشتری دارد.