با شیوع ویروس کرونا آموزش دانش آموزان و دانشجویان به صورت مجازی و غیر حضوری انجام می پذیرد. با این وجود احتیاج به یک وب سایت جامع و کامل برای مدارس احساس می شود چرا که به این صورت مدیران مدارس می توانند تمامی اطلاع رسانی ها را به دانش‌آموزان ارائه دهند و علاوه بر آن امکانات بسیاری را در سایت خود قرار داده تا دانش آموزان، معلمین و سایر کارمندان مدرسه بتوانند از آن ها استفاده نمایند. طراحی سایت مدرسه راهی ایده آل و منحصر به فرد برای مدیریت از راه دور دانش آموزان به حساب می ‌آید و امروزه تمامی مدارس از مدرسه های دولتی تا غیرانتفاعی نیازمند این نوع سایت می باشند، به همین علت در این مقاله سعی داریم تا تمامی موارد با اهمیت در طراحی سایت برای مدارس را به شما عزیزان شرح دهیم.

مطالب مهم : طراحی سایت در پاکدشت

بررسی دلایل اهمیت طراحی سایت مدرسه

با وجود پیشرفت تکنولوژی و روی آوردن بسیاری از کسب و کار ها و مراکز فرهنگی و آموزشی به طراحی سایت و فعالیت های مجازی ، همچنان بسیاری از مدارس از این بستر بهره نبرده ‌اند و اطلاع رسانی های خود را به روش های قدیمی انجام می ‌دهند.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

مطمئناً به این روش دردسر های بسیاری ایجاد خواهد شد ، چرا که دسترسی به دانش آموزان و والدین آن ها بسیار سخت می شود. البته برخی از مدارس نیز از شبکه های اجتماعی برای اطلاع رسانی یا آموزش غیر حضوری استفاده می کنند.

اما مطمئناً این روش نیز دارای مشکلات خاص خود می باشد چرا که امکان شخصی سازی در این نوع فضا وجود نخواهد داشت ، بنابراین توصیه ما این است که با طراحی سایت مدرسه تمامی امکانات مورد نیاز را در یک وب سایت جامع و کامل بگنجانید و به این طریق ارتباط بهتری با دانش آموزان برقرار نمایید.

طراحی سایت نیازمندی برای کسب درآمد و حذف واسطه ها

این مسئله باعث خواهد شد تا مدرسه شما بتواند در میان سایر مدارس از اعتبار بیشتری برخوردار شود و به این صورت تعداد دانش آموزانی که در مدرسه تان ثبت نام می کنند افزایش یابد. علاوه بر آن ما می توانیم برای شما پنل آموزشی را طراحی کنیم تا به این شیوه بتوانید دانش‌آموزان خود را از آموزش مجازی بهره مند کنید و در فضای مجازی بهترین آموزش را ارائه دهید.

طراحی سایت مدرسه - عکس نوشته - سایت برتر

امکانات طراحی سایت مدرسه

همانطور که دیدید طراحی سایت مدرسه در شرایط شیوع کرونا به امری ضروری تبدیل شده است. این نوع سایت نیازمند امکانات مخصوصی می باشد و باید نکاتی را در آن در نظر گرفت که در ادامه بیان می شود:

صفحه ثبت نام دانش آموزان

با طراحی این صفحه دیگر لازم نیست تا دانش آموزان برای ثبت نام به مدرسه بیایند و کافیست تا فرم قرار گرفته در سایت را پر کنند و آنگاه شما می‌توانید بررسی کنید که آیا دانش‌آموز مذکور فاکتورهای کافی برای ثبت نام در مدرسه شما را دارد یا نه و در صورتی که همه چیز با فاکتورهای شما مطابقت می‌کرد ثبت نام او را قبول نمایید.

طراحی صفحه ارزیابی تحصیلی دانش آموزان

با استفاده از سایت می‌توان امتحانات را به صورت غیرحضوری برگزار کرد و صفحه‌ای را برای این منظور طراحی نمود تا دانش آموزان به راحتی بتوانند با ورود به آن صفحه امتحان مربوطه را پاسخ داده و مورد ارزیابی قرار بگیرند.

صفحه اعلام نمرات

مطمئناً بعد از برگزاری امتحانات تمامی دانش آموزان علاقمندند تا نمرات خود را ببینند. تمامی سایت های دانشگاهی صفحه اعلام نمرات را دارند اما این مورد در اکثر مدارس جدی گرفته نمی شد اما با شرایط موجود می‌توان این صفحه را در سایت های مدارس ایجاد کرد و دانش آموزان را به این شیوه از نمراتشان آگاه نمود.

صفحه کمک های مردمی

توجه به اینکه اکثر مدارس دولتی نمی توانند از پس هزینه‌های مدرسه بر بیایند ، می‌توان صفحه‌ای را برای کمک های مردمی در نظر گرفت تا به این طریق خیرین بتوانند به این نوع مدارس مبالغی را واریز کنند.

صفحه تمرینات و نمونه سوال ها

این گزینه برای دانش آموزان بسیار کارآمد خواهد بود و می‌توان در آن تمرینات و نمونه سوال ها را قرار داده و علاوه بر آن گزینه‌ای را برای بارگذاری تمرینات انجام شده دانش آموزان اضافه نمود.

دیگر موارد با اهمیت در طراحی سایت مدرسه

می‌توان گفت که طراحی سایت مدرسه نیازمند امکانات بسیار زیادی است که ما در قسمت قبل تنها به بخشی از آن اشاره کردیم. علاوه بر امکاناتی که در بالا ذکر شد می‌توان صفحه تماس با ما، گالری تصاویر، بخش دعوت به همکاری، اطلاع رسانی ها، تالار گفت و گوی آنلاین، کتابخانه، مقالات، تاریخچه مدرسه، معرفی معلمین و سایر کارکنان، تقویم آموزشی، صندوق پیشنهادات و … را نیز در طراحی سایت مدارس در نظر گرفت.

طراحی سایت مدرسه - سایت برتر

همان‌طور که می‌بینید به این شیوه می‌توان تمامی امکاناتی که در مدرسه وجود دارد را در یک سایت جمع ‌آوری نمود و به این شیوه خدمات سابق را به صورت مجازی به دانش آموزان ارائه کرد. تیم برتر رایانه با چندین سال سابقه در این عرصه سایتی انحصاری را برای شما طراحی می کند که تمامی امکانات مورد نیازتان در آن قرار داشته باشد و علاوه بر آن با یک قالب گرافیکی جذاب دانش آموزان را به استفاده از سایت علاقه مند کند.

مطالعه بیشتر: طراحی سایت نیازمندی

همچنین ما می‌توانیم سئو یا بهینه سازی سایت شما را به ‌طور کامل انجام دهیم و به این صورت رنگ سایتتان را افزایش داده تا در بین ۵ رتبه برتر گوگل قرار بگیرید. به این صورت بازدید از سایت شما افزایش خواهد یافت و مطمئناً دانش آموزان با پشتکار جدیدی در مدرسه شما ثبت نام می کنند. علاوه بر آن به این شیوه می‌توان با قرار دادن تبلیغات درآمدی را بدست آورده و از آن در جهت امور مالی مدرسه استفاده نمود.

بنابراین تمامی مدارس به این شیوه می تواند امکانات کامل تری را برای دانش آموزان و والدین آنها ایجاد کرده و رضایت کامل آنان را فراهم کنند. همچنین به این صورت مدیران نیز می توانند نظارت کامل‌تری به دانش آموزان و معلمین خود داشته باشند.

مزایای مهم طراحی سایت در مدرسه

از آنجایی که تقاضای مردم از مدارس داشتن یک وبسایت کاملاً حرفه ای می باشد اگر می‌ خواهید در حوزه آموزش حرفی برای گفتن داشته باشید و مقبولیت پیدا کنید که باید دست به کار شده و یک سایت تخصصی بزنید. مزیت داشتن وب سایت مدرسه ای شامل:

تأثیر مثبت گذاشتن

خیلی از مدارس برای بالا بردن تعداد ثبت نامی خود با یکدیگر به رقابت می پردازند به همین علت هر یک باید از وب سایت خود برای ایجاد اولین تأثیر قوی استفاده کنند چرا که این فرصت در اختیار دارد تا مدرسه خود را در معرض نمایش گذاشته و دلیل برجسته بودن آن را اثبات کنید.

اطلاع رسانی بهتر

اطلاعیه ها و روادید دی ماه معمولاً در وبسایت مدرسه قرار می‌گیرد. به این صورت که والدین دانش آموزان و معلمان همواره از تمامی اتفاقات مطلع ا هستند این امر به ویژه نظام سازماندهی رویدادهایی مثل مسابقات مدرسه و وبینارهای آنلاین بسیار کمک کننده خواهد بود.

مدیریت آسان تر

وب سایت حرفه ای برای طراحی سایت مدرسه ویژگی های خلاقانه دارد که می ‌تواند کارها را برایتان آسانتر سازد و در وقت و انرژی صرفه جویی کنند. ‌به یاد داشته باشید که یک وب سایت مدرسه موفق باشد ساده سازی فرآیند ثبت نام پرداخت و پیدایش آسان در بخش های مختلف رضایت والدین را به دست می‌آورد. همچنین افزودن فرم ثبت نام ، پرداخت آنلاین در وبسایت به والدین این امکان را می دهد تا به طور مجازی ثبت نام فرزندانشان را انجام داده و ایشان را پرداخت نمایند.

ترغیب مشارکت اجتماعی

شما می‌توانید کلاس‌های ویدیوی ، روادید ، گفتگوها را مستقیماً در وبسایت مدرسه قرار دهید. این امر در مواقعی که مدارس تعطیل است و در این شرایط کرونایی دانش آموز و والدین قادر به حضور در مدرسه نیستند بسیار مفید واقع شد می شود.

سخن آخر

به شما پیشنهاد می کنیم تا هر چه زودتر از بستر نامحدود اینترنت استفاده کنید و با کمترین هزینه سایت کاملی را در اختیار بگیرید. برای این کار می‌ توانید وارد صفحه تماس با ما شده و از کارشناسان تیم برتر رایانه مشاوره‌ی رایگان دریافت نمایید. از شما برای همراهی تان سپاس گزاریم و آرزوی سلامتی فراوان برای شما عزیزان داریم.