با استفاده از CMS یا سیستم مدیریت محتوا می ‌توان سایتی را بدون نیاز به کد نویسی طراحی کرد. با این وجود مدیران سایت می ‌توانند به راحتی تغییراتی را در وب سایت خود ایجاد کنند. برای مثال متنی را ویرایش دهند یا آن را پاک کنند، محتویات سایت را به روز رسانی کرده و یا محتوای جدیدی را بارگذاری نمایند و… این ‌ها تنها بخشی از امکاناتی است که در اختیار مدیران وب سایت قرار گرفته و با وجود سیستم مدیریت محتوا ایجاد هر نوع تغییر در سایت هایی که به این صورت ایجاد شده ‌اند امکان پذیر می باشد. در این مقاله قصد داریم تا روش های طراحی سایت با CMS را برای شما عزیزان شرح دهیم. پیشنهاد می‌دهیم تا ادامه‌ی این مطلب را از دست ندهید.

مطالعه بیشتر : طراحی سایت در پاکدشت

نکات مهم و مزایای طراحی سایت با CMS

‏ CMSمخفف عبارت Content Management System است و به معنی سیستم مدیریت محتوا می باشد. با وجود این سیستم نرم افزاری به راحتی می توان هر نوع سایتی را مدیریت نمود. به همین دلیل مدیران وب سایت ها می توانند از این امکان بهره برده و هر نوع تغییری را در سایت خود ایجاد کنند. در کنار آن دیگر لازم نیست تا سایتی را از ابتدا کدنویسی نمایید و تمامی طراحان وب سایت می توانند یکی از سی ام اس های وردپرس، جوملا، دروپال و… را انتخاب کنند و تنها با ویرایش این نوع سایت ها با توجه به نظر و سلیقه مشتریان سایتی کاملاً اختصاصی را فراهم آورند. یکی از مزایای بسیار مهم طراحی سایت با CMS در این است که به این روش هزینه و مدت زمان طراحی سایت کاهش خواهد یافت. در صورتی که در گذشته به علت عدم وجود سیستم مدیریت محتوا مدت زمان بسیار طولانی برای ایجاد یک سایت اختصاصی صرف می شد و این مسئله در قیمت طراحی ‌سایت نیز تاثیر گذار بود. مشکل دیگر این بود که برای هر تغییر کوچک احتیاج به استفاده از یک متخصص احساس می شد، در صورتی که با استفاده از CMS تمامی مشکلات رفع خواهد شد و به راحتی می توان در زمان کوتاه سایتی را طراحی کرده و مدیریت آن را به یک فرد عادی سپرد. انواع سی ام اس ها از زبان های مختلف پشتیبانی می کنند و امکان شخصی سازی آن ها نیز به راحتی فراهم می باشد، به این صورت می توان با استفاده از آن ها سایت های شخصی، خدماتی، فروشگاهی و … را به راحتی طراحی نمود و از آن ها استفاده کرد. در ادامه توضیحات کامل تری در رابطه با طراحی سایت به وسیله CMS ارائه خواهد شد.

انواع سیستم های طراحی سایت با CMS

انواع سیستم های طراحی سایت با CMS

در طراحی سایت با CMS مجوز هایی ارائه می ‌شود که این مجوز ها به دو صورت رایگان و دارای هزینه عرضه می شوند. در سی ام اس های تجاری برای خرید لایسنس نیاز به پرداخت هزینه وجود دارد اما در سی ام اس های متن باز یا اپن سورس نیازی به پرداخت هیچ هزینه ای نمی باشد و سورس کد این سی ام اس ها نیز به صورت رایگان عرضه خواهد شد. به این طریق می ‌توان به راحتی تغییراتی را در این سیستم ها ایجاد کرده و آن ها را به صورت کاملاً اختصاصی طراحی کرد. همان طور که در قسمت قبل به آن اشاره شد سیستم ‌های WordPress، Joomla، Drupal، PHP.NUKE  به صورت سی ام اسی می باشند. در ادامه‌ی این مطلب با این سیستم ها به میزان بیشتری آشنا خواهیم شد:

سیستم مدیریت محتوای وردپرس

‏ وردپرس با زبان php نوشته شده است و همانطور که گفته شد این سیستم به صورت اپن سورس می باشد، بنابراین کار با آن بسیار آسان است و افراد مختلف می توانند به راحتی از آن استفاده کنند. این CMS با آپدیت های فراوانی رو به رو است و دارای قالب های بسیار، کارایی عالی و امکانات جالب توجهی است که باعث شده تا بسیاری از طراحان با استفاده از آن به طراحی سایت بپردازند.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

سایر سیستم های طراحی سایت با CMS

سیستم مدیریت محتوای جوملا ؛ در طراحی سایت با CMS می توان از جوملا استفاده کرد چرا که سیستم جوملا ساده و در عین حال دارای امکانات زیاد می باشد به همین دلیل است که مورد پسند کاربران قرار می گیرد. این سیستم نیز به زبان php نوشته شده و از Framework مبتنی بر MVC بهره می برد. این سیستم دارای پلاگین های بسیار زیادی است که همگی به صورت رایگان هستند و به همین علت جوملا دارای محبوبیت بسیار زیادی در بین طراحان سایت و کاربران می باشد. این مسئله باعث شده تا Joomla به عنوان دومین سیستم محبوب مدیریت محتوای جهان شناخته شود.

بیشتر بخوانید : طراحی سایت در تهران

سیستم مدیریت محتوا Drupal ؛ سیستم Drupal نیز به صورت کاملاً رایگان عرضه می شود و دارای هسته ای بسیار قدرتمند می باشد. این سیستم نیز به زبان php نوشته شده است و دارای پایگاه داده MySQL می باشد. بنابراین استفاده از این سیستم به راحتی امکان پذیر خواهد بود اما مطمئناً امکانات آن به پای سیستم های وردپرسی نخواهد رسید.

سیستم مدیریت محتوای PHP.NUKE ؛ PHP.NUKE نیز به زبان php نوشته شده است و ماژول های مختلفی مانند: تبلیغات، نسخه موبایل، تماس با مدیر سایت، جستجو، آرشیو، اخبار، آپلود و… دارد. به همین دلیل است که بسیاری از سایت های دانلود در ایران با استفاده از این سیستم ساخته می ‌شوند. بنابراین می توان گفت که سیستم PHP.NUKE به عنوان یک سیستم مدیریت محتوای محبوب و کاربردی شناخته می شود.

طراحی سایت در مجموعه برتر رایانه

با توجه به این که هزینه طراحی سایت با سی ام اس اپن سورس پایین تر از طراحی سایت با کدنویسی می باشد، بهتر است تا از این روش برای طراحی سایت استفاده شود. در واقع می ‌توان گفت که امروزه تنها بانک ها و دانشگاه ها از روش های کد نویسی استفاده می کنند و دیگر سایت ها به خصوص سایت های فروشگاهی علاقه مند به استفاده از سیستم مدیریت محتوا می باشند. به همین علت در مجموعه برتر رایانه امکان طراحی سایت با استفاده از انواع سیستم های مدیریت محتوا برای شما عزیزان وجود دارد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه وارد صفحه تماس با ما شوید و از کارشناسان تیم برتر رایانه مشاوره رایگان دریافت کنید. در صورتی که هنوز هم برای ایجاد یک سایت اختصاصی تردید دارید کافیست تا امکانات و قیمت طراحی سایت در تیم برتر رایانه را با سایر سایت ها مقایسه کنید. از همراهی شما سپاس گزاریم و برایتان آرزوی موفقیت فراوان داریم.