پشت هر سایتی که در دنیای اینترنت وجود دارد یک شخص حقیقی قرار گرفته شده است که دامنه مورد نظر را خریداری و ثبت کرده است. گاهی لازم دارید که اطلاعاتی را درباره دارنده دامنه در اختیار داشته باشید. خوشبختانه اطلاعات اشخاصی که دامنه اینترنتی را خریداری و ثبت می کنند به راحتی در دسترس افراد قرار دارد و زمانی که شما بخواهید اطلاعات مورد نیاز خود را درباره دارنده دامنه بررسی کنید می توانید از شیوه های یافتن مشخصه‌ های صاحب یک دامنه و دارنده امتیاز سایت که در این بخش از سایت برتر با آن آشنا خواهیم شد استفاده کنید. تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

یافتن مشخصه ‌های صاحب یک دامنه از طریق سایت Whois

یافتن مشخصه ‌های صاحب یک دامنه از طریق سایت Whois

چنانچه قصد دارید با مشخصه های صاحب یک دامنه بیشتر آشنا شوید یا بررسی کنید که دامنه مد نظرتان درچه زمانی منقضی خواهد شد (در صورت عدم تمدید آن توسط صاحب دامنه) می‌ توانید از طریق وب سایت Whois این کار را انجام دهید.

چنانچه کلمه WHOIS را در موتور جستجوی گوگل سرچ کنید لیستی از سایت های مختلف برای شما نمایش داده خواهد شد که معمولاً لینک اول نشان داده شده همان سایتی است که به دنبال آن هستید. سایت علاوه بر نمایش دادن نام صاحب دامنه اطلاعات دیگری مانند تاریخ خرید دامنه و تاریخ انقضای دامنه را نمایش خواهد داد.

استفاده از این وب سایت و روند جستجوی مالکیت دامنه در آن بسیار راحت می باشد. کارهایی که برای نمایش اطلاعات دارنده دامنه باید انجام دهید این است که در ابتدا آدرس سایت مد نظر خود را وارد نمایید. سپس دکمه Enter را فشار دهید.

با این کار تمام اطلاعات مورد نیاز برای شما نمایش داده خواهد شد. به عنوان نمونه در این وب سایت می خواهیم اطلاعاتی را درباره وب سایت Whois مشاهده کنیم. در تصویر قرار داده شده نتایج را می توانید مشاهده نمایید.

در تصویر زیر می توانید ببینید که این دامنه در سال ۱۹۹۷ میلادی خریداری شده و تا سال ۲۰۲۰ تمدید شده است. در حالی که وب سایت Whois مرجع بسیار مناسبی برای جمع آوری اطلاعات درباره دامنه و صاحب امتیاز وبسایت است اما گاهی اغلب شرکت ها بعد از خرید یک دامنه از مزیت ثبت نام محرمانه بهره می برند.

با این کار این شرکت ها مانع از نمایش اطلاعات شخصی صاحب دامنه می شوند. در این مواقع بهترین راه حل استفاده از شماره های قرار داده شده در بخش تماس با ما سایت مورد نظر می باشد.

مقاله پیشنهادی : شیوه های شکایت از وب سایت های فروش اینترنتی

یافتن مشخصه ‌های صاحب یک دامنه از طریق وب سایت ICANN

یافتن مشخصه ‌های صاحب یک دامنه از طریق وب سایت ICANN

از دیگر وب سایت هایی که به منظور بررسی اطلاعات دارنده حساب دامنه اینترنتی می توان به آن اشاره کرد وب سایت whois.icann.org می باشد. استفاده از این وب سایت نیز مانند سایت قبلی بسیار ساده می باشد.

به منظور استفاده از این وب سایت ابتدا صفحه اصلی آن را باز کنید. بعد از آن در کادری که در عکس زیر مشخص شده است آدرس سایت مد نظر خود را تایپ کنید. پس از آن به منظور دریافت اطلاعات مالک دامنه گزینه Lookup را انتخاب کنید. با این کار می توانید اطلاعات مورد نیاز خود مانند آدرس و شماره تلفن و دیگر اطلاعات را مشاهده کنید.

یافتن مشخصه ‌های مالکیت دامنه IR

در موارد بالا سایت های خارجی را برای بررسی مالکیت یک دامنه معرفی کردیم. سایت های معرفی شده معمولاً توانایی بررسی اطلاعات دامنه های فارسی را نیز دارند اما اگر شما کاربران محترم بخواهید تمامی اطلاعات را به صورت فارسی مشاهده نمایید وب سایت ‌هایی در این مورد در داخل کشور فعالیت دارند.

از بهترین وب سایت های جست و جوی مالکیت دامنه فارسی و داخل کشور می توان به سایت nic اشاره کرد. لازم به ذکر است که این وب سایت مرکز ثبت دامنه IR نیز می باشد و علاوه بر نمایش اطلاعات دامنه مزیت های دیگری مانند ثبت یا انتقال دامنه را نیز نمایش خواهد داد.

به منظور استفاده از این وب سایت ابتدا به صفحه اصلی آن مراجعه کنید. بعد از وارد شدن به سایت آدرس وب سایت مد نظر خود را در کادر وارد کنید. سپس باید کد امنیتی نمایش داده شده را وارد نمایید. در آخر نیز بر روی دکمه پرس و جو کلیک نمایید.

نمایش مشخصه‌ های مالکیت دامنه به وسیله نماد اعتماد الکترونیکی

نمایش مشخصه‌ های مالکیت دامنه به وسیله نماد اعتماد الکترونیکی

در اغلب موارد به منظور مشاهده اطلاعات صاحب یک دامنه اینترنتی کار بسیار آسانی می باشد. امروزه در بیشتر وب ‌سایت ‌های داخلی نماد اعتماد الکترونیکی را می توانید ببینید. لازم به ذکر است که برای بررسی مشخصه مالکیت یک دامنه الکترونیکی نمادی با عنوان ثبت ارشاد نیز وجود دارد.

مشاهده این نمادها مشخص می ‌کند که احراز هویت صاحب دامنه از طریق مبادی رسمی می باشد که اعتماد کاربران را برای استفاده از این سایت را افزایش می دهد. به منظور مشاهده اطلاعات مالک دامنه می توانید بر روی هر کدام از این نمادها کلیک کنید.