برای اتصال بهتر به وب سایت ها DNS یا همان نام دامنه سیستم ها به گوشی همراه اندروید کمک می کند تا به مرورگر به آسانی وصل شود. کار دی ان اس این است که با تبدیل آی پی سایت به url ها بتوانید از آن استفاده کنید. اگر این مشخصه نباشد هر وب سایتی می بایست شماره هایی که مختص به آن است را در نوار آدرس خود وارد کند. سرویس های مختلفی برای دی ان اس موجود است که از این طریق کاربران اندروید قادر خواهند بود تا dns را در گوشی خود تغییر دهند. برای این کار شیوه های مختلفی وجود دارد که در این مقاله از سایت برتر قصد داریم تا آموزش سه شیوه جهت عوض کردن dns در گوشی همراه اندروید صحبت نماییم با ما همراه باشید.

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

نحوه تنظیم کردن dns در گوشی اندروید از نسخه ۹ و بالاتر

اکثر سرویس هایی که برای dns وجود دارد کاملاً رایگان می باشد که مهمترین آنها شامل:

Google: 8.8.8.8 – 8.8.4.4
Cloudflare: 1.1.1.1 – 1.0.0.1
OpenDNS: 208.67.222.222 – 208.67.220.220

اگر گوشی اندروید شما نسخه ۹ و بالاتر را پشتیبانی می کند جهت عوض کردن dns ابتدا باید وارد تنظیمات گوشی شوید و پس از آن روی Network & Internet یا Connections یا Network settings بزنید. اکنون بر روی  Advanced یا More connection settings تب نموده و سپس بر روی گزینه Private DNS  بزنید.

در این قسمت واژه Automatic را برای Private DNS می توان دید. پس از آن گزینه Private DNS provider hostname انتخاب کرده و در کادر زیر آن نام هاست TSL وارد نمایید. برای نمونه اگر می خواهید از سرویس های پابلیک dns گوگل استفاده کنید باید dns.google را وارد کنید.

همچنین اگر میخواهید از سرورهای DNS Cloudflare استفاده کنید می بایست -dns.com یا ۱dot1dot1dot1.cloudflare-dns.com را وارد نمایید. پس از این کار بر روی save بزنید.

 

نحوه تنظیم کردن dns در گوشی اندروید از نسخه 8.1 و پایین تر

عوض کردن dns در گوشی ازسخه های اندروید ۸.۱ به پایین تر کمی سخت تر خواهد بود زیرا در این نسخه ها دی ان اس را برای اینترنت دیتا نمی توان تغییر دهید. پس تنها این کار با وای فای میتوان انجام داد. این کار را برای کلیه وای فای هایی که با موبایل به آن وصل می شوید انجام دهید.

همچنین برای کلیه داده های شبکه به صورت دستی وارد نموده که این روش را تنها برای افراد ماهر این کار پیشنهاد می کنیم.

برای آنکه به تنظیمات اندروید ۸.۱ و پایین تر دسترسی پیدا کنید ابتدا باید وای فای را فعال نمایید. سپس با لمس آن به مدت چند ثانیه وارد تنظیمات وای فای شده و بر روی نام اتصال وای فای مد نظر خود چند ثانیه نگه دارید.

پس از آن بر روی گزینه Modify network > Advanced settings بزنید یا فلش کنار نام وای فای تب نمایید. اکنون روی گزینه IP Settings بزنید و گزینه Static انتخاب کنید.

در این قسمت باید آدرس سرور dns اولیه و ثانویه را در قسمت DNS1 و DNS2 وارد نموده و پس از آن آدرس آی پی و  Gateway مودم را وارد نموده و در آخر گزینه save را بزنید.

شیوه عوض کردن dns اندروید نسخه های قدیم و جدید به روش آسان

برای تغییر dns اندروید 8.1 و پایین تر می توانید با شیوه آسان تر و از طریق دو برنامه DNSChanger و DNS Changer اقدام کنید. برای این کار یکی از دو برنامه را دانلود نموده و باز کنید. پس از آن بر روی گزینه  Default DNS addresses تب نموده حال جستجو در لیست و موارد از پیش ذخیره شده نظیر  OpenDNS، Google DNS، CloudFlare DNS بیابید و یکی را انتخاب کنید. در صورت عدم یافتن dns مورد نظرتان آن را به صورت دستی وارد کنید. برای این کار کافیست در کادر اول و دوم دی ان اس اولیه و ثانویه را وارد نموده و در آخر بر روی استارت بزنید.