بسیاری از افراد این دغدغه را دارند که حین استفاده از اینترنت متصل به وای فای در خانه و شرکت با پایین بودن سرعت اینترنت مواجه هستند. با توجه به این مشکل شما می توانید با استفاده از یک سری اقدامات ساده به افزایش سرعت اینترنت خود بپردازید. در این مقاله از سایت برتر برای آن دسته از افرادی که کارشان وابسته به اینترنت است در رابطه با شیوه های بهینه سازی و بالا بردن سرعت مودم جهت افزایش سرعت اینترنت صحبت خواهیم نمود پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

مهمترین روش های بالا بردن سرعت مودم و افزایش سرعت اینترنت

همانگونه که در مقدمه بیان نمودیم با توجه به اینکه اکثر افراد کارشان وابسته به اینترنت است و سرعت برایشان حائز اهمیت است در صورت کندی در اینترنت مشکلات زیادی ایجاد خواهد شد یا بسیاری از نرم افزارها به طور صحیح عمل نخواهد کرد. هنگامی که با ضعیف بودن اینترنت مواجه هستید یک سری روش برای افزایش سرعت مودم وجود دارد.

برای آن دسته از افرادی که مودم شان به طور دائمی روشن است امکان اینکه در طولانی مدت مشکلاتی نظیر ضعبف شدن اینترنت داشته باشند بسیار زیاد است. زمانی که سرعت اینترنت پایین است و میخوای سرعت آن را بالا ببرید اولین کاری که باید انجام دهید این است که مجدداً آن را راه اندازی کنیم راه اندازی مجدد مودم بسیاری از مشکلات را رفع خواهد نمود.

روش دیگری که برای این کار وجود دارد خریداری آنتن جدید می باشد زیرا به مرور زمان آنتن هایی که برای مودم استفاده می کنید ضعیف میشود و سیگنال را به خوبی نمی توانید دریافت کنید. بنابراین با خریداری یک آنتن جدید و با کیفیت بالا سرعت نت خود را افزایش دهید.

روش بعدی این است که پروتکل های قدیمی که در مودم وجود دارد و تأثیری در سرعت آن می گذارند. مودم های جدیدتر از پروتکلی مانند ۸۰۲٫۱۱ax استفاده می کنند پس پروتکل های قدیمی را غیر فعال نموده و پروتکل های جدید را برای سرعت بهتر امتحان نمایید. پروتکل هایی که از سرعت بیشتر تا سرعت کمتر برخوردارند به ترتیب ax > ac > n > g > b  می باشند.

روش دیگر بالا بردن برد وای فای مودم از طریق عوض کردن کانال وای فای است. اگر وای فای شما خانگی و آپارتمانی است امکان اینکه تعداد افراد زیادی به آن وصل شوند بسیار است به همین علت باید اقدام به تغییر کانال وای فای نمایید. در واقع هر چه تعداد دستگاه های متصل به وای فای بیشتر شود مسلماً سرعت کمتر خواهد بود. برای عوض کردن کانال وای فای در پنل مدیریتی وای فای خود به بخش Channel بروید. در صورتی که آن را روی گزینه Auto قرار داده اید به طور اتوماتیک کانال وای فای را عوض کنید. برای تغییرات دستی کانال نیز می توانید شماره کانال مورد نظر خود را انتخاب کنید.

سایر شیوه های رفع کندی سرعت مود جهت افزایش سرعت اینترنت

تغییر DNS مودم نیز در دستگاه های دی لینک و سایر دستگاه ها می توانند منجر به افزایش سرعت مودم و بالا رفتن اینترنت شود. برای این کار به قسمت WAN/ IP setting بروید و گزینه Primary DNS را به ۱٫۱٫۱٫۱ تغییر دهید، سپس در بخش Secondary DNS نیز به ۱٫۰٫۰٫۱ تغییر دهید.

با استفاده از نرم افزار Network Signal Refresher  در گوشی اندروید از طریق این برنامه سرعت نت مودم جهت افزایش سرعت اینترنت را شاهد خواهید بود. فقط کافیست هنگامی که درحال کارکردن با اینترنت هستید برنامه را فعال تا سرعت اینترنت تان بالا رود.

عدم به روز رسانی مودم علت ضعیف بودن آنتن دهی مودم است. در واقع آپدیت نبودن مودم از کارهایی است که توسط اکثر کاربران نادیده گرفته می‌ شود و کمتر کسی به آن توجه می کند. با این حال شما برای اینکه سرعت مناسبی داشته باشید باید آخرین سیستم عامل مودم خود را بر روی آن نصب کنید.

همچنین با تغییر مکان مودم خود باعث افزایش آنتن دهی مودم خواهد شد و دسترسی به اینترنت تان بهتر می شود. پس می‌ توانید بخش های مختلف خانه را بررسی و ببینید در کجای خانه اینترنت بهتر ارائه می شود.

در صورتی که دستگاه مودم تان قدیمی است می توانید از مدل های دو بانده تهیه کنید و با بالا بردن پهنای باند مودم دی لینک و غیره خود سرعت آن را بهبود بخشید. بیشتر مودم ها به طور معمول بر روی ۲٫۴GHz تنظیم شده‌اند و در صورتی که بخواهید سرعت آن را بالا ببرید می توانید باند مودم خود را به ۵ گیگاهرتز افزایش دهید.

با تغییر نام کاربری و رمز عبور تعداد افرادی که وای فای تان متصل هستند کم می شوند و از این طریق می توانید سرعت وای فای خود را افزایش دهید. در واقع این امکان وجود دارد که افراد دیگری بدون اطلاعاتتان به وای فای دسترسی داشته باشند به همین علت برای افزایش سرعت مودم همراه اول، ایرانسل و غیره به طور دوره سعی کنید سرعت خود را تغییر دهید تا به غیر از شما کسی نتواند به مودم وصل شود.

در نهایت به عنوان آخرین شیوه به قسمت Quality of Service در تنظیمات مودم خود بروید و آنجا تنظیم کنید که بازی های اینترنتی و پخش ویدیوی خود را در اولویت بگذارید. جهت دسترسی به این قسمت در پنل مدیریتی خود وارد گزینه Advanced Setup شوید و به تب QoS بروید. سپس آن را با انتخاب گزینه Activated فعال نمایید. پس از آن خدمات خاصی مثل پخش ویدیو، بازی ویدیویی و … را میتوانید اولویت بندی نمایید.