امروزه وب سایت ها مورد توجه بسیاری قرار گرفته اند و با وجود این که در این زمینه رقبای سرسختی همچون شبکه‌ های اجتماعی وجود دارد همچون جایگاه بالاتری برای کسب و کار اینترنتی است. همین مسئله نشان دهنده اهمیت یک وب سایت بوده به همین علت شما با داشتن یک ساختار مناسب میتوانید در وب سایت موفق عمل نمایید. ساختار وب سایت یا همان Website Structure از مسائلی مهم است که بهبود آن در بهینه سازی و سئو سایت تأثیر زیادی دارد و به گونه ای نباید از آن غافل شد. در این مقاله از سایت برتر قصد داریم تا با معرفی شیوه های بسیار ساده به شما بیاموزیم که چگونه ساختار یک وب سایت را بهبود بخشید، پس در ادامه با ما همراه باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

ارتقاء صفحات اصلی جهت بهبود ساختار وب سایت

هر وب سایتی از یک صفحه اصلی تشکیل شده است که می توانید در آن مهمترین مطالب یا به نوعی مطالب مادر را در آن قراردهید. این صفحه نقش بسیار مهم و به عبارتی قسمتی از ساختار وب سایت محسوب می شود. جهت درک بهتر اهمیت این صفحات مثالی را خدمتتان عرض می کنیم.

تصور کنید همین مطلبی که در حال خواندن آن هستید به هیچ عنوان انتشار نیافته یا پس از منتشر شدن از وب سایت پاک شده است. خوب با این اوصاف عدم وجود آن در کار ما خللی وارد نخواهد کرد و برای شما مشکل آفرین نخواهد شد.

اما فرض کنید صفحه طراحی سایت وردپرس یا سئو بهینه سازی ما در سایت اصلی حذف شود. عدم وجود این صفحات یک خلال بزرگی برای کار ما محسوب می شود همچنین مشتریان زیادی از نبود این صفحات ناراضی خواهند بود.

به طور حتم دسته دوم صفحات اصلی وب سایت هستند که از اهمیت بالایی برخوردارند زیرا که ورودی های اصلی گوگل چیزی بیش از ۸۰ درصد است که از همین صفحات به دست خواهد آمد. شما هم اگر از سایتی دارید حتماً از این صفحات برخوردار هستید و این صفحات برایتان مهم تلقی می شود.

باید تلاش کنید چه صفحاتی را در وبسایت خود بیابید و محتوای آن را از هر لحاظ بهینه سازی کنید. این صفحات هدف سئو سازی وب سایت تان است و باید از لحاظ فنی و سئو بر روی آنها تمرکز زیادی شود. با ارتقاء صفحات قادر خواهید بود تا حجم ورودی سایت را بالا ببرید و در گوگل بیشتر دیده شوید‌.

لینک دهی و بهبود لینک سازی جهت ارتقاء ساختار وب سایت

لینک دهی و بهبود لینک سازی جهت ارتقاء ساختار وب سایت

از جمله شیوه های مهم درسئو وبسایت لینک سازی داخلی میب اشد. شما می بایست این روش را به‌ خوبی بیاموزید. از کارهایی که به خوبی می‌تواند در بهبود ساختار و کیفیت وب سایت تان کمک کند لینک دهی به صفحات اصلی می باشد. در واقع در مرحله دوم پس از یافتن صفحات اصلی سایت باید شروع کنید و در مطالب و صفحات خود و دیگر صفحات مهم لینک بدهید. در واقع این کار علاوه بر بهبود ساختار سایت به قدرتمند شدن صفحات اصلی تان نیز کمک ویژه خواهد نمود.

در صورتی که تازه با این موارد آشنا شده اید بدون تردید مطالب بسیاری است که با این روش ارتقاء پیدا نمی کند و باید تلاش کنید تا آنها را بیابید. وجود چنین صفحات بهینه نشده به ساختار وب‌ سایت تان ضربه زده و ممکن است از مسیر رو به بهبودی که در آن قدم گذاشته اید خارج شوید.

تلاش کنید تمامی مطالب پیشین خود را باز بینی نموده و با پیدا کردن مشکلات با شیوه هایی که اشاره نمودیم آنها را بهبود دهید. در ضمن اگر تصور می‌کنید که محتوای آنها تکراری و قدیمی شده آپدیت کردن آنها هیچ گونه فایده ای ندارد و باید آنها را حذف یا بازنویسی و از نو منتشر کنید.

کاهش فهرست‌ های وب سایت

با تشکیل منو یا فهرست به عنوان قسمت مهمی از وبسایت تان نوعی به کاربر کمک می‌ کند تا مطالب سایت‌ تان و صفحات به صورت کلی آشنا شوید. با این حال نباید در وجود منو ها افراط به خرج داد و از آنها خیلی استفاده نمود. این مسئله فقط برای راحتی کاربران نیست و علاوه بر آن ها موتورهای جستجو همچون گوگل به این مسئله توجه می کنند. هرچه تعداد فرصتهای تان کمتر باشد خزنده های موتور جستجوگر گوگل راحت تر صفحات شما را یافته و به ایندکس شدن شان کمک زیادی خواهد نمود. تلاش کنید تا منو های خود را خیلی کلی بسازید و از  دادن جزئیات در منو ها خودداری نمایید.

به طور کلی با روش هایی که گفتیم می توانید به بهبود ساختار وب سایت خود کمک کنید و اگر قصد ایجاد وب سایت و سئو و بهینه سازی آن را دارید می توانید با کارشناس سایت برتر تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره رایگان کار خود را به تیم حرفه ای ما بسپارید تا در کمترین زمان ممکن در بهترین رتبه از نتایج گوگل قرار بگیرید.