سئو علم جدیدی است که تکنیک های آن، روز به روز در حال پیشرفت و به معنای Saerch engine optimization و تخصصی شدن است. در واقع سئو مخفف عبارت بهینه سازی برای موتور های جستجو (همچون گوگل ، بینگ و یاهو) است. سئو تلاش می کند تا با استفاده از تکنیک های خود رتبه وب سایت شما را در لیست نتایج موتورهای جستجو بهتر کند درنتیجه شانس دیده شدن سایت شما افزایش می یابد. بنابراین مخاطبین بیشتری جذب وب سایت شما شده و مشتریان کسب و کار شما بیشتر می شوند در نهایت تجارت شما رشد چشمگیری پیدا می‌کند. به طور کلی سئو یک علم جذاب و شیرین است و برای یادگیری سئو شما باید علاقه داشته باشید و از منابع حرفه ای استفاده کنید به طور کلی سئو دو هدف مهم را دنبال می‌کند.

در مقالات قبلی از سایت برتر اطلاعات جامعی در رابطه با سئو و مطالب مرتبط آن ارائه داده ایم که در این مقاله قصد داریم که در مورد سئو موبایل صحبت نماییم ، با ما همراه باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

سئو موبایل چیست؟

سئوی موبایل به بهینه ‌‌‌‌‌سازی سایت برای دستگاه‌‌‌ های موبایل و تبلت‌‌‌ ها مربوط می‌‌‌‌ شود و اهمیت آن به این خاطر است که تعداد جستجوها توسط موبایل در حال انفجار است!

سئوی موبایل یا همان بهینه سازی وب سایت برای موبایل فرایندی جهت بهینه سازی محتوای یک سایت و به منظور بهبود رتبه بندی صفحات یک وب سایت در نتایج موتورهای جستجو است. این فرآیند به شما کمک می کند تا بازدید ارگانیک سایت خود را افزایش دهید و در نتیجه کسب و کار پر رونق تری داشته باشید گرچه موتورهای جستجوی مختلفی در فضای وب وجود دارند.

وقتی پای موبایل وسط باشد مهمترین موتور جستجو گوگل است و ۹۵% از جستجو ها را به خود اختصاص داده است پس نمی توان آن را بی اهمیت شمرد. اگر یک مغازه در محلی قرار داشته باشد که مشتریان بیشتری از آنجا عبور کنند، نهایت فروش بیشتری خواهد داشت.

وب سایت شما در فضای مجازی حکم همان مغازه را دارد که با بهینه سازی آن برای موتور های جستجو محل عبور مشتریان را هموار تر می کنید. راه کار هایی که معرفی می کنیم از ابتدایی ترین اقداماتی است که با انجام آنها می توانید در زمینه ی سئو موبایل سایت خود قدم بردارید :

1) در نظر گیری اندازه ی مناسب برای متون موجود در تمامی صفحات وب سایت

2) طراحی واکنش گرا یا ریسپانسیو

3) درنظر گیری عکس های مناسب برای نمایش در موبایل

4) استفاده نکردن از پاپ آپ ها

5) تمامی آیتم های موجود در صفحه باید در اندازه ی مشخص و استاندارد باشند

6) بهینه سازی سرعت وب

سئو موبایل چیست؟

PageSpeed Insights : یکی از مهم ترین جنبه های سئو موبایل بهبود سرعت سایت است که به شما نشان می دهد سرعت لود شدن سایت شما در موبایل و دسکتاپ چقدر است ، حتی به شما پیشنهاداتی برای افزایش عملکرد سایت می دهد. از این ابزار در کنار ابزارهای دیگر مرورگر استفاده کنید و با استفاده از گزارشات نیازهای اساسی هسته وب در گوگل سرچ کنسول ببینید که محتوای سایت تان چگونه رندر می شود.

مقاله پیشنهادی : معایب سئو ارزان

نکات مهم درباره سئو موبایلی

سئو موبایل از این جهت حائز اهمیت است که میزان جست و جو در فضای وب همواره در حال افزایش است و درصد بالایی از افراد این جستجو از طریق گوشی موبایلی که در دست خود را در انجام می‌ دهند و این کار را می توانند در هر زمان و در هر جایی انجام دهند و این امر خود دلیلی است که بسیاری از مشتریان هدف شما برای ورد به وب سایتی که ساخته اید.

وقتی که در صف تاکسی و یا در ترافیک هستید از درگاه موبایل استفاده می کنبد. در نتیجه اگر وب سایتی این بخش را نادیده بگیرد و بهینه سازی وبسایت برای موبایل انجام ندهد عملاً بخش عظیمی از کاربران خود را از دست داده است.

یادتان باشد که موتور های جستجو نیز سایت های مناسب برای موبایل را در رتبه بندی بالاتری به کاربران خود پیشنهاد می دهند تصور می کنید رابطه شبکه های اجتماعی با سئوی موبایل چه باشد؟ گرچه موتور های جستجو شبکه های اجتماعی را مستقیماً جزء عوامل رتبه بندی سئو قرار نمی دهند.

پژوهش های میدانی نشان می دهد رابطه ی قوی بین شبکه های اجتماعی و رتبه بندی در موتور های جستجو وجود دارد. طبق آمار ها حدود ۸۰% از زمان صرف شده برای شبکه های اجتماعی ارائه شده از سوی com Score به گوشی های هوشمند و تبلت است ، پس چنین ظرفیتی نباید نادیده گرفته شود.

آینده نگری در سئوی موبایل : امروزه موتور های جستجو بر نوع جدید از جستجوی در فضای وب از طریق صدا و صحبت شفاهی تمرکز دارند. مسلماً این حد از جستجو ها بیشترین درصد خود را در جستجوی با موبایل نشان می دهند. وب سایت ها باید بر این مسئله نیز برای آینده ی خود تمرکز داشته باشند. یادمان باشدکه دنیا و تکنولوژی همیشه در راستایی حرکت می کند که رندگی را برای بشر آسان تر از قبل کند و ما هم برای اینکه بتوانیم در این بین بقایی داشته باشیم باید برخلاف این جنبش حرکت نکنیم و راهکار هایی برای آینده و تغییر شکل زندگی انسان ها بی اندیشیم.

مقاله پیشنهادی : سئو محلی یا سئو لوکال چیست؟

آیا سئو موبایل تنها شاخص برای رتبه بندی موتور های جستجو است؟

تا به اینجا تمام تلاش خود را داشتیم که اهمیت سئو موبایل را به شما متذکر شویم ولی این امکان وجود دارد که این سؤال برای شما پیش آمده باشد که آیا این سئو تنها شاخص برای رتبه بندی موتور های جستجو است؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم موبایل می تواند اولین شاخص باشد، اما تنها شاخص نخواهد بود.

برای مثال اگر سایتی نسخه مناسب برای موبایل نداشته باشد، به دلیل داشتن نسخه دسکتاپ همچنان مورد بررسی موتور های جستجو واقع خواهد شد ، اما این موضوع اثر منفی بر رتبه بندی آن سایت خواهد داشت. سئو حرفه ای سایت مشخص کرده است که وب سایت های دارای نسخه مناسب برای موبایل در جستجو های دسکتاپ نیز موفق تر خواهند بود.