بسیاری از سئو کاران، وبمستران و کاربران کامپیوتری می‌دانند که سئو جهت بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو همچون گوگل می باشد. اما در این مقاله هدف ما تکنیک های به کارگیری در سئو وب سایت نیست و این بار می خواهیم درباره این مقوله در اینستاگرام صحبت نماییم. سئو در اینستاگرام اقداماتی که از این طریق وضعیت پیج اینستاگرام را بهبود می بخشیم و جهت دیده شدن در اکسپلور به جذب فالوور می پردازیم. از طرفی برای آن که پیج تان در نتایج جستجوی اینستاگرام مشاهده شود و به افزایش بهبود کسب و کارتان در این شبکه اجتماعی محبوب و پرطرفدار پرداخته شود، این مقاله از سایت برتر را در رباطه یا سئو اینستاگرام از دست ندهید، در ادامه همراه ما باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

تعریف سئو اینستاگرام

سئو کردن یک پیج در اینستاگرام برای آن که جستجوی کلمه در گوگل نمایش داده شود انجام می گیرد و جهت افزایش فالوور و دیده شدن در اکسپلور می باشد. در الگوریتم ها و اکسپلور اینستا باید به دو مقوله توجه داشته باشید، ابتدا تعداد فالوورهای پیج و سپس تعامل پست نسبت به فالوورها.

برای فهم بهتر در  مورد سئو اینستاگرام یک مثال خدمتتان عرض می نماییم، فرض کنید شما یک پیج فروشگاهی با ۲۰ هزار فالوور دارید و در آن یک پست منتشر می کنید. پس از یک ساعت از انتشار پست حدود یک هزار نفر آن را لایک، ۳۰۰ کامنت برایش منتشر می‌کنند، ۸۰ نفر ذخیره کرده و ۳۰ نفر نیز آن را با دیگران اشتراک میگذارند. این تعامل و مشارکت بالای کاربران به الگوریتم های اینستاگرام می فهماند که این پست جذاب بوده و برای مخاطبانی که حتی با پیج آشنایی ندارند هم نیز جذاب است.

بنابراین پست منتشر داده شده به اکسپلور رفته و با تعداد بسیاری مخاطب جدید نمایش داده می شود. برعکس آن اگر پستی منتشر کنید که کامنت ها، لایک ها و تعامل اندکی داشته باشد مسلماً اینستاگرام هیچ توجهی به آن نشان خواهد داد. حال که با این مبحث و نحوه رسیدن به اکسپلور آشنا شدید در ادامه تکنیک‌های را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد که به بالارفتن اعتبارتان نزد کاربر اینستاگرام و همچنین جذب فالوور بیشتر با تعامل خوب مواجه خواهید شد، در ادامه همچنان ما را همراهی کنید.

مقاله پیشنهادی : معرفی بهترین شرکت های سئو سایت در ایران

تکنیک ها و آموزش سئو اینستاگرام

در قدم اول پروفایل تان را بهینه کنید؛

بدین منظور تا زمانی که پروفایل تان کامل نشود الگوریتم های اینستاگرام به شما قدرت زیادی نخواهند داد و هیچ خبری از دیده شدن پست تان در اکسپلور نخواهد بود. داشتن یک پروفایل بهینه به جذب مخاطب جدید، بالا رفتن فالوور و به طور غیر مستقیم به افزایش احتمال دیده شدن در اکسپلور کمک می کند.

تکنیک بعدی در سئو اینستاگرام ID اینستاگرام است؛

آیدی یا همان نام کاربری حین ثبت نام در اینستاگرام با زبان انگلیسی بوده و این نام انگلیسی به هیچ عنوان نباید تکراری باشد. به طور مستقیم آیدی بر سئو اینستاگرام تأثیری ندارد اما هر چه نام کاربری جذاب ‌تری را انتخاب کنید در ذهن مخاطب تان به عنوان یک برند باقی می مانید و احتمال دنبال شدن تان افزایش پیدا می کند.

اکانت یا نام کاربری با یکدیگر یکسان نیست؛

عنی در قسمت نام که در تصویر پایین نیز مشخص شده می ‌توانید یک نام فارسی بنویسید. این نام می تواند نام کسب و کار، محصول یا خدماتی که ارائه می دهید باشد. برندهایی نظیر دیجی کالا و باسلام نام برند شان را در آن قرار دادند. با نوشتن کلمه ای در این قسمت زمانی که کاربران کلمه را جستجو می کنند امکان دارد به نام تان برسند.

تاثیر هایلایت ها در اینستاگرام

تاثیر هایلایت ها در اینستاگرام

قسمت بعدی که می بایست در اینستاگرام به آن توجه نمایید، بخش هایلایت ها می باشد. این قسمت شبیه دایره های رنگی هستند که پایین پروفایل تان قرار دارد. برای ایجاد آنها ابتدا باید یک استوری منتشر کنید و پس از آن استوری ها را توسط گزینه هایلایت در صفحه استوری نمایش دهید و به بخش هایلایت ها بیافزایید.

همچنین می توانید یک نام و عکس برای آن انتخاب نمایید. خوبی که هایلایت اینستاگرام دارد این است که نظیر استوری زمان انقضا نداشته و همیشه باقی می ماند. پس سعی کنید در قسمت هایلایت ها با دسته بندی مختلف یک پیج دیدنی و جذاب برای کاربران و فالوور های تان نمایش دهید. برای این کار نکات زیر توجه نمایید:

-هرچه هایلایت های تان شکیل تر و زیبا تر باشد احتمال دنبال کردن تان در اینستا بیشتر می شود.

-همچنین قادر خواهید بود در هایلایت نمونه کارهای تان را به مخاطب نشان دهید.

-این امکان وجود دارد که در قسمتی جواب سوالات متن مخاطبانتان نظیر نحوه ارسال مست محصول شرکت در فلان دوره و… .

-امکان ثبت آدرس کسب و کارتان وجود دارد.

-و در آخر هر آنچه که به نظرتان میرسد که به افزایش اعتماد کاربران کمک می کند را می توان هایلایت نمایید.

شیوه های صحیح پست گذاری برای سئو اینستاگرام

برای ایجاد پست و قرار دادن یک عکس جذاب و تولید محتوای مناسب ابتدا باید یک سری نکات را بدانید که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

همانگونه که گفتیم الگوریتم های اینستاگرام به تعامل پست تان توجه زیادی می کنند تا آن را در اکسپلور قرار بدهد. اما این سؤال برای بسیاری از کاربران پیش می آید که این تعامل پست باید از کجا جذب شود.

قطعاً در وهله اول مخاطبانی که دنبالتان کرده‌اند به پست واکنش نشان می‌دهند، یعنی هنگامی که پست را می گذارید به بخش فید یا آیکون خانه مخاطبان رفته، مخاطبان آن را دیده و در قبالش تعامل می‌کنند.

اما یک نکته مهمی که این جا وجود دارد آن است که در گذشته پس از انتشار پست در فید به مخاطب نمایش داده می شد اما حالا زمانی که شما پست را می گذارید تنها به تعداد کمی از دنبال کنندگان نشان داده می شود و در صورت نشان دادن واکنش خوب از طرف آن افراد نیز نشان داده خواهد شد.

در واقع اگر پست تان و عکس و محتوای موجود در آن ضعیف باشد حتی تعامل  مخاطبان اولیه را جذب نخواهد کرد. اکسپلورر که هیچ حتی مخاطبان عادی تان نیز نمی‌توانند آن را ببینند. برای جلوگیری از این امر و جذب مخاطبان اولیه و جذب مخاطبان در اکسپلور به موارد زیر توجه نمایید:

-ظاهر گرافیکی خاص و به کار بردن المان های گرافیکی خاص و ادغام رنگ ها طبق اصول رنگ شناسی.

کیفیت محتوا و تولید محتوای جذاب که بسیاری از مشکلات صاحبان پیج های اینستا این است که هنوز درک این را ندارند که باید محتوای با کیفیت در شبکه های اجتماعی منتشر کنند.

-عنوان نویسی و خلاقیت در نوشتن متن، انتخاب فونت و رنگ مناسب برای یک متن کوتاه و عنوان در پست اینستا تأثیر بسزایی در جذب مخاطب دارد.

کپشن نویسی صحیح و به کار بردن کلمات کلیدی مرتبط با موضوع تان در کپشن با اضافه نمودن یک عکس مرتبط با کپش توضیح داده شده در پست و سئو اینستاگرام تان تأثیر خواهد داشت.