مهم ترین قسمت در طراحی سایت، انجام دادن سئو آن می باشد. سئو فرآیندی ساده نیست و به راحتی پیاده سازی نمی شود ، بلکه نیازمند علم پیش زمینه ای ، دانش زیاد و صد البته صبر می باشد. همچنین موتورهای جستجوگر روز به روز درحال تغییر الگوریتم های لیست نتایج می باشند و این الگوریتم ها غیر قابل پیش بینی می باشد. بنابراین برای پیشرفت کسب و کار و سایتمان باید از یک سئو کار حرفه ای کمک بگیریم. اما سئوکار کیست و چه تخصص هایی دارد؟ ما در این مقاله از سایت برتر به بررسی این سؤال پرداخته و شما را با متخصص سئو آشنا خواهیم کرد.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

تخصص های سئوکار حرفه ای

چه باور کنید و چه نه، بخش اعظمی از مدیران کسب و کارهای مختلف آنلاین اولین دغدغشان وارد شدن سایت شان به صفحه اول گوگل و در نهایت رتبه یک گوگل می باشد. برای این کار به فکر بهینه سازی سایت خود می افتند. از طرفی همانطور که گفتیم موتورهای جستجو همواره در تلاش برای تغییر الگوریتم های رتبه بندی نتایج خود می باشند و هر کدام از این موتورها الگوریتم های مختص به خودشان را دارند و روش کار با این الگوریتم ها کار افراد عادی نمی باشد و هر وبسایت نیازمند فردی است که اصول و قواعد این الگوریتم ها را بداند و در جهت بهینه سازی و پیشرفت سایت از آنها استفاده کند.

به این شخص متخصص سئو و یا سئوکار میگویند ، البته موتور های جستجوگر نحوه کار با الگوریتم ها را به افراد آموزش نمی دهند و ما با تعداد بسیار کمی از این پارمترها آشناییت داریم. اما با این حال هم مختصص سئو تا جای ممکن باید با این الگوریتم ها آشنا باشد تا بتواند وبسایت مورد نظر را به رتبه های اول برساند. بنابراین این شخص باید با نحوه کار موتور های جستجو و نحوه رتبه دهی آنها به خوبی آشنا باشد. در ادامه به جزئیات بیشتری راجع به متخصص سئو و دانش و توانمندی های آنها میپردازیم.

پس درکل کار اصلی یک متخصص سئو بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو است. به زبانی ساده تر این فرد با دانش و علمی که دارد می داند که چطور ترافیک سایت را افزایش داده و فروش بیشتری را برای یک سایت از طریق مخاطبانی که در اینترنت جستجو می کند به دست آورد.

در ادامه به بررسی تخصص ها و دانش هایی که یک متخصص سئو به آنها نیاز دارد خواهیم پرداخت.

مقاله پیشنهادی : نقش دامین در سئو

تخصص های سئوکار حرفه ای

سئوکار کیست و چه تخصص هایی دارد؟

یک سئوکار حرفه ای به خوبی می داند که موتورهای جستجو همواره سعی دارند تا رضایت مخاطبان خود را به همراه داشته باشند و هرچیزی که سرچ میکنند بهترین نتایج را برای آنها نمایش دهند. در واقع کاربرانی که از موتور های جستجو استفاده می کنند مشتری های آنها می باشند و اگر در هنگام سرچ کردن نتیجه مطلوبی را نگیرند یا به سختی به آن برسند، میل کمتری به جستجو پیدا می کنند و همین باعث از دست رفتن کاربرانشان می شود. در ادامه به سه دانش کلی که یک متخصص سئو باید بداند اشاره خواهیم کرد:

  • محتوای مرتبط با جستجوی کاربر: یک متخصص سئو باید درک کند که افراد چرا عبارت ها و سوال های خاصی را در اینترنت سرچ می کنند. مثلاً کسی که عبارت “ساخت ماسک خانگی” را سرچ می کند به دنبال خرید ماسک نمی باشد بلکه به دنبال راهی برای ساختن آن در خانه است.
  • سایت های معتبر و قدرتمند در اولویت هستند: سایتی در اینترنت قدرت و اعتبار دارد که هم از قدمت خوبی برخوردار باشد و هم بک لینک های خوبی از سایت های دیگر داشته باشد. همچنین کیفیت بک لینک ها به همراه کمیت آنها بسیار مهم می باشد و اهمیت ویژه ای دارد. اما مسئله ای که باید یک متخصص سئو به آن دقت کند این است که لینک گرفتن از سایت های مشکوک می تواند پیامدهای بدی را برای یک سایت به دنبال داشته باشد.
  • محتوای باکیفیت: این شخص باید بداند علاوه بر اینکه باید محتوا مرتبط با جستجوی کاربر باشد، باید محتوایی با کیفیت و عالی برای کاربر باشد زیرا گوگل قصد دارد بهترین محتوا را نمایش دهد. از طرفی دیگر هم متخصص سئو باید در نظر داشته باشد که باید همگی چه در کامپیوتر و چه موبایل به آن محتوا دسترسی داشته باشند.

مقاله پیشنهادی : سئو منفی در طراحی سایت

دانش های مورد نیاز برای تبدیل شدن به سئوکار حرفه ای

همانطور که می دانید سایت های مختلفی در موضوع های مختلف و کلمه کلیدی های گوناگون درحال رقابت برای کسب رتبه های اول می باشند. یک سئوکار حرفه ای باید کلمات مناسبی را انتخاب کرده و مطالب مرتبط با آن را ایجاد و بهینه کند. این شخص باید کلماتی را بررسی و انتخاب کند که توسط مردم بیشتر سرچ می شوند تا بتوان از این طریق ترافیک خوبی به سایت خود وارد کند. همچنین این کلمات دارای ارزش تجاری باشند یعنی مشتری های بالقوه را به مشتری های بالفعل تبدیل کند.

در قدم دوم این فرد باید محتوایی ایجاد و بهینه کند که در راستای هدف کاربر قرار داشته باشد. در این محتوا باید از کلمات کلیدی خود در تیتر ها و بین تیتر ها استفاده کند. همچنین باید متا تگ های توصیفی را به بهترین شکل ممکن ایجاد کند و تصاویر را برای کم شدن سرعت لود سایت فشرده کرده و متن جایگزین خوبی برای آنها بنویسد. و در آخر نیز باید از لینک های داخل بهره ببرد. این اعمال با نام سئو داخلی نیز شناخته می شود.

بک لینک ها جزء موارد پر اهمیت در بهینه سازی سایت ها میباشند. یک متخصص سئو باید با روش های دریافت و ایجاد بک لینک های با کیفیت آشنایی داشته باشد.

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که موتورهای جستجو باید سایت شما را پیدا کنند تا به آن رتبه بدهند! این فرد باید با استفاده از فایل robots.txt و نقشه سایت خود، آن را به موتور های جستجو و گوگل معرفی کند و به آنها بگوید که چه صفحه هایی را ایندکس کنند و کدام را نادیده بگیرند. همچنین باید با استراتژی مناسبی انتخاب کند تا تجربه کاربری بسیار خوبی در سایت ایجاد کند تا نرخ ترافیک و تبدیل سایت را افزایش دهد.

نتیجه گیری

هر وبسایتی در اینترنت برای بهتر دیده شدن خود نیاز به فردی دارد که دانش کافی از موتورهای جستجوگر را داشته باشد و بتواند با استراتژی های مناسب ترافیک و فروش یک سایت را افزایش دهد. شما می توانید این کار را به متخصصان سئو در شرکت برتر رایانه بسپارید تا آنها با بررسی وبسایت شما و آنالیز های اولیه شما را در مسیر پیشرفت قرار دهند. برای این کار شما می توانید در بخش تماس باما اطلاعات خود را برای کارشناسان ما فرستاده و یا با شماره هایی که در قسمت فوتر همین سایت وجود دارد تماس حاصل فرمایید. ما در این مقاله به بررسی کلی یک سئو کار حرفه ای پرداختیم و شما را با خصوصیات آن آشنا کردیم؛ ممنون که تا انتهای این مقاله همراه سایت برتر بودید، امیدواریم توانسته باشیم بخش کوچکی به دانش شما عزیزان اضافه کنیم.