ایجاد صفحات مختلف در وب سایت و قرار دادن هر بخشی در دسته بندی خاص خود به خصوص ایجاد صفحه برای مقالات در وب سایت های آموزشی باعث می شود تا کاربر حین ورود به سایت بتواند مطلبی که مدنظرش را به راحتی از طریق دسته بندی ها و سربرگ های موجود در صفحه اصلی وب سایت به راحتی پیدا نماید. در این مقاله از سایت برتر قصد داریم تا در رابطه با اینکه چگونه تغییر در صفحات وب سایت در رتبه گوگل سایت شما تأثیر خواهد گذاشت صحبت نماییم. همچنین در رابطه با این که چه المان هایی در صفحات سایت شما امکان دارد توسط موتورهای جستجوگر تحت کنترل قرار گیرد نیز به طور جامع بحث خواهیم نمود ، پیشنهاد می‌ شود این مطلب را تا انتها مورد مطالعه قرار دهید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

تأثیر المان ها در تغییر صفحات وب سایت و رتبه گوگل

همانگونه که در مقدمه بیان نمودیم ایجاد تغییر در صفحات سایت بر اساس المان های آن می ‌تواند موقعیت صفحه را در موتورهای جستجوگر همچون موتور جستجوی محبوب گوگل تحت تأثیر قرار دهد. این المان ها شامل کلمات کلیدی صفحه وب سایت ، کلمات کلیدی مرتبط با صفحه وب سایت ، متن لینک های روی صفحات ، رنگ و سایز تصویر موجود در صفحه میانگین ، زمان آپدیت تغییرات در طول زمان ، میزان تغییر اعمال شده در صفحه سایت ، تگ های مرتبط با صفحه و در نهایت عبارت سرچ شده برای صفحات را در بر می گیرد.

علاوه بر این با بررسی رفتارهای کاربر و همچنین نتایجی که گوگل در اختیار کاربران قرار می ‌دهد جستجوها به دو دسته تقسیم بندی می شود. بخش اطلاع ‌رسان و بخشی نیز راهنما می باشد. برای نمونه عبارات راهنما عبارتی هستند که سایت خاصی را جستجو می‌ کند بدان معنی که اگر شما جستجو را برای خبرگزاری ایرنا انجام دهید منجر به آورده شدن صفحه اول سایت خواهد شد. برای عبارات راهنما امکان دارد صفحات با مطالب استاتیک قدرت بیشتری بگیرد در این شیوه برای بعضی از وبسایت ها جواب می دهد اما برای صفحات اصلی سایت هایی که به طور مداوم در حال آپدیت هستند هیچ تأثیری نخواهد داشت.

از طرف دیگر وقتی صفحه سایت خود را سئو می کنید صفحه ای را که پیش از این رتبه بالایی در گوگل برای یکی از کلمه کلیدی تان داشته را به هیچ عنوان بهینه سازی نکنید. پیشنهاد می‌شود صفحه دیگری با کلمه کلیدی دیگری را انتخاب و سپس سئو کنید. در واقع هرچه صفحات سایتتان بهینه باشد رتبه تان در گوگل بالاتر خواهد بود. در واقع این عمل به موتورهای جستجوگر نشان می دهد که وب سایت تان متناسب با موضوع خاصی می باشد. همواره بعضی از صفحات را تازه نگه دارید و به بعضی از آن ها دست نزنید تا هر دو نوع صفحات را برای دو نوع عبارت جستجو به موتورهای جستجوگر ارائه دهید.

مقاله پیشنهادی : طراحی سایت تک صفحه ای

تغییر در صفحات وب سایت و تأثیر بر سئو

تغییر در صفحات وب سایت و تأثیر بر سئو

یکی از سؤالاتی که بسیار فکر افراد را درگیر نموده است این است که آیا تغییر تاریخ سایت به سئو کمک می کند یا نه؟ توجه داشته باشید که گوگل همواره تاریخ های مقالات و محتواها را در نتایج جستجو نشان می دهد ، در واقع این موتور جستجو به گونه ای بهینه شده است که تنها زمانی که تاریخ انتشار با موضوع صفحه در ارتباط است را نمایش دهد. در نتیجه اگر مقاله شما واقعاً به روز و آپدیت نشده باشد ، تاریخ انتشار آن تأثیری در هدف ، صحت و کاربرد محتوای آن برای کاربر نخواهد داشت. اما بهتر است از تغییر تاریخ صفحات سایت به هر نحوی خودداری نمایید.

پرسش دیگری که به میان می آید این است که چگونه می توان تاریخ انتشار مطالب را تغییر داد؟ جواب این پرسش آن است که شما می توانید تنها با آپدیت صفحات قدیمی سایت بدون هیچ گونه تغییر در صفحات وب سایت آن را عوض نمایید. به روز رسانی صفحات قدیمی نیز به این گونه است که باید ابتدا مطلب قدیمی را بررسی و چنانچه جایی برای تغییر محتوای آن مطلب وجود دارد اعمال کنید. از طریق ابزارهای سئو وقتی شناسایی می کنید که مطلبی دارای رتبه خوبی است به جای تغییر در متن قدیمی یک متن جدیدی به آن بیافزایید. تاریخ یک صفحه را بهتر است به دو شکل نمایش دهیم یکی به صورت تاریخ انتشار و دیگری تاریخ آخرین به روز رسانی.

توجه داشته باشید که با عوض کردن تاریخ صفحات وب در سایت نباید تغییری اعمال شود در غیر این صورت صفحه دیگر توسط رباتهای گوگل بررسی نخواهد شد.

مقاله پیشنهادی : سئو منفی در طراحی سایت

تغییر در صفحات وب سایت و تأثیر در رتبه آن

با فهمیدن برخی از موضوعات و پرسش‌ هایی که در ذهنتان وجود داشت حال می خواهیم به این موضوع به طور مستقیم بپردازیم که آیا تغییر در صفحات وب سایت در رتبه گوگل تأثیر گذار است یا خیر. در واقع عوض کردن ظاهر و چینش صفحات می ‌تواند روی نتایج جستجوی شما تأثیر بگذارد.

این چیزی است که برخی از سئوکاران به طور فعالانه روی آن کار کرده به لینک سازی داخلی صفحات توجه دارند. کارهایی نظیر چطور عناوین را در صفحه به طور صحیح استفاده کنیم ؟ چگونه به درستی لینک سازی داخلی انجام دهیم ؟ و چگونه محتوای بیشتری را برای مقاله خود تولید کنیم؟ تمام این کارها بر روی سئو وب سایت تان نیز تأثیرگذار خواهد بود.

گاهی اوقات وقتی از بیرون به ظاهر یک سایت نگاه می ‌کنیم متوجه خواهیم شد که باید در این وبسایت تغییراتی ایجاد شود. اگر ظاهر یک سایت که به عنوان سئو پسند شناخته می ‌شود احتیاج به آپدیت در css و عناصر html و استایل و کاربرد آن دارد.

آپدیت طرح و ظاهر یک سایت می تواند برای بعضی افراد کار وحشتناکی باشد و خیلی ها نیز آن را انجام داده اند بدون آنکه رتبه سایت شان کم شود. شاید این اعمال تغییرات مثل حذف چیز های اضافی و یا افزودن داده های ساختار یافته قالب بندی شده می باشد. این عمل به صورت اتوماتیک و کارهای مشابه دیگر پر می شود. برای آنکه قالب به شکلی که می‌ خواهند در آید.

داده های ساختار یافته نظیر ریچ اسنیپ ها می باشند. در واقع هر قالبی احتیاج دارد که تمامی تصاویر و آیکون هایش از لحاظ سایز و رنگ بهبود شود. قشنگ کردن ظاهر وبسایت درست مثل همان توسعه بهبودی است که هر کالایی به آن احتیاج دارد. در واقع به روز کردن ظاهر سایت مثل یک شروع دوباره میب اشد که با توجه به تجربیات تان بهتر است با Stylesheet و کدهای داخلی آن آشنایی داشته باشید. در نتیجه می توانید با یک برنامه ریزی درست برای چیزهایی که می خواهید حذف کنید ، چیزهایی که می‌خواهید نگه دارید و مواردی که باید تغییر داده شود اقدام به اعمال تغییرات نمایید.