در گذشته و در نبود اینترنت تبلیغات تلویزیونی یا کاغذی وجود داشت که از این طریق کسب و کارهای مختلف تبلیغات خود را در رسانه های جمعی ، مجلات و روزنامه ها تبلیغ می کردند. با وجود اینترنت و بسترهای فراهم شده برای تبلیغ در داخل وب سایت ها و اپلیکیشن ها بازاریابی و تبلیغات نیز دست خوش تغییراتی شده است. رشد هر شرکت و کسب‌ و کار جهت جذب مشتریان و توسعه بازار محصول یک شیوه بازاریابی به حساب می آید ، بازاریاب ها با دانش و تخصص خود روش های مختلفی را جهت ترغیب مشتریان و نگهداری آنان و همچنین افزایش میزان فروش ارائه می نمایند. به واسطه ابزارهایی نظیر هوش مصنوعی که انقلابی در بازاریابی ایجاد نمود می توانید شیوه های بازاریابی خود را تغییر دهید. برای این کار بازاریابی هوشمندانه با هوش مصنوعی (AI) را به شما پیشنهاد می کنیم. با طریقه عملکرد این روش و همچنین کاربرد آن را در این مقاله به طور مفصل خواهیم پرداخت تا انتها با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید : مارکت سگمنت یا بخش بندی بازار به چه معناست؟

کاربرد هوش مصنوعی (AI) در دیجیتال مارکتینگ

نحوه به کارگیری هوش مصنوعی (AI) در بازاریابی

هوش مصنوعی (AI) مخفف کلمه Artificial Intelligence انقلابی در بازاریابی اینترنتی و تبلیغات آنلاین به پا نمود. از آنجا که دانش بازاریابی آنلاین هر روز و هر ثانیه در حال تغییر است و روش ها به صورت آنی کامل و به روز می شوند این هوش مصنوعی به تبلیغات آنلاین کمک زیادی می کند.

زمانی که از دستگاه های کامپیوتری مدرن که به تقلید از عقل انسان استفاده شد و به نوعی در عرصه دیجیتال معنی گرفت هوش مصنوعی ، بازاریابی آنلاین و دیجیتال مارکتینگ همه دست به دست هم داده تا داده‌ هایی را در اختیارمان قرار دهند که با تجزیه و تحلیل آن می توان استراتژی مناسبی را برای بازاریابی آنلاین خود انتخاب و تعریف نمود. ‌

استفاده از این نوع هوش مصنوعی در بازاریابی تجربه کاربری بهتری را برای مشتریان در ذهنشان برجای می گذارد و آنان را تبدیل به مشتریان وفادار می کند. از طریق هوش مصنوعی می توانید داده های مفید از رفتار گذشته کاربران را جمع آوری نموده و با این کار یک نام تجاری مخصوص به آنان بسازید.

با استفاده از تکنولوژی جستجوی صوتی در دیجیتال مارکتینگ می توانید نتایج سریعتری را دریافت کنید. صاحبان کسب و کار و شرکت های مختلف می توانند سایت خود را به کمک همکاران مجازی مثل الکسا ، Google home و SIRI طراحی کنند و در صورتی که در این راه موفق بشوند می ‌توانند نام تجاری خود را به عنوان اولین نتیجه در جستجوی صوتی در مرورگر ها معرفی و ثبت نمایند.

امروزه کاربرانی که با اینترنت و این محیط سروکار دارند تمایلی نخواهند داشت تا وقت خود را به تایپ کردن سپری کنند. در واقع آنها به دنبال راه حلی هستند تا درخواست شان سریع تر و ساده تر انجام گیرد. AI علاوه بر یافتن رفتار گذشته مشتریان می توانند از رفتار جدید کاربران آگاه شود و آن را پیش بینی نماید.

این اطلاعات برای دیجیتال مارکتینگ حائز اهمیت است و از این راه با دسترسی به پروفایل شخصی کاربران نقاط قوت هدف خود اطلاع یافتI و بر روی استراتژی بازاریابی آنلاین مسلط خواهد شد.

بیشتر بدانید : آشنایی با استراتژی نیچ مارکتینگ

نحوه به کارگیری هوش مصنوعی (AI) در بازاریابی

بازاریابی هوش مصنوعی می تواند داده ها را با نتیجه فروش احتمالی کمپین های فعلی و آینده شما مرتبط  کند. در واقع این پیش ‌بینی فروش در بازاریابی هوشمندانه از طریق هوش مصنوعی (AI) برای جمع آوری داده ها در رابطه با معاملات گذشته می توان استفاده نمود.

پس از آن برای درک بهتر مشتریان و نیاز آنان با استفاده از داده های جمع آوری شده توسط راهکارهای بازاریابی هوش مصنوعی نحوه چگونگی و زمان رفع نیاز مشتریان را می توان برای بازاریابان راحت تر  نمود. همانگونه که پیشتر صحبت نمودیم با ایجاد هر پروفایل برای مشتری ، تفکیک افرادی که علاقمند به محصول شما هستند با آن دسته از افرادی که تمایل به خرید ندارند برای تان راحت تر می شود.

از طریق هوش مصنوعی در بازاریابی می توانید جستجوی هوشمندانه و حتی تبلیغات هوشمندانه نیز داشته باشید. در واقع هر چی راهکارهای پیشرفته فناوری باهوش تر باشد مخاطب نیز باهوش تر می شود. از طریق رسانه های اجتماعی و موتورهای جستجوی سریع همچون گوگل افراد آنچه را که می‌خواهند سریعتر می یابند.

به طور کلی هوش مصنوعی و داده های بزرگ با تجزیه و تحلیل الگوهای جستجو به بازاریابان کمک می کند تا مناطق و بخش هایی که باید تلاش خود را متمرکز کند شناسایی نمایند. هوش مصنوعی به تیم ها کمک می کند تا با راهکار بازاریابی مبتنی بر حساب کاربری به تبلیغات هوشمندانه ورود پیدا کرده و تجزیه و تحلیل های واقع بینانه تری انجام دهند

نقش مهمی که هوش مصنوعی در آینده ایفا می کند ارائه خدمات و حفظ مشتریان است. به زودی عملکردهای چت و سایر راه های تعامل مستقیم با مصرف کننده از طریق ربات های هوشمند مصنوعی انجام می شود.

شرکت‌ها می‌توانند با تکیه بر ربات ‌ها در هزینه و وقت کارمندان صرفه جویی کنند زیرا ربات های هوش مصنوعی با دسترسی به داده ها ، اطلاعات و تاریخچه های جستجوی داده آنها را بسیار کارآمدتر از همتایان انسانی خود در اختیار کاربران قرار خواهند داد.

برای مطالعه مقاله بازاریابی جاذبه ای یا درونگرا چیست؟ بر روی لینک کلیک کنید

پشتیبانی آنی مشتریان با استراتژی بازاریابی هوش مصنوعی (AI)

پشتیبانی آنی مشتریان با استراتژی بازاریابی هوش مصنوعی (AI)

هوش مصنوعی مدام در حال رشد و بهبود می باشد ، استراتژی بازاریابی آنلاین با هوش مصنوعی (AI) به مشتریان کمک می‌ کند تا برای موفقیت بیشتر دیجیتال مارکتینگ خود ، تجربه بهتر و داده‌ های مفید تری را در اختیارتان قرار دهد.

تا چند سال اخیر بازاریابان آنلاین هیچ اعتمادی برای استفاده از هوش مصنوعی در استراتژی بازاریابی دیجیتال خود نداشتند اما امروزه با وجود نتایجی که از هوش مصنوعی صاحبان کسب و کار و شرکت های مختلف به دست آمده است نظرشان در این زمینه تغییر کرده است.

AI توانایی تولید محتوا را دارد و از این طریق ارزش محتوایی موجود در وبسایت شما نیز بیشتر می شود. اختصاصی بودن محتوا با استفاده از هوش مصنوعی امکان برقراری ارتباط بهتر با بازدیدکنندگان در وب سایت های خاص را فراهم آورده و محتوای مرتبط را به آنها نمایش خواهد داد.

به خاطر داشته باشید که مشتری نقش بسیار حیاتی در کسب و کار شما ایفا می ‌کند و محتوا نیز برای بازاریابی آنلاین امری ضروری است. با تبلیغات محتوایی می ‌توانید با توجه به اطلاعاتی جمع ‌آوری شده نظیر رفتار مشتریان در برابر خرید و علاقه مندی های شان بیشتر بدانید.

جمع بندی

در حال حاضر هوش مصنوعی (AI) برای بیشتر مشاغل قابل دسترس است و با وجود هوش مصنوعی در کنار بازاریابی دیجیتالی ، ابزاری ارزشمند برای بازاریابان به حساب می آید. تأثیرات مهم هوش مصنوعی در انتخاب مشتریان مورد نظر ، کمک به ارائه توصیه های مرتبط ، خدمت رسانی سریع به مشتریان غیر قابل انکار است. با وجود هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ صاحبان کسب و کار ها قادر هستند تا کسب و کار و برند خود را ارتقاء دهند و از طریق شیوه های مختلف انتظارات مشتریان شان را برآورده نمایند.

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.