امروزه با توجه به وجود شبکه‌ های اجتماعی مختلف تصور خیلی‌ ها این است که داشتن ایمیل چندان ضروری نیست و امکان ارسال پیام های سریع و با امکانات بیشتر از طریق پیام رسان های مختلف در این شبکه ها بهتر است. این عقیده تا حدودی صحیح است و امروزه استفاده از ایمیل برای ارسال پیام و انجام امور روزمره به حداقل رسیده است. اما به عنوان تنها راه رسمی و قابل اعتماد ارتباط با کاربران علی الخصوص برای کسب و کارهای اینترنتی حائز اهمیت است به گونه ای که ایمیل را مبنای کار خود می‌دانند. از گذشته تا به امروز با گسترش اینترنت ایمیل ابزاری ضروری برای کسب و کار ها بوده و هست. شاید خیلی از افراد کمتر از ایمیل استفاده کنند اما در هر صورت ایمیلی دارند که برای کارهای ضروری به آن احتیاج داشته باشند. از آنجاکه ایمیل و پیامک پیش از اینها به عنوان راه های رسمی و مهم جهت برقراری ارتباط با مخاطبین بوده و هست در شیوه های نوین بازاریابی از تبلیغات ایمیلی و پیامکی استفاده می گردد. در این مقاله از سایت برتر قرار است در رابطه با ایمیل مارکتینگ صحبت کنیم ؛ با ما همراه باشید.

بیشتر بدانید : ایمیل و کامنت مارکتینگ

هدف از کسب درآمد از طریق ایمیل مارکتینگ چیست؟

کسب درآمد از طریق ایمیل در این شیوه بازاریابی به ارسال یک پیام ثابت و مشخص به مخاطبان و دارندگان ایمیل جهت فروش محصول و معرفی خدمات کارهای مختلف گفته نمی شود. ایمیل مارکتینگ بسیار گسترده تر از تبلیغات ایمیلی است ، در تبلیغات ایمیلی برای بسیاری از افرادی که ایمیل دارند می توانید یکسری محتوا های تبلیغاتی حتی با موضوعات غیر مرتبط بفرستید تا از این طریق مخاطبان برای مشاهده تبلیغ به باز کردن آن ایمیل ترغیب و کنجکاو شوند ، حتی این کار با خرید یک بانک ایمیل انجام می شود.

استراتژی بازاریابی در این نوع مارکتینگ بسیار متفاوت است ، زمانی که از بازاریابی ایمیلی صحبت می کنیم منظورمان یک ارتباط بلند مدت و دو طرف که یک طرف آن مشتریان بالقوه و بالفعل ، طرف دیگر آن شرکت یا کسب و کار ما می باشد.

این ارتباط با خواسته خود مشتری آغاز می شود و با رضایت او ادامه پیدا می ‌کند ، علاوه بر این پیام هایی که در این میان فرستاده می شود که فراتر از یک پیام تبلیغاتی یا تبلیغات ایمیلی است. هدف بسیاری از کسب و کارها از تبلیغات به این شیوه این است که از روشی مقرون به صرفه برای ارتباط با مخاطب این هدف استفاده کنند.

از آنجا که اکثر کسب و کارهای مختلف سعی می کنند تا به صورت هدفمند با مخاطبان خود در ارتباط باشند تا نرخ تبدیل بیشتری کسب کنند. با وجود فضاهای گسترده اینترنتی خیلی از آنها از طریق بازاریابی ایمیلی می ‌خواهند به درستی از این بستر استفاده کرده تا نتایج خوبی بدست آورند.

به طور کلی هدف از این شیوه بازاریابی برندسازی و آگاهی از برند ، تشویق مخاطب هدف به خرید ، وفاداری مشتریان و حفظ آنان می باشد. محتواهایی که در این شیوه برای مشتریان قدیمی ، جذب مشتریان جدید و مخاطبان هدفتان ارسال می کنید می تواند شامل یک محتوای کاربردی ، پیشنهادات جذاب ، تخفیفات ویژه ، تبلیغات و … باشد.

بیشتر بدانید : ویدئو مارکتینگ چیست؟

شیوه‌های نوین جهت بهره گیری از مزیت های ایمیل مارکتینگ

بازاریابی ایمیلی را نمی ‌توان فروش بدون واسطه محصول از طریق ایمیل دانست بلکه کاربردها و مزیت های فراتر از این دارد که می توان به علل مختلف از آن استفاده نمود. در صورتی که در صدد کسب درآمد از طریق ایمیل مارکتینگ هستید می توانید با شیوه های نوین از این طریق کار خود را شروع نمایید. مهمترین شیوه‌ های فروش محصول و خدمات با این شیوه شامل :

فرستادن اطلاعات خرید با ایمیل

به این معنا که پس از خرید محصول یا استفاده از خدمات شما می توانید رسید ، فاکتور و جزئیات خرید را برای مشتریان ایمیل نمایید. اگر بخواهید کمی هوشمندانه عمل کنید می‌ توانید در محتوای ایمیل ارسال شده برای آنان پیشنهادات خرید جدید یا خریدهایی مرتبط با محصولی که از شما خریداری نمودند را بگذارید.

ارائه تخفیفات و پیشنهادات ویژه

به عنوان مهمترین متد در این نوع بازاریابی به حساب می آید به گونه ای که خیلی از کسب و کارها با ایجاد کمپین های تبلیغاتی خاص با تعیین زمانی معین برای تخفیف و ارائه پیشنهادات ویژه از طریق بازاریابی ایمیلی به مخاطبان اطلاع رسانی می کنند. با این کار کلیه مخاطبان در جریان قرار می گیرند و می‌ توانید آخرین فرصت استفاده از این شرایط ویژه را به اطلاع آنان برسانید.

اطلاع رسانی رویداد ها

این امکان وجود دارد تا در زمینه کسب و کارتان رویداد خاصی برگزار شود و شما بخواهید در آن حضور داشته باشید ، خیلی آسان و سریع می توانید با جریان قرار دادن مخاطبانتان از طریق بازاریابی ایمیلی از آنان نیز دعوت به عمل آورید.

اطلاع رسانی در رابطه با محصول

در صورتی که می خواهید یک محصول یا خدمت جدیدی را به زودی ارائه دهید می توانید از مدتی قبل از طریق ایمیل این خبر را اطلاع رسانی نموده و مخاطبان خود را در جریان قرار دهید.

تکنیک مهم در استراتژی ایمیل مارکتینگ

برای آنکه کسب و کارتان یا محصولی که می فروشید و یا خدماتی که ارائه می‌ دهید مورد توجه قرار گیرد یک استراتژی ایمیل مارکتینگ طراحی کنید و از این طریق سطح مشارکت مشتریان و تبدیل علاقه‌ مندان به مشتری در شرکت تان را بالا ببرید. در این خصوص یک سری تکنیک هایی وجود دارد که می ‌توانید در این شیوه بازاریابی جهت کسب سود پیاده سازی نمایید این تکنیک ها شامل موارد زیر می باشد :

به کارگیری محتوای تولید شده توسط کاربران در ایمیل ها ؛ از راحت ترین روش ها جهت جذب ترافیک طبیعی بیشتر و تبدیل علاقمندان به مشتری به کار گیری محتوای تولید شده توسط کاربران در ایمیل است. به این معنی که اگر یک کاربر بازخورد مثبتی از مشتریان در رابطه با یک محصول را در ایمیل مشاهده کند بیشتر ترغیب به خرید  محصول شده و به آن خدمت اعتماد می ‌کنند که در نهایت احتمال تبدیل شدن او به مشتری و پرداخت پول افزایش می یابد. از مزیت های این تکنیک بازاریابی ایمیلی رایگان بودن آن است و می توانید در ایمیل های تان از این محتوا استفاده کنیم. کافی است یک دکمه دعوت به نظرسنجی در ایمیل خود قرار دهید و محتوا های کاربران را جمع آوری نموده و از آن به نحو احسن استفاده کنید.

تکنیک مهم دیگر در این نوع بازاریابی افزایش تعامل که به عنوان بازاریابی تعاملی گفته می شود ، می باشد. این شیوه در تبلیغات ایمیلی اصلاً دشوار نیست و می توانید با چند روش آسان آن را در استراتژی ایمیلی خود بگنجانید. برای نمونه از ویژگی ها و تصاویر متحرک استفاده کنید ، استفاده از رای گیری ها و نظرسنجی ها ، به کارگیری از دکمه های واضح مثل دعوت به خرید ، به کارگیری روش های بازی سازی ، ارائه گزینه های متعدد طراحی مثل امکان انتخاب حالت خاموش یا روشن برای صفحه ایمیل و … می توانید یک تجربه مثبت برای مشتریان تان ایجاد نموده تا علاوه بر سرگرم کردن آنان بتوانید آنان را جذب نمایید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.