برای دسترسی به بهترین مطالب و آپدیت ترین آنها موتور جستجوی محبوب گوگل همیشه در پی آن است که کاربران حین جستجو و سرچ مطالب به بهترین نتیجه ممکن دست یابند. به سبب همین امر الگوریتم های کاربردی را طراحی نموده است  تا از این طریق وب سایت کاربران خود را به بیشترین میزان ممکن برساند. طراحی الگوریتم ها همراه با هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ گوگل فعالیت‌ های باکیفیتی را برای کاربران خود داشته دارد. گوگل این بار نیز در طراحی یک الگوریتم جدید نیز تمامی دقت و وسواس خود را به خرج داده است و الگوریتمی را ارائه نموده که می تواند ساختار قبلی خود را تغییر داده و وب سایت های جدیدی را با سرعت بالا ایندکس و در اختیار کاربران قرار می دهد. الگوریتم کافئین گوگل نام این الگوریتم کارآمد و مفید از گوگل می باشد که می خواهیم در این مقاله از سایت برتر اطلاعات کاربردی در رابطه با آن در اختیار شما عزیزان قرار دهیم با ما همراه باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

تعریف الگوریتم کافئین گوگل

به عنوان مهم ترین الگوریتم گوگل که در سال ۲۰۰۹ میلادی به جامعه وب معرفی شد و سال دیگر آن در 8 ژوئن پیاده سازی گردید. این الگوریتم به نام کافئین است که کافئین به عنوان یک ماده قوی انرژی مضاعفی به انسان پس از نوشیدن آن می دهد تا از این طریق بهتر بتوانند به روند عادی زندگی خود برسند.

الگوریتم کافئین گوگل نیز وظایفی را برعهده دارد که غیر مربوط با نام آن نیست. پیش از سال ۲۰۰۹ میلادی ساختار لایه لایه بندی کردن مطالب در گوگل انجام شد و تنها به وب سایت هایی که رتبه بالایی داشتند به گوگل نشان داده می شدند و دیگر وبسایت های جدید از این قاعده مستثنا بودند.

علت این امر پایین بودن سرعت ایندکس در سایت های جدید است و تا خزنده های گوگل بخواهند به وبسایت های جدید سر بزنن وبسایت قدیمی ایندکس شده و در دسترس کاربر قرار می گیرد. همین عامل موجب شده بود تا وب سایت های قدیمی با تولید محتوای بی کیفیت هم در نتایج قرار بگیرد و وب سایت های جدید انگیزه ای برای فعالیت نداشته باشند.

در همین آن گوگل شروع به خلق یک الگوریتم با نام الگوریتم کافئین جهت کمک کردن به وب سایت های تازه نمود. به این گونه که تمامی وب سایت ها به طور یکدست به کاربر نشان می دهد و آن ساختار لایه ای برای همیشه از میان برداشته شد.

هدف از راه اندازی این الگوریتم از طرف گوگل ابتدا بهبود فرآیند ایندکس صفحات بوده که این امر تأثیر مستقیمی بر کیفیت موتور جستجوی گوگل نیز دارد که بر حسب جدیدترین و بهترین مطالب در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. به طور کلی این الگوریتم باعث می‌شود تا گوگل صفحات بیشتری را با سرعت بالاتر ایندکس نماید و ربات ها با سرعت بیشتری بخزند.

با این به روز رسانی جدید گوگل قادر خواهد بود که هر لحظه حجم زیادی داده جمع آوری نماید و آن ها را در عرض چند ثانیه ایندکس و به صفحه وب اضافه کند. این امر موجب می‌شود تا داده های جدیدتر به شکل گسترده با سرعت بیشتری در دسترس کاربر قرار گیرد.

جالب است بدانید که کارکرد الگوریتم کافئین به گونه ای است که می تواند حدود ۱۰۰ میلیون گیگابایت اطلاعات و داده را سیو کند و تا میزان ۱۰۰ هزار گیگابایت اطلاعات را نیز هر روز به آن بیافزایید.

مقاله پیشنهادی : الگوریتم page experience گوگل

مزایا و قابلیت های الگوریتم کافئین گوگل

از مهمترین مزیت های الگوریتم کافئین گوگل افزایش سرعت ایندکس مطالب است، به گونه‌ای که خزنده های گوگل به طور مداوم در حال خزیدن به وب سایت ها هستند تا مطالب جدید را ایندکس کرده و در اختیار کاربران قرار بدهند. الان موضوعی که مطرح می شود این است که بعضی وبسایت ها با وجود این الگوریتم سرعت پایینی دارند که باید راه حلی را برای افزایش آن باشد.

برای آن دسته از وب سایت هایی که می خواهند سرعت ایندکس صفحات وب سایت خود را بالا ببرند حتماً به موارد زیر توجه نمایند:

-در نظر گرفتن زمان معین برای انتشار محتوا

طراحی و ایجاد سایت مپ و در صورت داشتن نقشه سایت به طور مداوم آن را بررسی کرده تا از فعالیت خوب آن مطمئن شوید.

-از طریق سرچ کنسول و از بخش  URL inspectionلینک دستی وارد نموده و از گوگل بخواهید تا ربات خزنده خود را به سمت وبسایت تان هدایت کند.

-گذاشتن لینک سایت و محتوای تازه منتشر شده در شبکه های اجتماعی تا از این طریق بتوانید ایندکس مطالب خود را افزایش دهید.

-دارا بودن فایل و تنظیمات مربوط به آن

-به کارگیری  RSS

-بالا بودن سرعت وب سایت

-لینک سازی داخلی و زنجیره لینک در وب سایت به طوری که ربات های خزنده بتوانند با این لینک سازی در سراسر وب سایت شما به آسانی حرکت کنند

-به کارگیری لینک سازی خارجی یا همان بک لینک ها

در ادامه همچنان با سایت برتر همراه باشید تا در رابطه با قابلیت های این الگوریتم اطلاعاتی بیشتری در اختیارتان قرار دهد.

مقاله پیشنهادی : الگوریتم موبایل فرست ایندکس

مشخصه های مثبت و بارز الگوریتم کافئین گوگل

پیش از به وجود آمدن الگوریتم کافئین تعداد و اندازه مطالب ایندکس شده توسط خزنده های گوگل به شدت پایین آمد تا زمانی که این الگوریتم به وجود آمد. مطالب ایندکس شده در سطح وب با افزایش زیادی روبرو بود به گونه ای که خزنده ها توانستند در تایم محدودی تعداد زیادی مطلاب جدید را ایندکس کنند.

پدید آمدن انواع  محتوای متنی با وجود الگوریتم کافئین گوگل به گونه ای که که در سطح گوگل محتوای متنی را خواهید دید. گوگل خزنده های زیادی را برای ایندکس کردن انواع محتوا تصویری، محتوای ویدیویی و … نداشت و این چنین محتواها پیش از این خیلی دیرتر ایندکس می شد. علت آن نیز مدت زمانی است که طول میکشد تا خزنده های گوگل به آن سر بزنند.

بعد از پدید آمدن الگوریتم کافئین ایندکس سرعت صفحات افزایش یافت و این دسته به از محتواها توانستند مورد بررسی قرار بگیرند.

با وجود الگوریتم کافئین مطالب به صورت لحظه‌ای انجام می شد به گونه‌ای که بعضی از وب سایت ها مانند سایت های خبری به سرعت ایندکس شده و جدیدترین مطالب در اختیار کاربران قرار گرفت.

همواره گوگل سعی می‌کند تا مرتبط ترین مطالب را در اختیار کاربران با توجه به جستجوی آن ها قرار دهد. ولی وقتی که هنوز نصف از مطالب در گوگل وجود داشت که هنوز ایندکس نشده بود عملاً این کار غیر قابل انجام بود. گوگل جهت اهمیت به این موضوع الگوریتم مرغ مگس خوار را ایجاد نمود این که با وجود این الگوریتم ایندکس شدن بیشتر مطالب در سطح وب با الگوریتم مرغ مگس ها بهترین و مرتب ترین آن ها به کاربران نمایش داده می شود.

سؤالات متداول در رابطه با الگوریتم کافئین گوگل

کافئین چه معایبی برای برای وبسایت ها دارد؟

همان گونه که از ماهیت الگوریتم کافئین اطلاع دارید وظیفه آنالیز و بررسی وب سایت هاست و تنها موجب افزایش سرعت ایندکس می گردد. به همین علت این الگوریتم تأثیر منفی بر روی وب سایت ها نداشته و عیبی در آن وجود ندارد. از طرفی این الگوریتم جایگاه وب سایت را تغییر نمی دهد و این تغییر در SERP بدان علت است که مطالب ایندکس شده از کیفیت بیشتر و بهتری نسبت به  SERPفعلی برخوردارند. به همین علت بعد از ایندکس گوگل رتبه وب‌ سایت ‌ها دستخوش تغییر خواهد شد.

الگوریتم کافئین گوگل چه تأثیری بر روی کاربران دارد؟

پس از پدید آمدن الگوریتم کافئین به روز رسانی نتایج جستجوی گوگل ۵۰ درصد نسبت به قبل افزایش پیدا کرد که این آمار خوب و رضایت بخشی است. این به روزرسانی شامل تصاویر، ویدیوها و پادکست ها می باشد که از طرفی رضایت کاربر را به همراه دارد و باعث می‌شود تا همیشه کاربران بتوانند به جدیدترین مطالب ایندکس شده دسترسی پیدا کنند و با بسیاری از وب سایت های نوپا و خوب آشنا شوند.

نتیجه گیری

در این سری از مقالات سایت برتر در رابطه با الگوریتم های موتور جستجو هم چون الگوریتم کافئین از گوگل اطلاعات جامعی در اختیارتان قرار دادیم. با وجود این الگوریتم بهتر بر روی سئو وب سایت خود برنامه ریزی نموده و استراتژی های خوبی را پیاده سازی نمایید. در صورتی که می خواهید برای وب سایت خود از خدمات سئو و پشتیبانی بهره بگیرید می توانید با تیم مجرب برتر رایانه از طریق شماره تلفن درج شده در صفحه تماس با ما وب سایت برای مشاوره رایگان و انجام خدمات بهتر با تعرفه های مناسب تماس حاصل فرمایید.