شبکه اجتماعی پر طرفدار و محبوب اینستاگرام در جهت افزایش راحتی کاربران خود الگوریتم هایی را ایجاد نموده است که در صورت هماهنگ شدن با آن موجب می شود پیج اینستاگرام شما با تعامل بیشتر میان کاربران آن و موفقیت در این شبکه مواجه شود. سؤالی که برای اکثر افرادی که در این شبکه اجتماعی اینستاگرام فعالیت دارند پیش آمده این است که عملکرد الگوریتم های اینستاگرام به چه صورت است؟ چگونه کار می کند؟ در این مقاله از تیم طراحی سایت برتر رایانه شما را با این الگوریتم  ، تغییرات آن در سال ۲۰۲۰ و هم چنین عملکرد هر کدام از الگوریتم ها آشنا کنیم تا پایان این مقاله ما را همراهی نمایید.

مطالب بیشتر : الگوریتم کبوتر گوگل

الگوریتم اینستاگرام چیست ؟

از آنجا که الگوریتم ۲۰۱۹ اینستاگرام باعث افت قابل توجهی در تعداد فالوور ، مشارکت و بازدید اکانت ها گردید ، اینستاگرام در سال ۲۰۲۰ تغییرات جدیدی را پیاده سازی نموده است. اینستاگرام در تغییر الگوریتم خود این ادعا را دارد که این تغییرات جهت بهبود تجربه کاربر و اولویت بندی لحظه ‌هایی که برایمان مهم هستند ایجاد شده است. در این الگوریتم پست های شما به میزان قبل در معرض دید کاربران قرار می گیرد به گونه‌ ای که تنها ۱۰ درصد از فالوور های تان قادر به مشاهده پست های شما هستند.

اینستاگرام در آپدیت جدید خود به اندازه گیری میزان علاقه مندی مخاطبان خود پرداخته است تا تعیین کند که آیا پست شما را به ۹۰ درصد دیگر فالوورها نشان دهد یا نه. در این الگوریتم کیفیت در صدر است و همه چیز به میزان مشارکت افراد بستگی دارد. مهمترین کاری که کاربر می تواند انجام دهند این است که محتوای با کیفیت تولید نمایند ، به شیوه‌ای که میان مخاطبان حرکت کند و مورد استقبال آنها قرار بگیرد. هنگامی که از الگوریتم اینستاگرام صحبت می کنیم در واقع از هوش مصنوعی سخن می گوییم که پشت این شبکه اجتماعی پرطرفدار قرار دارد.

این الگوریتم بر مبنای یادگیری ماشین کار می کند به عبارتی هوش مصنوعی آن در هر لحظه داده ‌های میلیون ها کاربر از سرتا سر جهان را تحلیل می کند تا بفهمد بر چه اساسی باید محتوا های جدید را به آنها نشان دهد ، همین امر نیز موجب این شده که الگوریتم هر لحظه در حال تغییر باشد. در واقع الگوریتم های اینستاگرام بر عواملی نظیر علاقه کاربر به موضوع پست ، میزان ارتباط و تعامل کاربر با صاحب اکانت اینستاگرام و … توجه داشته که این عوامل در دیده شدن پست شما در اینستاگرام مؤثر می باشد.

نحوه عملکرد الگوریتم های اینستاگرام

الگوریتم های اینستاگرام - عکس نوشته

الگوریتم محتوا در اینستاگرام

اولین الگوریتمی که باید به آن توجه نمایید الگوریتم نمایش محتوا در اینستاگرام است برای بهتر شدن محتوای خود و بالا رفتن بازدید آن سعی کنید محتواهای ارزشمندی را بسازید که مخاطب دوست داشته باشد و او را درگیر نماید. جهت افزایش بازدید محتوا از هشتگ های درست استفاده کنید و در هشتگ های خود ذکر شهر و استان زندگیتان را فراموش نکنید. بر روی معماری پیج خود کار کنید و سعی کنید جهت بیشتر دیده شدن در استوری بیشتر از پست منتشر نمایید.

از پست های ویدیویی بیشتر از پست های آلبومی استفاده کنید و هشتگ های خود را کم ( حداقل ۹ و حداکثر ۱۲ تا )  قرار دهید. تلاش کنید روند reach و imperssion را در آمار اینستاگرام تان همیشه مثبت نگه دارید و برای بازاریابی محلی از لوکیشن استفاده کنید. حتماً از ابزارک های تعاملی اینستاگرام نظیر yes/no بهره مند شوید.

الگوریتم استوری در اینستاگرام

الگوریتم استوری در اینستاگرام تا حد زیادی نظیر الگوریتم های اینستاگرام در فید عمل می نماید. در این قسمت زمان انتشار استوری بسیار مهم است . اینستاگرام در تلاش است تا جدیدترین استوری ها را به شما نشان دهد ، اگر با چند اکانت تعامل بالا دارید آن اکانت ها به طور منظم محتوا تولید می‌نمایند احتمالاً همیشه آنها را در صدر استوری های تان خواهید داشت. همچنین الگوریتم اینستاگرام به تازگی به میزان تعامل کاربران با استوری ها توجه زیادی میکند نکته ای که احتمالاً بخواهید برای اینستاگرام مارکتینگ آن را در نظر بگیرید.

الگوریتم های فید و اکسپلور اینستاگرام

پیش بینی اهمیت محتوای یک پست

افرادی که فالو می کنید ، مطالبی را که لایک می کنید و ترتیب نشان دادن پست ها در فید اهمیت دارد. اینستاگرام تلاش می‌کند حدس بزند شما چه مطالبی را می پسندید و هم آنها را در بالای فید به نمایش بگذارد . به عبارتی ترتیبی که پست ها در اینستاگرام قرار می گیرد برآیندی از رفتارهای گذشته شما در این شبکه اجتماعی است. لیست افرادی که با آنها در ارتباطید ، محتوا هایشان را بیشتر درک می کنید ، شما را در پست ها بیشتر تگ می کنند و نوع پست هایی که با آنها تعامل دارید در این مورد مؤثر است.

تعیین تعامل با فالوورها

اینستاگرام تلاش می کند از روی تعامل شما با اشخاص حرف بزند چه کسانی به شما نزدیکتر است و مطالب آن ها را به شما نشان دهند . مثلاً اگر روی عکس های شخص خاص کامنت می گذارید از نظر اینستاگرام آن شخص احتمالاً عضوی نزدیک از شما مثل دوست یا خانواده تان می باشد . در عوض حتماً متوجه شده اید که با فالو کردن یک فرد جدید اینستاگرام در ابتدا تعداد زیادی از محتوا ها را به شما نمایش می دهد در صورتی که شما تعامل با این محتوا برقرار نکنید الگوریتم اینستاگرام حدس می زند که این فرد اشخاص نزدیک شما نیست در نتیجه محتوای او را به قسمت انتهای فید انتقال می‌دهد.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

الگوریتم اکسپلور اینستاگرام

اکسپلور الگوریتم خاص خود را دارد ؛ اکسپلور هر فردی با فرد دیگر متفاوت است چرا که الگوریتم های اینستاگرام سعی دارد تا این صفحه را برای هر کاربر تا حد امکان شخصی سازی کند . هدف اکسپلورر از این کار این است که محتوا و احتمالاً دلخواه کاربر را به او نشان دهد. اگر درباره موضوع یا هشتگی در اینستاگرام سرچ کرده اید بدون شک به زودی محتوای مربوط به آن هشتگ در صفحه اکسپلور تان خواهید دید.

بیشتر بخوانبد : الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟

الگوریتم اینستاگرام برای IGTV

IGTV یکی از قابلیت های در طرح اینستاگرام است به همین علت نحوه عمل کردن الگوریتم اینستاگرام در آن کامل شناخته شده نیست با این وجود احتمالا این قابلیت نیز از الگوریتم مشابه الگوریتم فید پیروی میکند هم اکنون سه دسته در آی جی تی وی وجود دارد :

For you : این دسته بندی مختص شما طراحی شده و الگوریتم اینستاگرام ویدیو های داخل این کانال را بر اساس افرادی که شما را فالو کرده اید و نوع تعاملات شما با انواع محتوا می سازد.

Following : این قسمت شامل خلاصه ای از ویدیو هایی است که فالوینگ های شما در اینستاگرام مشاهده می کنند .

Popular : به ویدیو های ترند و محبوب در میان تمام کاربران اینستاگرامی اختصاص دارد .

جمع بندی

در صورتی که بخواهید یک استراتژی موفق بازاریابی در اینستاگرام داشته باشید از قوانین الگوریتم های اینستاگرام پیروی کنید و خودتان را با این الگوریتم ها وقف دهید ، به این نکته توجه نمایید که الگوریتم اینستاگرام همیشه در حال تکامل است . اگر  بخواهید به صورت حرفه ای در اینستاگرام کار کنید و به یک برند معروف تبدیل شوید با تیم حرفه ای در این زمینه فعالیت کنید . شرکت برتر رایانه مختلف مفتخر است آمادگی خود را در زمینه پشتیبانی و طراحی سایت فروشگاهی ، خدماتی ، شخصی و … ، پشتیبانی شبکه های اجتماعی و تبلیغات مجازی ، طراحی بروشور ، کاتالوگ ،کارت ویزیت ، تبلیغات محیطی و … اعلام دارد و شما را در این امر یاری نماید .