برای ایجاد بک لینک در وب سایت های مختلف زمانی که مطلب منتشر می کنید می بایست اسپم اسکور وب سایت مورد نظر خود را چک نمایید. در هر وبسایت صاحبان کسب و کار و یا مدیر وب سایت می بایست مواظب این مورد در وبسایت خود باشد و امروزه بسیاری از وبلاگ ‌نویسان، تولید کنندگان محتوای آنلاین، بازاریابان دیجیتالی با وب سایت هایی که این مورد در سایت های شان زیاد است به هیچ عنوان همکاری نمی کنند. حال منظور از Spam score چیست و چگونه در وبسایت مورد بررسی قرار می گیرد؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد تا انتهای مطلب را مورد مطالعه قرار دهید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

تعریف اسپم اسکور

اسپم اسکور وبسایت سیستمی است که توسط کمپانی SEO data و Moz توسعه یافته و سعی می شود تا اعلام نمایند که وبسایت های اسپم به چه میزان است و یک وب سایت تا چه حد قابل اعتماد است یا نیست. وب سایت ها بر حسب امتیاز از ۰ تا ۱۷ رتبه بندی می شوند که رتبه 0 بهترین آن و رتبه ۱۷ بدترین و کم اعتمادترین هستند به همین علت می ‌بایست خیلی مراقب Spam score وب سایت تان باشید و به عنوان یک صاحب کسب و کار نباید به وبسایت های اسپم لینک دهید زیرا تأثیر بسیار بدی بر روی وبسایت تان خواهد داشت و از طرفی گوگل و سایر موتورهای جستجو متحمل جریمه خواهند شد.

از طرفی به عنوان یک نویسنده وب سایت هایی را که دارای Spam score  بالایی هستند نباید همکاری کنیم زیرا شهرت کاری تان را زیر سؤال می ورد و تأثیر منفی خواهد داشت.

هرچه وب سایت های مشکوک زیادتری در بک لینک های خود داشته باشید درصد این که سایت شما از طرف گوگل متحمل جریمه شود بیشتر و در معرض خطر قرار خواهد گرفت. Spam score  نیز یک علم جامع نیست و از طرفی نشانگر بسیار خوبی از میزان قابل اعتماد بودن وبسایت تان است.

امتیاز ها برای سهولت قضاوت با رنگ‌ های مختلفی کدگذاری می شوند.  وب سایت هایی که از نمره صفر تا چهار هستند با رنگ سبز یعنی کم خطر، میان ۵ تا ۷ امتیاز رنگ نارنجی متوسط و آنهایی که امتیاز ۸ به بالا دارند با رنگ قرمز یعنی ریسک بالا مشخص خواهد شد.

تمامی وب سایت هایی که به عنوان نارنجی و رنگ قرمز کدگذاری می شوند در واقع وب‌ سایت ‌های بد یا اسپم نیستند بلکه صرفاً قربانی شرایط می شوند. در کل پیشنهاد می‌شود با چنین وب سایت هایی باید با شک و تردید برخورد نمود.

چگونه اسپم اسکور وب سایت خود را چک کنیم؟

این کار بسیار ساده ابتدا باید دیوار URL وبسایت مورد نظرتان را در Moz’s Open Site Explorer وارد نمایید. بعد از آن یک گزارش برای تان ایجاد می شود و حاوی معیارهای دیگر نظیر اتوریتی پیج یا اتوریتی دامنه و لینک های ورودی را به تفصیل توضیح خواهید داد .

علاوه بر اینکه امتیاز اسپم اسکور صفحه اصلی وب سایت را بررسی می کنید می توانید امتیاز هر صفحه را به صورت منفرد بررسی کنید. بیشتر اوقات تا جایی که به امتیاز اسپم مربوط شود امکان دارد صفحه به صورت عمیق تری در معماری وبسایت تان قرار داده شود که مشکل ساز گردد.

از این لحاظ Open Site Explorer ماز ما به شما این امکان را خواهد داد که در صورت هر گونه مشکل به طور دستی مناطق مشکل دار وبسایتتان را مشخص نمایید. البته به خاطر داشته باشید که شما تعداد محدودی را میتوانید در سایت ماز چک کنید و جهت بررسی بیشتر باید هزینه پرداخت نمایید.

مورد دیگری که در این سیستم وجود دارد این است که در صورت عدم وجود داده های Spam score در وب سایت تان از آنجا که خزنده ماز موفق به خزیدن در تمامی سایت های موجود در اینترنت نیست این احتمال وجود دارد که وب‌سایتتان توسط ماز ایندکس نگردد. به همین علت امتیاز اسپم اسکور به آن اختصاص داده نمی شود. در چنین مواردی Open Site Explorerنتیجه ای مانند تصویر زیر خواهید داشت:

در واقع این فقط در رابطه با سایت های نسبتاً جدید و مبهم اتفاق می ‌افتد و یکی از شیوه های مطمئن از اینکه خزنده moz سایت تان را کشف می‌کند آن است که از وبسایت هایی بک لینک بگیرید که در لیست ماز قرار دارد. این عمل یک راه میانبر در اختیار خزنده ماز قرار می دهد، نا گفته نماند که گرفتن لینک از وب سایت های معتبر همواره کار راحتی نیست و معمولاً احتیاج به تلاش مستمر برای ایجاد لینک است.

نحوه کاهش امتیاز پس از شناسایی سایت اسپم

زمانی که از طریق Open Site Explorer به وب سایت تان اسپم اسکور داده می شود می توانید بر روی امتیاز خود کلیک کنید. با این عمل به صفحه جدید سوق داده خواهید شد و به طور خلاصه می توانیم امتیاز های مختلف اسپم را ببینید.

معیار هایی که با  URLتست شده مغایرت دارد جدا شده در حالی که مواردی که به URL مربوط نمی‌شود تا حدودی شفاف خواهند بود.

در واقع کاری که شما باید شما باید بکنید این است که ببینید کدام گزینه ها جدا و برای ویرایش آن تلاش کنید. حل بعضی از این موارد راحت تر از دیگر گزینه هاست، برای نمونه صفحه ای که دارای پیغام Thin content است را می توان با افزودن محتوای جدید و جذاب درست کرد.

با این حال مواردی که به اصطلاح لینک های نوفالو و فالو مربوط هستند ممکن است چندین ماه زمان لازم داشته باشد. تا وقتی که این موارد به اسپم اسکور مربوط شود به طور قطع پیشگیری بهتر از درمان بوده به همین علت می بایست بهترین شیوه های آنلاین را به عنوان قسمتی از فعالیت های روزانه خود در نظر بگیرید.

به حرف آسان است زیرا وب سایت ها و کسب و کار ها قادر به آغاز دوباره از نقطه اول نیستند و به طور کلی هیچ راه حلی جهت کم کردن Spam score وبسایتی که خطای زیاد دارد نیست. زیرا بدون شک هر وب سایتی مشکلات و چالش های منحصر به فرد خود را دارد که به طور معمول جهت پایین آوردن امتیاز سایت به سطوح قابل قبول به یک برنامه ریزی و تلاش زیاد احتیاج است.

نتیجه گیری

در آخر این همواره تخصص اکثر صاحبان وب سایت و کسب و کارها نیست و توصیه می شود که در چنین شرایطی از یک آژانس بازاریابی دیجیتال حرفه ای و افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. برای مشاوره بیشتر میتوانید با شماره تلفن های درج شده در صفحه تماس با ما وب سایت تماس حاصل نموده و ارتباط تلفنی با کارشناسان مجرب سایت برتر داشته باشید.