وردپرس جزو برنامه هایی می باشد که با استفاده از آن می توانید وب سایت و وبلاگ مخصوص خود را بسازید. پس از ساخت سایت خود به منظور اینکه بتوانید سایت ساخته شده را مدیریت نمایید حتماً نیازی به استفاده از کامپیوتر و یا لپ تاپ نمی باشند. زیرا زمان هایی شما نیاز دارید که وارد اکانت خود شوید اما دسترسی به کامپیوتر و لپ تاپ وجود ندارد. لازم به ذکر است که می توانید این کار را توسط گوشی و یا تبلت شخصی خود انجام دهید. به همین منظور قصد داریم در سایت برتر شما کاربران عزیز را با مدیریت وب سایت وردپرس از طریق گوشی اندروید و آیفون آشنا کنیم، در ادامه با ما همراه باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

نحوه مدیریت وب سایت وردپرس از طریق گوشی

اگر شما از عزیزان وب سایت یا وبلاگ خود را در وردپرس دارید می توانید بدون استفاده از رایانه و کامپیوتر شخصی با استفاده از گوشی و تبلت آن را مدیریت نمایید. لازم به ذکر است مدیریت وب سایت وردپرس از طریق گوشی کار بسیار راحتی می باشد و این قابلیت را در اختیار شما قرار می دهد که در هر زمان و مکانی که هستید به راحتی سایت خود را مدیریت نمایید.

قسمت مدیریت ادمین وردپرس به صورت پیش فرض در گوشی به خوبی نمایش داده خواهد شد. اما با توجه به اینکه رابط کاربری آن برای استفاده از گوشی طراحی نشده است کار با آن را از طریق تلفن همراه کمی دشوار خواهد کرد. اما شما کاربران محترم می توانید با استفاده از اپلیکیشن وردپرس به آسانی به قسمت مدیریت وب سایت دسترسی داشته باشید و وظایف یک ادمین را اجرا نمایید به منظور استفاده از اپلیکیشن وردپرس ابتدا باید یک سایت که از طریق وردپرس طراحی شده است یا وبلاگ وردپرسی را داشته باشید. به منظور اینکه شما عزیزان بتوانید سایت وردپرس خود را از طریق گوشی مدیریت نمایید به دو چیز نیازمند هستید:

افزونه JetPack روی سایت وردپرس

 اکانت رایگان وردپرس

برای این کار ابتدا باید افزونه JetPack را بر روی وب سایت خود فعال نمایید. شما عزیزان به منظور فعال کردن این افزونه می توانید دکمه Setup را انتخاب نمایید. همچنین شما باید اکانتی رایگان را در وردپرس بسازید. هنگامی که کارهای گفته شده را به طور کامل انجام دادید سایت وردپرس به وسیله اکانتی که ساختیم به سرورهای JetPack متصل خواهد شد.

سپس اپلیکیشن وردپرس را بر روی گوشی خود نصب نمایید. اپلیکیشن را باز نمایید و وارد اکانت وردپرس خود شوید. بعد از آن اپلیکیشن اطلاعات سایت را نشان خواهد داد. سپس دکمه continue را انتخاب نمایید تا به وسیله آن بتوانید وارد بخش مدیریت سایت شوید.

ویرایش پست ها با برنامه مدیریت وب سایت وردپرس در گوشی

برنامه مدیریت وب سایت وردپرس امکان ویرایش دادن پست ها در اختیار شما قرار خواهد داد. از طریق نصب وردپرس بر روی تلفن همراه خود می توانید پست های موجود در سایت را ویرایش نمایید. رابط کاربری اپلیکیشن وردپرس بسیار آسان می باشد. به صورتی که کاربران محترم می توانند با کلیک کردن بر روی Blog Post تمامی پست های موجود را مشاهده کنند. با استفاده از این امکان شما عزیزان می توانید پست های خود را ویرایش دهید و یا حتی پست جدیدی را نیز اضافه کنید. با کلیک کردن بر روی گزینه ایجاد کردن پست وارد قسمت ویرایش محتوا شوید.

سپس از طریق این بخش شما می توانید پست جدید خود را اضافه کنید و از طریق کیبورد تلفن همراه متن خود را وارد نمایید. همچنین با استفاده از دکمه  Addاز قابلیت اضافه کردن تصویر به پست نیز می توانید استفاده کنید. در این بخش شما عزیزان میتوانید از تصاویر گالری خود استفاده نمایید و یا اینکه از طریق دوربین گوشی خود عکس بگیرید.

برنامه مدیریت سایت وردپرس این امکان را به شما کاربران محترم می دهد که دیگر پست ها را نیز مشاهده کنید و در صورت تمایل آنها را تغییر دهید. به منظور انجام این کار بر روی سه نقطه ای که در سمت راست و بالا قرار دارد ضربه بزنید بعد از آن Post settings را انتخاب نمایید.

از طریق این بخش شما میتوانید تگ بگذارید و یا دسته بندی های خود را وارد کنید. لازم به ذکر است که اپلیکیشن وردپرس قابلیت ذخیره سازی خودکار را دارد و پست شما را بر روی دستگاه سیو خواهد کرد. به منظور منتشر کردن و به روز رسانی تغییرات انجام شده بر روی پست های خود بر روی دکمه Publish یا Update که در گوشه بالا و سمت راست قرار دارد ضربه بزنید. اپلیکیشن وردپرس پست های شما را بر روی سایت آپلود خواهد کرد. همچنین شما عزیزان تغییرات سایت خود را میتوانید به وسیله مرورگر مشاهده کنید.

چگونگی مدیریت وب سایت وردپرس از طریق گوشی با ویرایشگر بلوک

یکی از مزیت های دیگر نصب اپلیکیشن وردپرس بر روی گوشی خود این می باشد که می توانید از ویرایشگر بلوک نیز استفاده نمایید. به منظور فعال کردن ویرایشگر بلوک ابتدا برروی پروفایل خود که در پایین صفحه قرار دارد ضربه بزنید و سپس App Settings را انتخاب کنید. در مرحله بعدی باید گزینه Use block editor را فعال کنید. حالا شما عزیزان می توانید با بهره‌ گیری از این بخش پست های خود را ایجاد نمایید.

اما توجه داشته باشید ویرایشگر بلوک که در گوشی همراه وجود دارد نسبت به نسخه دسکتاپ دارای محدودیت های خاص می باشد. همچنین کاربران این اپلیکیشن می‌توانند به راحتی به پست خود کپشن تصویر و… را اضافه کنند و آنها را از طریق همین اپلیکیشن مدیریت کنند. برای این کار کافی است بر روی Media ضربه بزنید. سپس در این قسمت می توانید تمامی پست ها و فایل های خود را مشاهده نمایید و سپس پست ها را ویرایش کنید، حذف نمایید یا می توانید تصاویر و ویدیو های جدید نیز بارگذاری کنید.

آموزش مدیریت کامنت ها و دانلود اپلیکیشن وردپرس برای انواع گوشی ها

اپلیکیشن وردپرس امکان مدیریت کامنت ها را برای کاربران این برنامه در انواع گوشی های اندروید و آیفون فراهم کرده است. هنگامی که به بخش کامنت این برنامه بروید می توانید نظرات تایید شده و یا نظراتی که در انتظار تایید هستند را ببینید. به منظور از ادیت کردن هر کدام یک از نظرات کافی است بر روی آن ضربه بزنید با این کار می توانید کامنت را حذف و یا تایید نمایید.

یادگیری مدیریت وب سایت وردپرس و انجام دادن وظایف ادمین

با استفاده از برنامه مدیریت وب سایت وردپرس در گوشی های اندروید و آیفون می توانید وظایف ادمین را در گوشی خود اجرا نمایید. برای این کار به قسمت Setting بروید. این بخش از تنظیمات مشابه به تنظیمات وردپرس می‌باشند که می‌توانید اسم سایت ها و… را تغییر دهید. اما لازم به ذکر است که شما امکان مشاهده تنظیماتی را که با افزونه وردپرس بر روی صفحات انجام داده اید را نخواهید داشت.

همچنین شما می توانید افزونه ها را دانلود کنید. اما نمی توانید از آنها در برنامه وردپرس استفاده نمایید می توان گفت که این گزینه به منظور فعال کردن و غیر فعال سازی افزونه ها مناسب می باشد. همچنین می توانید تم را تغییر دهید اما نمی توانید از طریق این برنامه آنها را مدیریت کنید و تم جدیدی را نصب نمایید. در کل می توان گفت که این برنامه تمام قابلیت های وردپرس را بر روی گوشی شما در دسترس نخواهد گذاشت.