درگاه پرداخت اینترنتی به عنوان یکی از المان ها و قسمت های الزامی در هر سایتی است که کالا یا خدماتی را ارائه می دهند. در بسیاری از وب سایت های فروشگاهی و کسب و کارهای آنلاین درگاه اینترنتی آن را در صفحه از وب سایت جهت پرداخت مشاهده نموده اید. جالب است بدانید که انتخاب یک درگاه مناسب در فروش وب سایت شما نقش مهمی دارد زیرا ممکن است به کاربر حس امنیت یا نارضایتی را بدهد و این زمانی است که کاربر در حال پرداخت وجه به شماست. پس باید به گونه ای باشد تا احساس بدی به کاربر ندهد که متأسفانه از این درگاه های پرداخت بسیار وجود دارد که باعث می شود کاربر از پرداخت وجه و خرید از وبسایت منصرف شود. در این مقاله میخواهیم به معرفی انواع درگاه های پرداختی بپردازیم و بهترین آن را مورد بررسی قرار دهیم.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

چگونگی درخواست درگاه پرداخت اینترنتی

امروزه بسیاری از مراحل در فضای آنلاین به صورت غیر حضوری و مجازی انجام می شود که برای درخواست درگاه پرداخت اینترنتی از این قائله مستثنا نیست و بدون حضور در بانک و ارائه درخواست به آسانی می توانید با شرکت ارائه دهنده این خدمات در ارتباط بوده و درخواست تان را اعلام نمایید. تمامی این شرکت ها زیر نظر بانک فعالیت می کنند و شما تنها با یک فرم درخواست درگاه بانکی آن هم به صورت آنلاین و کامل کردن آن می توانید در وبسایت خود یک درگاه پرداخت داشته باشید.

نکته مهمی که باید بدانید این است که شما باید یک فرم درخواست پر نمایید تا از جانب شرکت مربوطه مورد بررسی قرار بگیرد و پس از تأیید آن برایتان ارسال گردد. در واقع درگاه بانکی مناسب آن دسته از افرادی است که حوصله کاغذ بازی های دریافت درگاه مستقیم را ندارند و می توانند از یکی از انواع درگاه ها تحت عنوان درگاه واسطه ای استفاده کنند. علاوه بر این اشخاصی که در اینستاگرام و تلگرام فعالیت می‌کنند می‌توانند یک درگاه شخصی صفحه برای خود ایجاد نمایند و هزینه تبلیغ و فروش محصول را اینگونه دریافت کنند. البته توجه داشته باشید که درگاه بانکی فقط به منزله پرداخت وجه نیست و قابلیت‌های دیگری همچون ایجاد فروشگاه، ایجاد سایت، فرم و … را نیز دارد.

مقاله پیشنهادی : بهترین افزونه امنیتی برای وردپرس

مشخصه های درگاه پرداخت اینترنتی واسط

همواره برای خرید یک محصول حتماً اطلاعات کافی و لازم در رابطه با آن را به دست آورید و بهتر است در رابطه با مشخصه های هر یک از درگاه های بانکی نیز اطلاعاتی داشته باشید تا اقدام به یک خرید مطمئن و بی دردسر کنید.

از مشخصه‌های درگاه پرداخت اینترنتی واسط عدم احتیاج به مجوز و اینماد می باشد. در واقع درگاه های واسط هیچ احتیاج به دریافت اعتماد ندارند اما احراز هویت از مهمترین مورد در این امر است. برای این کار اول باید درگاه مورد نظرتان را انتخاب و پس از ثبت نام مدارک شناسایی نظیر کارت ملی و شناسنامه را برای شرکت مربوطه بفرستید که کمتر از حدود یک ساعت تأییدیه به دستتان خواهد رسید. پس از آنکه هویت تان تأیید شد نام دامین خود را بفرستید و یک API که قادر به اتصال به پرداخت اینترنت شاپرک روی سایت تان است برای تان فرستاده می شود. در آخر باید منتظر تأیید سایت بمانید و پس از آن امکان پرداخت آنلاین در وب سایت تان وجود خواهد داشت.

سرعت بالا در فعال سازی درگاه بانکی با داشتن درگاه پرداخت واسط؛ این امر به گونه ای است که با آنکه درگاه واسط احتیاج به دریافت مجوزهای اعتماد ندارد و با فعال سازی در زمان کمتر از یک ساعت و تأیید احراز هویت شما جهت فعال شدن درگاه بانکی احتیاج نیست به بانک مراجعه نمایید و تنها باید از طریق وبسایت های مربوطه اقدام و پس از دریافت تأیید بقیه مراحل را ادامه دهید.

ساخت صفحه در گاه پرداختی شخصی از دیگر ویژگی های جالب این درگاه پرداخت واسطه ای است که شما می توانید از یک صفحه پرداخت شخصی با نام پروفایل اجرایی شبکه اجتماعی و یک فرم دلخواه ایجاد شده بهره مند شوید. برای نمونه اگر در صفحه اینستاگرام خود فعال هستید و فالورهای زیادی دارید یکی از شیوه های درآمدزایی شما تبلیغات است. در حین تبلیغات نیز می‌توانید آدرس صفحه پرداخت را ارسال و از این طریق واریزی انجام گردد.

معرفی بهترین درگاه واسطه ای پرداخت اینترنتی در ایران

بهترین و اولین درگاه پرداخت زرین پال می باشد که از امکانات آن می‌توان به ارائه زرین کارت اشاره نمود. زرین کارت شبیه به کارتهای بانکی است که با داشتن آن می توانید از خدمات عضو شتاب بهره‌مند شوید به گونه ای که بر حسب خدمات نیم درصد هزینه از حسابتان کسر خواهد شد. از دیگر قابلیت هایی که دارد این است که در روزهای سه شنبه امکان درخواست وجه رایگان بوده و مبلغ بابت آن از شما کسر خواهد شد. همچنین امکان انتقال وجه اینترنتی از طریق پال فعال است و می‌توان مبالغ دلخواه را به کارت دلخواهتان انتقال دهید. این درگاه پرداختی مطمئن و محبوب دارای اپلیکیشن برای مدیریت حساب و همچنین پلاگین ووکامرس زرین پال برای کاربران اینترنتی موجود است.

درگاه Pay.ir نیز یک درگاه مستقیم پرداخت بوده در صورتیکه با درگاه پی لاین سابق آشنا باشید این درگاه در واقع نسخه جدید آن است که با نام جدید فعالیت می‌کند. از مزیت ‌های درگاه پی دات آی آر می ‌توان به امکان ایجاد فرم پرداخت، پشتیبانی عالی، کارمزد ثابت برای تمامی درگاه های واسطه ای و مستقیم، واریز پول به اعضای این وبسایت سایت بدون احتیاج به مراجعه به درگاه پرداخت اینترنتی شاپرک.

درگاه پرداخت نکست پی: این نوع درگاه پس از شروع فعالیت خود رشد مناسب و قابل توجهی داشته و از مزیت های آن می توان به ۴۵ روز کارمزد رایگان، سرعت در تسویه حساب، امکان کسب درآمد از طریق معرفی اعضا، امکان ثبت نام و ایجاد درگاه در کوتاه ترین زمان و همچنین امکان اتصال به درگاه پرداخت دو بانک در زمان ورود به نکست پی اشاره نمود.

در ضمن اگر اختلالی در این درگاه ایجاد شود می توانید به صورت خودکار به درگاه دیگری منتقل شوید.

نتیجه گیری

در این مطلب قصد داشتیم برای افرادی که وب سایت راه اندازی نموده اند و احتیاج به یک درگاه پرداخت مناسب جهت افزایش حس امنیت در کاربر حین پرداخت دارند بهترین نوع درگاه بانکی اینترنتی و مدل های محبوب آن را معرفی نماییم. همچنین با شرح مشخصه های درگاه پرداخت واسط شما می توانید از میان چند نمونه از آن بهترین را برای وب سایت خود برگزینید. امیدواریم این مقاله از سایت برتر مورد توجه تان واقع شده باشد؛ در صورتی که احتیاج به هر نوع پشتیبانی برای وب سایت و خدمات آنلاین دارید می توانید با شماره تماس شرکت که در صفحه تماس با ما درج شده است تماس حاصل نمایید‌.