الگوریتمی کمپانی گوگل طراحی و ارائه نموده است که در آن به جای بهره مندی از شیوه های سنتی و تمرکز نمودن بر کلید واژه ها اطلاعات کامل تری را به کاربران ارائه می دهد. این الگوریتم تحت عنوان الگوریتم مام MUM گوگل شناخته می‌ شود که با زیر پا گذاشتن مرز های زبانی در رابطه با چگونگی عملکرد موتورهای جستجوی گوگل را تغییر داده است. این الگوریتم به گونه ای طراحی شده که می‌ تواند با شناسایی ۷۵ زبان زنده دنیا اگر پاسخ به زبان پرسش کننده یافت نشد جواب سوال را به زبان های دیگر ارائه دهد. در این مقاله از سایت برتر می خواهیم در رابطه با مهارت های این الگوریتم، نحوه تأثیر آن بر سئو سایت و هدف از طراحی آن اطلاعات جامعی در اختیار تان قرار دهیم تا از این طریق با آگاهی کامل از آن بهره ببرید در ادامه با ما همراه باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

هدف از طراحی الگوریتم مام گوگل

این الگوریتم مخفف عبارت Multitask Unified Model در سال 2021 توسط گوگل ارائه و معرفی شده است و به صورت چند منظوره بر پایه هوش مصنوعی و توسط متخصص هندی پرابهاکار ارغوان طراحی شده است. گوگل اظهار دارد که الگوریتم MUM آپدیت از الگوریتم bert می باشد. اما از طرفی الگوریتم مام با عملکردی که دارد هزاران برابر bert برتری خواهد داشت.

هدف از طراحی و ارائه الگوریتم مام از طرف گوگل این است که این الگوریتم بر اساس فناوری های نوین برای پاسخگویی به پرسش های پیچیده که جواب مشخصی ندارد طراحی شده است. در واقع ممکن است کاربران پرسش های پیچیده و طولانی داشته باشند که در این حالت ارائه پاسخ در قالب لینک های کوتاه قابل قبول نبوده و احتیاج کاربر را فراهم نمی کند.

در این موارد الگوریتم مام گوگل برای جواب به سؤالات پیچیده از محتوا با فرمت های گوناگون همچون عکس، فیلم و متن در زبان های مختلف استفاده می کند. جهت درک بهتر هر کاربر مثالی در رابطه با سرچ پیچیده یک کاربر گوگل را می زنیم.

تصور کنید که کاربر پرسشی در قالب “صخره نوردی در صخره های آلپ” را دارد و آن را در موتور جستجوی گوگل تایپ می کند. الگوریتم جهت پاسخگویی به این پرسش داده های مختلفی از جمله ارتفاع کوه، دمای هوا، درجه سختی صخره نوردی و تجهیزات لازم برای صعود به قله را به کاربر ارائه خواهد داد.

مهارت های الگوریتم مام گوگل از جدیدترین و مهمترین الگوریتم های گوگل تقسیم بندی شده و با داشتن عملکرد بهتر نسبت به سایر الگوریتم ها پاسخ به سوالات کاربران را متحول می‌کند. این مهارت ها شامل مهارت چندزبانه، مهارت چند وظیفه ای بودن و مهارت چند وجهی است که در ادامه به آن خواهیم کرد.

معرفی مهارت های الگوریتم مام گوگل

الگوریتم مام گوگل با تسلط به ۷۵ زبان دنیا به آسانی می تواند سؤالات کاربران به زبان‌ های گوناگون را درک و به آنها جواب دهد. الگوریتم مام در حال آموختن دائمی است و اگر جواب سؤالی به زبان مورد نظر کاربر پیدا نشود تلاش می‌ کند که جواب را به زبان دیگر ارائه دهد. این مهارت تحت عنوان مهارت چند زبانه بودن MUM شناخته می شود.

از طرفی مهارت دیگری برای جواب پرسش های کاربران فراتر گذاشته و با تجزیه و تحلیل نیاز کاربر اطلاعات جامعی را در اختیارش قرار می دهد. همانگونه که در مثال کوهنوردی مطرح شد الگوریتم مام در جواب پرسش کاربر در رابطه با صخره نوردی اطلاعات کامل از وضعیت آن، محیط آب و هوا، تجهیزات و غیره را فراهم می نماید که تحت عنوان مهارت چند وظیفه ای بودن شناخته می شود.

مهارت آخر که تحت عنوان مهارت چند وجهی الگوریتم مام شناخته می شود پرسش های پیچیده کاربران در قالب‌های مختلف پاسخ می دهد که این الگوریتم برای کمک درک بهتر کاربران از محتواهای مختلف در قالب تصویر، ویدیو، پادکست و متن بوده و جواب ها را در قالب های مختلف ارائه می دهد.

چگونگی تأثیر الگوریتم مام بر سئو وب سایت

این الگوریتم به طور دائم در حال آپدیت و تغییر است و مدیران وب سایت و متخصصین سئو جهت کسب موفقیت در کسب و کار خود ناچارند تا با این تغییرات همگام شوند. الگوریتم جدید گوگل این توانایی را دارد تا محتواهایی با فرمت تصویر و ویدیو را نظیر متن به خوبی درک کند و مطلبی که در ارتباط با سرچ کاربران است را ارزیابی و رتبه بندی نماید.

مدبران سایت برای رتبه مناسب داشتند و دیده شدن از طرف الگوریتم MUM لازم است ابتدا یک تولید محتوای با کیفیت و غیر کپی داشته باشند و تلاش کنند تمامی سؤالات احتمالی کاربران را پاسخ داده و از طریق مولتی مدیا در شرح موضوعات مورد بحث شانس وب‌سایت خود را جهت دیده شدن توسط کاربران بالا ببرند.

جدیدترین ابزار های موتور جستجوی گوگل با قابلیت لنز است که به کاربران اجازه می‌ دهد موضوع مورد نظر خود را در قالب تصاویر جستجو کنند. تصور کنید به دنبال خرید کفیف خاصی هستید اما هیچ اطلاعاتی از آن محصول در اختیار ندارنید که با توجه به موارد گفته شده از طریق تصاویر و ویدیو های مناسب و مرتبط با محتوا و ارائه مطالب منسجم و ساختار یافته به MUM اطلاع دهید، وبسایت تان مطالب مورد نظر کاربر را ارائه دهد.

کلام آخر

هدف اصلی موتور جستجوگر محبوب و قوی گوگل ارائه بهترین نتایج به کاربران با بالاترین کیفیت می باشد. جدیدترین الگوریتم گوگل به نام MUM انقلابی در عملکرد موتور جستجو ایجاد نموده که با شکستن مرزهای زبانی پاسخ های جامع تری را به سؤالات پیچیده کاربران می دهد. بر اساس توضیحات ارائه شده توسط گوگل وب سایت ها برای دیده شدن بهتر لازم است محتوای داخل صفحات خود را به جای الگوریتم برای جلب رضایت کاربران بهینه و سئو نمایند.