آیا تا به حال لینک از فردی دریافت نموده اید که بسیار کوتاه باشد؟ معمولاً شما لینک هایی که در سایت های مختلف می بینید بسیار بلند هستند ، مخصوصاً برای افرادی که تمایل دارند لینک سایت خود را در مکان های دیگر به اشتراک بگذارند می تواند مشکل ساز باشد. لینک های بلند را از طریق ابزار کوتاه کننده لینک می توان کوتاه کرد ؛ ابزار سرویس آنلاینی هستند که به آن آدرس بلند صفحه وب سایت داده می شود و آن را به یک URL با کاراکترهای کمتر تبدیل می نمایند و به عبارتی لینک را کوتاه می کند. در این مقاله از برتر رایانه قصد داریم در رابطه با کوتاه کننده های لینک و اینکه چرا باید از آنها استفاده کنیم اطلاعات کاملتری در اختیارتان قرار خواهیم داد؛ تا انتهای این مطلب ما را همراهی نمایید.

چرا استفاده از کوتاه کننده لینک لازم است ؟!

لازمه استفاده از کوتاه کننده جهت ساده تر کردن لینک برای اشتراک گذاری به روش های مختلف و همچنین کوتاه کردن لینک با آدرس های بلند برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی نظیر توییتر ، اینستاگرام و تلگرام اشاره نمود. در توییتر که امکان استفاده بیشتر از ۱۴۰ کاراکتر وجود ندارد اهمیت پیدا می نماید و می‌تواند یک منبع فوق العاده مفیدی جهت اشتراک گذاری محتوا با دوستان ، همکاران و یا مخاطب بازاریابی شود.

توجه داشته باشید که کوتاه کردن لینک به دلیل راحتی در اشتراک گذاری تأثیر خوبی بر روی سئو خواهد داشت. در صورتی که از افرادی هستید که در شبکه اجتماعی اینستاگرام فعالیت دارید می توانید از لینک های کوتاه شده در بیو اینستاگرام نیزاستفاده کنید.

کوتاه کننده لینک - عکس نوشته

لزوم استفاده از کوتاه کردن لینک برای دیجیتال مارکتر ها برای پیگیری کلیک ها و مطلع شدن از این که روی لینک مورد نظرشان چند نفر تا به حال کلیک کرده اند ، می باشد. در شبکه های اجتماعی تلگرام نیز لزوم استفاده از لینک های کوتاه کننده برای این است که بفهمیم در لینکی که در داخل کانال قرارداده ایم چند نفر استفاده نموده اند.

گاهی اوقات نیز از آن برای کوتاه کردن لینک هایی که دارای آدرس فارسی هستند استفاده می شود. خیلی اوقات هنگامی که قصد دارید آدرس صفحه ای که فارسی است را برای کسی ارسال کنید یا اینکه آن را در سایت قرار دهید ممکن است با آدرس خیلی طولانی تر مواجه شویم به همین علت بهتر است از لینک کوتاه شده آن لینک استفاده کنیم.

گاهی اوقات ممکن است است دلتان نخواهد به سایتی لینک مستقیم دهید به همین علت از کوتاه کننده لینک استفاده می کنید. در این شرایط ممکن است هم لینک صفحه مورد نظرتان طولانی باشد و هم اینکه به هر دلیلی حاضر نباشید به سایت مورد نظرتان لینک دهید. در این حالت می توانید با استفاده از لینک کوتاه کننده می ‌توانید برای لینک دادن به سایت مورد نظرتان می توانید لینک را نوفالو کنید.

کوتاه کننده لینک Bitly

با استفاده از ابزار کوتاه کننده لینک Bilty می ‌توانید آمارهای مفیدی به دست آورید ؛ این آمارها شامل موارد زیر می باشد:

  • اطلاع از تعداد افرادی که لینک را کلیک کرده‌اند.
  • مشاهده نمودار زمانی تعداد لینک ها در بازه زمانی معین.
  • تعیین تعداد کلیک ها بر اساس منابع تبلیغاتی مختلف.
  • مشاهده نام مرورگر هایی که کاربران توسط آن وارد سایت شده اند.
  • نمایش محدوده مکانی و جغرافیایی کاربران وارد شده به سایت.
  • تعیین سیستم عامل کاربرانی که بر روی لینک کلیک کرده اند.

برای ایجاد یک لینک کوتاه با استفاده از لینک کوتاه کننده Bitly باید به سایت Bitly بروید و لینک بلند مورد نظرتان را در فیلد وارد کنید. سپس بر روی عبارت آبی رنگ کلیک نموده تا لینک تان کوتاه شود. در پایین این کارد نیز می توانید فهرستی از لینک هایی که تا به حال ثبت کرده اید را در قالب یک جدول مشاهده کنید و جزئیات آمار کلیک را ببینید.

مزیت های بهره گیری از کوتاه کننده لینک Bilty

  • قرار گیری لینک کوتاه شده در ایمیل

برخی از ایمیل ها حاوی لینک های طولانی می باشند که خواندن آنها مشکل است . داشتن چنین لینک طولانی غیر ضروری است به همین علت با کوتاه کردن ایمیل می توانید پیام را به روشنی بیان کنید و لینک را با کوتاه تر کردن زیباتر و ساده تر کنید.

کوتاه کننده لینک Bitly

  • بازاریابی آفلاین با استفاده از لینک های کوتاه شده

در بازاریابی آفلاین استفاده از لینک های کوتاه شده یک نمونه عالی به حساب می آید. در صورتی که یک پستی را چاپ کرده‌اید یا یک آگهی کوچک را در روزنامه دیده ای بهترین راه این است که یک لینک کوتاه در آن قرار دهیم. لینک های کوتاه به آسانی به خاطر سپرده می شوند و فضای کمی را نیز در بر می ‌گیرد.

  • استفاده در رسانه های اجتماعی

حتماً در پست های خود از لینک های کوتاه شده استفاده کنید . وقتی از یک لینک کوتاه استفاده می کنید فضای بیشتری جهت نوشتن جزئیات سرویسی که در حال بازاریابی هستید دار.م توجه کنید که پست باید دارای محتوا باشد نه . URL

  • استفاده از آنالیتیکس روی url بیتلی

در صورتیکه محتوا نویس هستید احتمالاً پست های متعددی در هرماه دارید . پست های وبلاگ شما هسته کسب و کارتان هستند در صورتی که به خوبی عمل نکند، وبلاگ و وبسایت شما دیده نخواهد شد. شما باید از آمار دقیق افرادی که به سایت مراجعه نمودند یا از منبع اصلی که افراد را به سمت سایت هدایت می‌ کند مطلع شوید تا بتوانید برنامه ریزی های خود را برای مراحل بعد انجام دهید. این آمار را می توانید از گوگل آنالیتیکس دریافت کنید.

جمع بندی

خلاف تصور خیلی از افراد استفاده از ابزار کوتاه کردن لینک Bitly آمار لینک های ورودی یا بک لینک هایی که از نظر سئو اهمیت زیادی دارد از بین نمی رود. با به دست آوردن آمار مناسب و تجزیه و تحلیل با استفاده از این ابزار می توانید باعث رشد کسب و کار خود شوید و از ایجاد لینک های شکسته در وبسایت خود جلوگیری نمایید.