در صورتی که میخواهید از صفر تا صد یک وب سایت را خودتان طراحی کنید اما دانشی در رابطه با کد نویسی ندارید یا به یک محیطی در وب برای طراحی سایت دلخواه تان احتیاج دارید محیط وردپرس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا کار شما را آسان تر می نماید. اگر با محیط وردپرس آشنا هستید حتماً به این مشکل برخورده اید که نمی توان قالب وب سایت را به دلخواه خود شخصی سازی کنید تا زمانی که در طراحی وب و برنامه نویسی مهارت نداشته باشید. شخصی سازی قالب وردپرس برای تان کار دشواری خواهد بود زیرا احتیاج به ویرایش فایل های اصلی قالب و نوشتن کد دارد. برای رفع این مشکل افزونه ویژوال کامپوزر یک افزونه باورنکردنی صفحه ساز وردپرس را به شما پیشنهاد می کنیم که می توانید از طریق این افزونه قالب وردپرس خود را شخصی سازی و طرح های صفحه سفارشی ایجاد نمایید.

بیشتر بخوانید : پلاگین چیست؟

افزونه صفحه ساز ویژوال کامپوزر چیست؟

یکی از بهترین افزونه های صفحه ساز موجود در وردپرس افزونه ویژوال کامپوزر می باشد که می توانید با استفاده از آن صفحات مختلفی ایجاد کنید و طرح های سفارشی برای وب سایت وردپرس خود به کار گیرید.

این افزونه یا پلاگین صفحه ساز یک نرم افزار الحاقی است که بعد از نصب در وبسایت وردپرس به شما امکان ویرایش و ایجاد صفحات را از طریق یک رابط کشیدن و رها سازی بصری می دهد. با اینکه چندین پلاگین وردپرس صفحه ساز وجود دارد اما با این حال Visual Composer تنها افزونه ای است که کار را به طور یک کامل و یکپارچه انجام می دهد.

نصب ویژوال کامپوزر بر روی وردپرس

این ابزار محبوب برای توسعه سایت سیستم وردپرس با معرفی افزونه های مختلف امکانات زیادی را در اختیار کاربر قرار می دهد و موجب می شود تا بدون احتیاج به کد نویسی تغییرات زیادی را در سایت خود ایجاد نمایید.

قابل توجه آن دسته از افرادی که می ‌خواهند وردپرس را در سیستم خود نصب و با این افزونه کار کنند ، نصب وردپرس بسیار آسان بوده و به عنوان یک سیستم سایت ساز می توانید وب سایت های مختلفی مثل وب سایت فروشگاهی ، شخصی ، شرکتی و … را در کمترین زمان طراحی کنید که پس از نصب در کوتاه ترین زمان وردپرس سایت خود را ایجاد نمایید.

در فرآیند ایجاد سایت شما یک قالب یا Template باید برای سایت خود انتخاب کنید و پلاگین های مختلفی را برای انجام کارها بر روی آن نصب کنید. این افزونه با امکانات زیادی که دارد می ‌تواند در امر ایجاد یک سایت با قالب مناسب به شما کمک زیادی نماید.

بیشتر بدانید : دلایل استفاده از وردپرس

قابلیت های موجود در پلاگین ویژوال کامپوزر

زمانی که این افزونه را در سایت وردپرس خود نصب و اجرا نمایید با فعال سازی آن به خیلی از قابلیت های که دارد به راحتی دسترسی پیدا خواهید کرد. از قابلیت های این پلاگین در سایت ‌های مبتنی بر وردپرس ساخت ستون و نمودار می باشد که امکان افزودن صفحات جدید و طراحی جداگانه آنها را به شما می دهد.

در ویژوال کامپوزر بدون نیاز به کدنویسی شما به یک توسعه دهنده وب تبدیل می شوید که سایت خود را طراحی و متناسب با کاربری که دارد به روز رسانی می ‌کند. در انتخاب تم در این افزونه دست تان باز است و می توانید با نصب این افزونه تم های مختلفی را اجرا کنید.

این پلاگین قابلیت این را دارد که با پیش نمایش سریع تغییرات اعمال شده را به شما نشان دهد. این عمل دست طراحان وب سایت را در تست آیکون های مختلف باز می گذارد تا به نتیجه دلخواه برسد.

از مهمترین ویژگی و امکانات این پلاگین طراحی ریسپانسیو وب سایت شما است. ریسپانسیو (Responsive) به معنای سازگاری وب سایت شما با گوشی موبایل و تبلت می باشد به این معنا که به راحتی بتوانید با تغییر دستگاه مورد استفاده تان نمایش وب سایت مطابق با نمایشگر دستگاه باشد.

پلاگین ویژوال کامپوزر برای طراحی ریسپانسیو وب سایت

این افزونه این قابلیت را دارد که طراحی شما را بر روی نمایشگر به طور خودکار به روز می کند. در واقع  افزونه ویژوال امکاناتی ویژه ای در اختیار افرادی که می خواهند سایت طراحی کنند ولی علم برنامه نویسی ندارند قرار داده است. هم چنین برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان وب API هایی قرار داده تا بتوانند از طریق این تکنولوژی های نظیر ReactJS نیاز مشتریان خود را رفع و تم‌ های قدرتمندی بسازند.

دیگر قابلیت های این افزونه شامل ایجاد اسلایدر های جذاب و کاربر پسند ، ایجاد و دسترسی شورت کد ها ، سازگاری با پلاگین ووکامرس ، قابلیت ویرایش گر DRAP & DRAG المان ها و دارای بیش از ۴۰ المان طراحی.

ضرورت استفاده از صفحه ساز ویژوال کامپوزر

ضرورت بالای استفاده از این نوع صفحه سایز نسبت به دیگر صفحه ساز های وردپرس بر این است که بسیار مقرون به صرفه می باشد و با هر نوع تم کار می کند و با تم پلاگین های محبوب سازگار است. بسیاری از مبتدیان جهت طراحی  مناسب در وب سایت خود ابتدا به دنبال این افزونه می ‌روند.

اصلاً مهم نیست چه نوع وب سایتی دارید شما همیشه راهی برای استفاده از این افزونه پیدا خواهید کرد. در واقع ویژوال کامپوزر به شما کمک می کند یک وب سایت موفق طراحی کنید و وردپرس خود را منحصر به فرد نشان داده و وب سایت خود را خاص تر از دیگران نمایید.

مثالی جهت اثبات ضرورت استفاده از این افزونه بیان می کنیم ، برای نمونه هنگام ساخت یک صفحه تماس در وب سایت خود امکان دارد بخواهید یک نقشه گوگل یا یک فرم تماس مناسب در صفحه قرار دهید. به طور معمول زمانی که گوگل مپ را با استفاده از کد جا سازی شده در طرح صفحه پیش فرض قرار می دهید کاملاً در صفحه جای نمی گیرد.

در چنین مواردی می ‌توانید با استفاده از این پلاگین با صفحه نقشه گوگل خود طرح سفارشی برای صفحه مخاطب تان ایجاد کنید. فرم تماس ، دنبال کردن شبکه های اجتماعی و مواردی دیگر را به اختیار به آن بیافزایید.

حتی اگر قصد خرید و فروش از طریق وب سایت خود را دارید و می خواهید یک سایت فروشگاهی جهت فروش کتاب های الکترونیکی را طراحی کنید Visual Composer برای طراحی و ایجاد صفحات فروش زیبا در وب سایت شما برای نمایش گذاشتن محصولات به کارتان می آید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.