اکثر طراحان وب سایت می دانند که از طریق افزونه وردپرس می ‌توانند سایت وردپرسی خود را را ارتقاء دهند. این امر از طریق امکانات و قابلیت های فراوانی که افزونه یا پلاگین وردپرسی دارد تحقق می یابد. در حال حاضر هزاران افزونه در انواع مختلف از وب سایت های معتبر در اختیار افراد قرار می ‌گیرد که می‌توان از هر یک از آنها استفاده های گوناگونی نمود. برای نصب افزونه وردپرس می‌ بایست مواردی را در نظر بگیرید تا افزونه مورد نظرتان به درستی کار شود. در واقع برخی از افزونه های موجود در بازار امکان دارد با قالب و یا سایر افزونه های سایت تان سازگاری نداشته باشد. این امر باعث می ‌شود تا سایت وردپرسی شما از طریق نصب پلاگین از وب سایت‌ های غیر معتبر بهم بریزد.

در این مقاله به نکات مهم و چگونگی نصب افزونه یا پلاگین در سایت خواهیم پرداخت در ادامه با سایت برتر همراه باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

آموزش نصب افزونه وردپرس

برای نصب و همچنین نحوه فعال سازی افزونه های وردپرس از سه روش استفاده می شود که در ادامه به هر یک از شیوه ها خواهیم پرداخت.

فعال سازی و نصب افزونه وردپرس با کمک مخزن

این روش به عنوان متداول ترین و راحت ترین شیوه نصب افزونه در وب سایت به حساب می آید. مخزن وردپرس در واقع بخشی است که کلیه افزونه ها به طور رایگان در آن جمع شده و شما تنها با جستجوی نام افزونه مورد نظر در فیلد امکان پیدا کردن ، نصب و فعال سازی افزونه را خواهید داشت. جهت نصب و فعال سازی افزونه با استفاده از مخزن وردپرس راه های زیر را به صورت کامل به گام می بایست انجام دهید.

در محیط وردپرس در نوار ابزار سمت راست قسمت پیشخوان وارد شوید.

در این قسمت وارد بخش افزونه ها شده و بر روی دکمه افزودن کلیک نمایید.

نحوه نصب افزونه در وردپرس با کیل بر روی افزودن

پس از آن مطابق با تصویر در قسمت فیلد جستجو سمت چپ نام افزونه مورد نظرتان را تایپ کرده و پس از پیدا کردن بر روی دکمه نصب افزونه کلیک نمایید.

بعد از آنکه افزونه با موفقیت تمام شد بر روی دکمه فعال نمایید کلیک کنید.

به همین راحتی شما می توانید با استفاده از مخزن وردپرس افزونه مورد نظر تان را نصب و فعال کنید.

نحوه نصب پلاگین وردپرس با استفاده از بارگذاری فایل در آن

دومین شیوه نصب پلاگین وردپرس بارگذاری فایل پلاگین است که این کار بسیار راحت می باشد. برای انجام این کار در قسمت اول افزونه ها در زیر منوی افزودن در پیشخوان وردپرس بروید.

سپس بر روی دکمه فایل یا بارگذاری افزونه کلیک کنید.

نحوه نصب افزونه در وردپرس با بارگذاری فایل

در این قسمت فایل مورد نظرتان را در هر پوشه ای که در کامپیوتر وجود دارد انتخاب و به سایت خود بیافزایید (توجه داشته باشید که افزونه شما باید با فرمت زیپ در کامپیوتر ذخیره شده باشد).

به همین راحتی توانستید به کمک بارگذاری فایل پلاگین وردپرس مورد نظرتان را نصب کنید.

مقاله پیشنهادی : انواع پلاگین افزایش سرعت وردپرس

روش سوم نصب پلاگین وردپرس و آپدیت آن

برای آنکه امنیت و کارایی سایت تان بهتر شود می بایست افزونه های تان را آپدیت کنید. شما برای آپدیت افزونه های وب سایت تان کافیست طبق تصویر به قسمت افزونه ها بروید و زیر منوی افزونه های نصب شده در پیشخوان وردپرس کلیک کنید.

در این قسمت هر افزونه ای که احتیاج به بروزرسانی داشته باشد از طریق اطلاعیه به روز رسانی برای تان مشخص خواهد شد. جهت آپدیت افزونه بر روی عبارت آبی رنگ در کادر زرد رنگ “هم اکنون به روز نمایید” کلیک کنید. البته پیشنهاد می شود قبل از به روز رسانی افزونه از عدم تداخل آن با نسخه وردپرس یا قالب سایت تان اطمینان حاصل کنید.

نصب پلاگین وردپرس و آپدیت آن

نکته‌ ای که در این میان وجود دارد این است که برای نصب افزونه وردپرس سفارشی که خودتان آن را طراحی و کدنویسی کردید یا از طریق فروشگاه های مجاز فروش افزونه وردپرس خریداری نمودید. حتماً باید از طریق روش دوم برای داشتن افزونه در وب سایت تان اقدام کنید. بیشتر افزونه های سفارشی از نوع تجاری هستند و معمولاً در مخزن وردپرس وجود ندارد به همین علت باید آن را آپلود و سپس از آن استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی : ویژگی های بهترین قالب وردپرس

نصب افزونه وردپرس از طریق هاست

اگر به هر علتی قادر نبودید که افزونه وردپرس را با شیوه‌های بالا نصب کنید می توانید از طریق هاست نیز این کار را انجام دهید. برای این منظور کاری که باید بکنید این است که دانلود بسته نصبی افزونه در فرمت .zip و آپلود نمودن آن در مسیر افزونه های وردپرس است که بعد از آپلود باید از حالت فشرده زیر خارج نمایید.

با این کار افزونه در وردپرس نصب خواهد شد و جهت فعالسازی می بایست در پیشخوان وردپرس بر روی گزینه فعال کردن کلیک کرد تا افزونه در وب سایت فعال و بتوانید از آن استفاده کنید. برای این عمل ابتدا باید پلاگین مورد نظرتان که از مخزن وردپرس یا سایتی که آن را خریداری کردید با فرمت زیپ داشته باشید.

پس از آن به هاست خود مراجعه کرده و از طریق نام کاربری و رمز عبور به قسمت لاگین هاست تان بروید و بعد از آنکه وارد صفحه شدید نظیر تصویر زیر از قسمت فایل بر روی گزینه فایل منیجر کلیک کنید.

نصب افزونه وردپرس از طریق هاست

در این حالت مشابه تصویر زیر در یک پنجره جدید از شما خواسته می شود تا یک فایل را انتخاب کنید می توانید با کلیک بر روی دکمه Select File فایل افزونه را از سیستم خود انتخاب کنید یا با کشیدن و رها کردن آن را از در مرورگر بگذارید.

حال منتظر بمانید و بعد از اینکه افزونه به طور کامل آپلود شد به مسیر public_html/wp-content/plugins برگشته و خواهید دید که فایل در این مسیر قرار گرفته است اکنون کافی است روی آن راست کلیک و گزینه Extract را بزنید.

در این صورت یک پنجره جهت تعیین مسیر و تایید خارج شدن از حالت افزونه به حالت فشرده برای تان نمایش داده می شود بدون آنکه چیزی را تغییر دهید بر روی دکمه اکثر یک فایل کلیک کنید.

در این قسمت افزونه به لیست افزونه های وردپرس تان افزوده شده و با مراجعه به منوی افزونه ها می ‌توانید در پیشخوان وردپرس با کلیک روی دکمه فعال کردن افزونه را فعال و از آن استفاده کنید.