در وب سایت های وردپرسی این امکان وجود دارد که حین آپدیت خودکار دچار مشکل شوید و مجبور باشید تا به صورت دستی وردپرس خود را به روز رسانی کنید. به ‌روزرسانی دستی برعکس به ‌روزرسانی خودکار نکاتی دارد که باید در این زمینه علم آن را داشته باشید تا به طور صحیح انجام گیرد. در این مقاله از سایت برتر قصد داریم تا در رابطه با این به ‌روزرسانی به شما توضیح دهیم. در صورتی که حین به روزرسانی دستی وردپرس به علت حجم بالای فایل های دانلودی توسط سرور بین آپدیت عملیات متوقف شود و یا با خطای “امکان عملیات تعمیرات زمان ‌بندی شده برای مدت کوتاهی در دسترس نیست” روبه‌ رو شده باشید حتماً برای رفع آن این مقاله را تا انتها مورد مطالعه قرار دهید. به یاد داشته باشید که پیش از هر آپدیت بک آپ از سیستم خود بگیرید تا خیالتان از بابت اطلاعات وبسایت راحت شود.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

علت به روزرسانی دستی وردپرس چیست؟

به غیر از این سیستم مدیریت محتوای محبوب شما از هر سیستم دیگری که استفاده کنید پس از مدتی احتیاج به آپدیت دارد. این آپدیت ها موجب می شود تا با افزوده شدن امکانات جدید، بهتر بتوانید بهره وری بهتری از سیستم تان داشته باشید.

وردپرس به علت محبوبیت بالایی که میان کاربران دارند و به کارگیری بیشتر وبسایت ها از آن همواره مورد حمله هکر ها قرار می‌ گیرد که آپدیت آن در جلوگیری از این امر مؤثر می باشد.

در واقع با به‌ روزرسانی دستی وردپرس می توانید امنیت وب سایت خود را بالا ببرید. در واقع یکی از مهمترین علل آپدیت همین افزایش امنیت سایت می باشد. توجه داشته باشید که حین استفاده از وردپرس امکان دارد با یک سری باگ دران هایی روبرو باشید که در ورژن های جدید آن رفع شده و کاربر می تواند بهتر از آن استفاده کند.

علل به روزرسانی وردپرس افزودن امکانات جدید به آن است، در واقع ورژن های جدید این امکان را به کاربر می دهد تا وردپرس برای شان کاربرد بهتری داشته باشد. همچنین به علت به روز رسانی نشدن افزونه ها شما باید برای سازگاری بهتر با وردپرس با افزونه ها آن را آپدیت کنید.

با انجام این کار قالب ها پلاگین های سایت با ورژن جدید وردپرس همگام شده و بدون شک عملکرد بهتری خواهند داشت. ‌

دلیل بعدی آپدیت این سیستم ارتقا و بالا رفتن رتبه وب سایت تان در میان موتورهای جستجو می باشد و در بهینه سازی وبسایت نیز تأثیر مثبتی دارد. این امر باعث می ‌شود تا شما از رقیبان خود جلو بزنید. در واقع مهم بودن آپدیت آنقدر زیاد است که تقریباً بسیاری از سایت های وردپرسی آپدیت نشده در سال ۲۰۱۸ هک شده اند.

مقاله پیشنهادی : علت رایگان بودن وردپرس چیست؟

به روزرسانی دستی وردپرس از طریق پنل آن

درصورتی که به پیشخوان وردپرس دسترسی دارید در وهله اول آن را تست کنید. اگر این دسترسی امکان پذیر نیست به طور مستقیم به روش دوم مراجعه نموده و آغاز به روزرسانی دستی وردپرس توسط هاست کنید.

روش اول

در آپدیت دستی وردپرس با استفاده از پیشخوان آن ابتدا باید وارد پنل قسمت پیشخوان شوید.

پس از قسمت پیشخوان بر روی بروزرسانی ها کلیک کنید.

علت به روزرسانی دستی وردپرس

اکنون روی دکمه راه اندازی مجدد کلیک کرده و چند دقیقه صبر کنید تا وردپرس به طور اتوماتیک آپدیت دستی شود.

روش دوم

آپدیت از طریق هاست به صورت دستی زمانیست که موفق به انجام عملیات بالا نشده و ناچارید که از این شیوه استفاده کنید.

برای این کار ابتدا می بایست آخرین نسخه وردپرس را از مخزن وردپرس یا سایت آن دانلود کنید.

آپدیت از طریق هاست به صورت دستی وردپرس

پس از آنکه فایل را دانلود و آن زیپ نمودید از حالت فشرده خارج کرده و سپس وارد فایل وردپرس شوید.

خارج کردن فایل وردپرس از زیپ

در ادامه باید وارد پوشه wp content شده و پوشه ها plugins و Themes را پاک کنید.

حذف پوشه ها plugins و Themes

به فایل وردپرس برگردید و تمام پوشه ها را زیپ کنید.

زیپ کردن تمامی فایل ها وردپرس

در ادامه می ‌بایست پوشه روت هاست خود را به روز رسانی و اکسترکت کنید. منظور از فایل روت همان public_html می باشد، به این ترتیب جایگزین فایل های پیشین وردپرس شود.

در نهایت وردپرس به همین آسانی به روز رسانی شده، به وردپرس نسخه جدید خوش آمدید.

نحوه رفع ارو حین آپدیت وردپرس

حال اگر همانگونه که در مقدمه بیان نمودیم ارور معمولاً زمانی است که شما به صورت خودکار اقدام به آپدیت نمودن وردپرس از طریق پنل مدیریت می کنید و در میان راه با این خطا مواجه می شوید. رفع این ارور به آسانی انجام پذیر است و جای هیچ نگرانی نیست، برای پاک کردن این خطا کافیست به فایل روت سایت خود رفته و سپس فایل .Maintenance را پاک کنید، به همین آسانی.

امیدواریم این مقاله از سایت برتر برای تان مفید واقع شده باشد. تیم سایت برتر با انجام تمامی خدمات طراحی سایت، پشتیبانی، سئو، تولید محتوا و … آماده ایجاد یک وبسایت کاملاً حرفه ای در زمینه های مختلف برای شما عزیزان می باشد. در صورت مشاوره در این زمینه می توانید از طریق شماره تماس های درج شده در صفحه تماس با ما به کارشناسان مجرب شرکت تماس حاصل نماید.