در یکی از مقاله های سایت برتر در رابطه با وب سرور آپاچی صحبت نمودیم ، با استناد به موارد ذکر شده در صورتیکه نمی‌توانید از این مدل وب سرور استفاده کنید می توانید آن را با وب سرور لایت اسپید جایگزین نمایید. این وب سرور از لحاظ سرعت و عملکرد از وب سرور آپاچی برتری داشته که با استفاده از آن می توانید بهترین ها را تجربه کنید. در واقع LightSpeed به عنوان بزرگترین و معروف ترین کمپانی های خدمات هاستینگ در آمریکا میزبانی می شود به همین علت می توانید شاهد بهترین عملکرد از طرف این سرور باشید. در رابطه با این وب سرور ، عملکرد آن و تفاوت آن با آپاچی در این مقاله به طور مفصل صحبت خواهیم نمود با ما همراه باشید.

مقاله پیشنهادی : UPTIME سرور چیست؟

بررسی ویژگی ها و عملکرد وب سرور لایت اسپید

در صورتی که بخواهیم ویژگی های این وب سرور را ذکر نماییم باید مشخصه های آن را تقسیم بندی کنیم ، برای ذکر هر یک از این مشخصه ها و توضیحات مربوطه در ادامه با ما همراه باشید.

این وب سرور از لحاظ رابط کاربری شامل : نصب سریع و آسان ، نصب خودکار php ، آپدیت خودکار ، مدیریت سرور ساده توسط GUI Real-time service monitoring و همچنین تنظیمات قالب هاست مجازی می باشد.

وب سرور لایت اسپید از لحاظ سرعت و امنیت فوق العاده عمل می نماید به گونه‌ای که در مشخصه های سرعت تا ۶ برابر از وب سرور آپاچی برتری دارد ، دارای بهترین عملکرد می باشد و افزایش عملکرد php آن تا ۵۰ درصد برآورد شده است.

همچنین از لحاظ امنیتی قابلیت هایی شامل : درخواست اعتبار سنجی دقیق http ، دارای Anti-DDoS ، لغو تمامی buffer-overrun ، جلوگیری از system overloading می توان اشاره نمود.

دیگر قابلیت‌های استثنایی این وب سرور ، بهره گیری از تمامی قابلیت های آپاچی و پشتیبانی از قابلیت موتور url آپاچی و همچنین قابلیت فیلترینگ می توان ذکر نمود.

نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که برخلاف آپاچی این وب سرور رایگان نیست و برای داشتن آن باید هزینه ای را پرداخت نمایید.همین امر باغث شده است تا هاست های مجهز به این وب سرور از سایرین هزینه ای بیشتری داشته باشد.

برای فهم بهتر اینکه LightSpeed  از آپاچی برتری دارد مثالی را برای تان ذکر می کنیم :

تصور کنید که این دو وب سرور کافی شاپ است که بیست تا مشتری داریم و دوتا کافی من ، عملکرد وب سرور آپاچی در روند پیگیری سفارشات به این گونه است که به ازای هر مشکل مشتری یک کافی من کل فرایند خرید تا تحویل را دنبال می کند.

اما در وب سروری مثل LightSpeed برای هر درخواست مشتری هر کافی من مسئول یک کاری است ، یکی سفارش گرفتن ، یکی تحویل و دیگری آماده سازی را عهده دار می باشد. با مقایسه این دو به راحتی می‌توان تشخیص داد برای تعداد زیادی مشتری قطعاً روش دوم بهینه ترخواهد بود.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

عملکرد لایت اسپید بر روی انواع هاست

برای استفاده از این وب سرور باید لایسنس آن را خریداری نمایید ، اما لایت اسپید دارای یک نسخه رایگان نیز است که برای سرورهایی که حاوی یک سایت و ۲ گیگابایت رم هستند می توان بهره گرفت.

اما برای منابع و وب سایت های بیشتر حتماً باید لایسنس های پولی آن را تهیه نمایید. در واقع هزینه پرداختی شما از لحاظ تعداد سایت هایی که روی سرور میزبانی می شوند و همچنین میزان سخت افزار سرور برآورد می شود.

در زمانی که شما از هاست اشتراکی استفاده می کنید به علت این که هیچ گونه دخالتی بر روی نوع وب سرور و پیکربندی آن ندارید احتیاجی نیست با تنظیمات این وب سرور یا دیگر وب سرور ها آشنایی داشته باشید.

در برخی مواقع هاست های اختصاصی هستند که می بایست تنظیمات پیکربندی آن را خودتان صفر تا صد انجام دهید. برای این کار ابتدا باید لایسنس LightSpeed را خریداری کنید و از طریق چند دستور آسان آن را نصب و تنظیمات مربوطه را انجام دهید.

از طرف دیگر برخی از سرورها دارای LightSpeed هستند و با داشتن قابلیت LightSpeed Cache آن در جهت بالا بردن سرعت وب سایت شان استفاده می‌ کنند. با وجود این قابلیت فوق العاده کش روی وب سایت ها مثلاً وب سایت هایی با سیستم مدیریت محتوای وردپرس ساخته شده اند فعال می گردد و حتماً باید افزونه اختصاصی LightSpeed روی وردپرس را نصب کنید تا از این طریق کنترل خوبی روی عملکرد آن جهت بهبود سرعت سایت وردپرسی خود داشته باشید.

در واقع شما به عنوان دارنده هاست روی سرور های LightSpeed می‌ توانید تنظیمات کش آن را تنها برای سایت تان سفارش کنید ، در ادامه در رابطه با نحوه نصب LightSpeed Cache بر روی سی پنل صحبت خواهیم نمود.

مقاله پیشنهادی : روند ایجاد وب سایت اینترنتی از شروع تا پایان

نحوه کار با افزونه LightSpeed Cache در سی پنل

برای این کار ابتدا وارد محیط سی پنل شوید.

بعد از آن قسمت Advance را پیدا کنید و بر روی گزینه کلیک کنید.

سپس صفحه ای مشابه تصویر زیر را مشاهده خواهید نمود که در قسمت پایین آن توضیحاتی ارائه شده است.

عملکرد لایت اسپید بر روی انواع هاست

این توضیحات شامل :

گزینه Why Use LSCache

این قسمت مربوط به علت استفاده از این افزونه و مزیت های آن می باشد که شامل مواردی ؛ همچون کاهش زمان بارگذاری صفحه ،

مدیریت آسان بار ترافیکی و امکان مدیریت حافظه نهان با حداقل عیب و فناوری قدرتمند.

نحوه کار با افزونه LightSpeed Cache در سی پنل

گزینه Flush LSCache

در صورت کلیک کردن بر روی این دکمه تمامی کدهای وب سایت تان پاک خواهد شد.

نحوه کار با پلاگین LightSpeed Cache

LiteSpeed Cache Management

در این قسمت گزینه WordPress Cache وجود دارد که اگر افزونه وردپرس وب سرور لایت اسپید را داشته باشید به طور خودکار تنظیمات برای تان فعال خواهد شد.

گزینه Settings & Advanced

در آخرین صفحه با دو گزینه مجزا رو به رو خواهید شد که از طریق گزینه می توانید محل ذخیره سازی لاگ های کش سایت تان را تنظیم کنید.

همچنین گزینه Advanced این امکان را به شما خواهد داد تا تمامی فرصت های php مربوط به سایت تان را حذف کنید و مجدداً راه اندازی نمایید.