با وجود گسترش موج های جدید از ویروس کرونا و همچنین اعلام شیوع سویه جدید آن بسیاری از ادارات و سازمانهای دولتی کارمندان و کارکنان خود را  دور کار نمودند. از طرف دیگر دولت تصمیم بر این گرفته که روند کاری ادارات و نهادهای دولتی را رو به الکترونیکی نمودن سوق دهد. به گونه‌ای که علاوه بر ایجاد وبسایت های مختلف برای انجام امور اداری سیستم کاغذ بازی های اداری را حذف نموده به گونه ای که ارسال نامه ها ، پرونده ها و بایگانی کردن آن میان پرسنل ادارات از طریق الکترونیکی ، دیجیتالی و یا اینترنتی انجام شود. در واقع تمامی این تصمیمات و با شرایط حال حاضر در ایران سیستم های دولتی را مجاب به طراحی سایت دولتی نمود و به عنوان یکی از مهمترین اهداف سازمان ها و نهادها گردیده است. به گونه ای که بسیاری از ما ایرانیان برای انجام امور اداری دیگر به اداره مورد نظر مراجعه نمی ‌کنیم و تنها با چند کلیک به صورت اینترنتی کارهای خود را در خانه انجام می دهیم.

در رابطه با ضرورت این نوع وب سایت و خدمات تیم سایت برتر با ایجاد وب سایت های دولتی صحبت خواهیم کرد با ما همراه باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

اصول و اهداف طراحی سایت دولتی

هر وب سایتی که توسط طراحان سایت برتر انجام می گردد با استفاده از قوانین و اصول خاصی پیش می رود و طراحان ما دانش کافی را در زمینه استانداردها و حرفه طراحی سایت ، همچون طراحی سایت دولتی می دانند و همواره در حال به روز کردن علم خود هستند.

در این نوع طراحی وب سایت با توجه به نیاز سازمان و اداره مورد نظر می بایست المان هایی را در سایت پیاده سازی نمود که هم کارمندان و پرسنل و هم بازدیدکنندگان وب سایت بتوانند به راحتی به آنچه که مدنظرشان است در صفحات وب سایت دست یابند.

طراحی یک وب سایت دولتی به معنی طراحی کردن سایت برای مشاغل دولتی است و همانگونه که گفتیم مطابق با مشاغل دولتی می ‌بایست اصول و ضوابطی را در سایت رعایت نمایید.

برای نمونه اگر در مشاغلی نظیر پلیس آگاهی ، پست های بیمارستانی ، امور مربوط به کتابخانه های دولتی ، شغل های فرهنگی و … مشغول باشید با راه اندازی یک وب سایت تأثیر فراوانی بر رشد کسب و کارتان خواهید داشت.

امروزه اکثر افراد بیشتر به جای بازدید کردن حضوری از یک مکان یا حتی تلفن کردن به آن از طریق وب سایت اقدام به انجام کار خود می نمایند. به گونه‌ای که با راه اندازی یک وب سایت می توانید در رابطه با مرکزی که در آن فعالیت می کنید اطلاع رسانی کرده و آگاهی عمومی را نسبت به آن بیشتر و بیشتر نمایید.

علاوه بر این اصول باید اهدافی معینی را برای وب سایت تعیین کنید. برای نمونه هنگام راه اندازی یک سایت دولتی باید اهدافی که وبسایت آنها را دنبال می‌ کند به طور واضح مشخص و قبل از آن که کار را شروع کنید باید دقیقا بدانید که وب سایت شما قرار است چه هدفی را دنبال کند. در غیر این صورت محتوای سایت و همچنین سایت نامتمرکز خواهد بود و در نتیجه سایت تان ضعیف پیش خواهد رفت.

مقاله پیشنهادی : طراحی سایت برای شرکت های صنعتی

ویژگی های طراحی سایت دولتی

ویژگی های طراحی سایت دولتی

ویژگی های یک سایت دولتی با توجه به سازمان و شرکت های مربوط به آن با یکدیگر فرق دارد اما چند نقطه اشتراک در میان تمامی وبسایت های دولتی به وجود دارد که می بایست قبل از به اجرا درآوردن آن حتماً به آن توجه نمایید.

رنگ وب سایت : اگرچه وبسایت های دولتی نباید زرق و برق باشد اما این بدان معنی نیست که نمی توان طراحی آن را به زیبایی انجام داد. پیش از اینکه کارتان را شروع کنید کمی وقت بگذارید و برخی از بهترین سایت های دولتی جهان را از گوگل سرچ و مشاهده کنید. برای طراحی چنین وب ‌سایت‌هایی بهتر است از رنگ های لطیف استفاده کنید. منظور از رنگ لطیف رنگ های نه آنقدر روشن و نه آنقدر قوی هستند. برای نمونه رنگ زرد کاملاً روشن و قرمز یک رنگ قوی به حساب می آید که باید در طراحی سایت دولتی از این رنگ ها استفاده نکنید و در عوض رنگ ‌های خنثی نظیر خاکستری ، طوسی ، قهوه‌ای ، کرمی و بژ به کار ببرید.

زبان وب سایت : از دیگر ویژگی هایی است که باید به آن توجه نمود زیرا برخی از وبسایت های دولتی می بایست حتماً دو یا چند زبانه باشند که این موضوع برای تمامی سایت ها صدق نمی کند. اما در برخی موارد احتیاج است که چنین سایت هایی به صورت دو زبانه و چند زبانه طراحی شود. در صورتی که از شما خواسته شده که طراحی سایت چند زبانه انجام دهید باید مطمئن شوید که سایت مورد نظر عملکرد مناسبی برای این کار دارد.

به کارگیری درست تصاویر و نقشه : به این مورد نیز باید توجه زیادی داشته باشید و بدانید سایتی که طراحی می شود تنها توسط افرادی که ساکن آن شهر یا کشور هستند دیده نمی‌ شود بلکه اشخاص مختلفی از شهرها و کشورهای جهان ممکن است این وبسایت را ببیند. در واقع وبسایتی که طراحی می کنید می تواند منبع ارزشمندی برای مسافران داخلی ، توریست ها و حتی سرمایه گذاران باشد به همین علت استفاده از نقشه شهرها یا کشور و همچنین به کارگیری تصاویر از مکان های مهم و تاریخی آن شهر و کشور می تواند در طراحی وب سایت دولتی مفید واقع شود.

پیشنهاد می شود مقاله طراحی سایت کاریابی را نیز مورد مطالعه قرار دهید

نتیجه گیری

تمامی ارگان‌های دولتی یک شهر و کشور حتماً به طراحی یک وب سایت دولتی احتیاج دارند. علاوه بر این ممکن است در نگاه اول به نظر بیاید که طراحی سایت بیشتر برای فروشگاه ها و مراکزی است که مشتری دارد اما این باور غلط است و از آنجا که دولت چیزی به نام مشتری ندارد اما ساکنین آن می‌توانند استفاده بسیاری از سایت‌های دولتی کنند. ساکنین یک شهر بسیاری اوقات برای دسترسی سریع به کتابخانه ، بیمارستان ، مراکز دولتی و فرهنگی به سایت ها سر می زنند که البته این سایت ها نه تنها برای ساکنان یک شهر و کشور مفید نیستند بلکه برای گردشگران نیز بسیار مفید و قابل استفاده خواهد شد. در نتیجه طراحی وبسایت دولتی یک از زمینه مهم و کاربردی در طراحی سایت به حساب می آیند. برای ثبت سفارش طراحی وب سایت خود در زمینه فروشگاهی ، شرکتی ، خدماتی ، دولتی و … می توانید از طریق صفحه تماس با ما به شماره تلفن های درج شده تماس حاصل فرمایید و پیش از انجام طراحی وب سایت مورد نظرتان توسط این تیم مجرب مشاوره از رایگان بهره مند شوید.