روز به روز صنعت تجارت الکترونیک در حال پیشرفت و به روز شدن می باشد به صورتی که همیشه مکانی مناسب فروش محصولات در وب سایت های فروشگاهی آنلاین وجود دارد. رقابت در چارچوب تجارت الکترونیک به حدی زیاد است که اهمیت ترجمه سایت های تجاری را چند برابر کرده است. ترجمه بومی خدمات و محصولات یکی از عناصر پیشرفت و موفقیت در تجارت الکترونیک است به گونه ای که یک سایت با ترجمه ضعیف و اشتباهات زیاد در ترجمه می تواند هم به فضای کسب و کار و هم به بدنه سایت ضربه بزند. به همین جهت ما قصد داریم در رابطه با تأثیر ترجمه ضعیف بر تجارت الکترونیک در این مقاله صحبت نماییم ، در ادامه این مطلب با سایت برتر همراه باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

تأثیرات ترجمه ضعیف بر تجارت الکترونیک یک کسب و کار

ترجمه ضعیف می تواند UI سایت را مختل کند، UI بخشی از سایت است که توسط کاربر مشاهده می شود. تمام کاربران می دانند که سایت های فروشگاهی باید از سرعت واکنش بالا، زیبایی و… برخوردار باشد.

زیرا کاربرها در هنگام استفاده از سایت های فروشگاهی و تجارت های آنلاین باید تجربه لذت بخشی را داشته باشند به همین جهت مدیران و برنامه نویسان وب سایت ها همواره تلاش می کنند تا استاندارهای لازم سایت را رعایت کنند و هیچ بهانه ای برای اشتباه ها و خطا ها نداشته باشند.

به همین دلیل سیستم های مدیریت محتوای وب سایت های فروشگاهی و تجارت های آنلاین زیادی هستند که به ترجمه صحیح و بدون غلط نیاز دارند تا هم مدیر سایت و یا کاربر آن سایت بتواند از خدمات آن وب سایت به خوبی استفاده کنند.

برای مثال اگر محیط مدیریت یک سایت فروشگاهی به صورت صحیح ترجمه نشده باشد باعث سردرگمی مدیر سایت و کارمندان آن می شود.

یکی دیگر از معایب ترجمه ضعیف بر تجارت الکترونیک یک کسب و کار ، اشتباه در ترجمه قیمت ها و بخصوص بخش پرداخت آنلاین آن سایت فروشگاهی می باشد و یا اگر در سایت فروشگاهی یک محصولی درج شده باشد اما در قسمت توضیحات آن محصول یک ترجمه بسیار بد قرار گرفته باشد، باعث می شود تا اطلاعات درستی در اختیار کاربران و بازدید کننده ها قرار نگیرد و باعث نارضایتی آن ها شده و به هیچ وجه برای خرید آن محصول وسوسه نمی شوند.

همچنین ممکن است دیگر حتی وارد وب سایت شما هم نشوند. شما باید به این موضوع توجه بسیاری داشته باشید زیرا توضیحات یک محصول از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و ترجمه اشتباه توضیحات محصول شما می تواند سم مهلکی برای کسب و کار و تجارت الکترونیکی شما باشد.

مقاله پیشنهادی : تجارت الکترونیک یا ایکامرس چیست؟

تأثیر عدم ترجمه ضعیف بر تجارت الکترونیک و محتوای وب سایت

تأثیر ترجمه ضعیف بر تجارت الکترونیک و برندینگ

طراحی یک صفحه وب سایت دارای اهمیت فراوانی می باشد زیرا با توجه به قابلیت های سفارشی و امکانات می تواند با عناصر بصری مقدار های مشخصی از محتوا و ساختاری یک یک وب سایت را به وجود آورده است متناسب باشد.

اما اگر در ترجمه یک محتوا اشتباهاتی رخ دهد و ضعف های بسیاری در ترجمه آن وجود داشته باشد نمی تواند حس لازم و کافی را به مخاطبان خود القا کند زیرا تولید محتوا برای وبسایت به همراه ترجمه خوب آن در شرایط بسیار خوب هم از نظر ساختاری و هم معنایی می تواند بر روی یک وبسایت تأثیر منفی و هم مثبت داشته باشد.

زیرا نداشتن اشتباه در ترجمه محتوا می تواند به موفقیت کسب و کار شما بسیار کمک کند. زمانی که شما محتوایی با ترجمه اشتباه و ضعیف ارائه کنید، الزاماتی که برای ساختار های صفحات و قالب بندی سایت می باشد ممکن است به طور کلی دیده نشود ، حتی اگر شما محتوای بسیار خوبی را هم طراحی کرده باشید و مفهوم مناسبی نیز داشته باشد به دلیل ترجمه ضعیف ممکن است برای طراحی صفحات مناسب نباشد.

در شرایط بسیار خوب جهت عدم تأثیر گذاری ترجمه ضعبف بر تجارت الکترونیک ترجمه و محتوا باید هم از نظر ساختاری و هم از نظر معنایی کاملا بهینه شده باشد.

مواردی که در بالا به آن ها اشاره کردیم در واقع دلایل مهمی برای نگرانی در دنیای تجارت الکترونیکی است اما یک مشکل بزرگ تری نیز برای برند ها بوجود می آورد آن هم این است که اگر ترجمه ای پر از اشتباه و غلط باشد می تواند به تنهایی باعث آسیب رساندن به نام تجاری و یا برند و شهرت تجارت شما شود که در این مورد در ادامه صحبت خواهیم نمود ، همچنان ما را همراهی کنید.

مقاله پیشنهادی : تأثیر ساخت اپلیکیشن موبایل بر تجارت الکترونیک

تأثیر ترجمه ضعیف بر تجارت الکترونیک و برندینگ

وبمستران وبسایت های فروشگاهی و کسب و کار های آنلاین باید فضای حرفه ای ایجاد کنند ، مدیران تجارت های آنلاین باید آینده و مشتریان خود را هدف گذاری کنند.

همچنین بتوانند استاندارد های لازم را را رعایت کرده زیرا در صورتی که مدیریت برندینگ شما عملکرد ضعیف داشته باشد و  ترجمه ای بد و ضعیف را در اختیار مشتریان بین المللی بگذارید وقتی بازدید کننده ها به وبسایت شما وارد مشوند متوجه تمام خطا های ترجمه خواهند شد و ممکن است آن سایت را با مخاطب خود به اشتراک نگذارند.

ترجمه برند و محصولات در یک تجارت آنلاین بسیار حائز اهمیت است به همین دلیل بسیاری از شرکت های بزرگ در این گونه مواقع بسیار مراقب رفتار ها و همچنین ترجمه خود هستند زیرا در صورتی که اشتباهی در ترجمه شعار های تبلیغاتی یک برند صورت بگیرد و طی مدتی برند ضعف های خود را پیدا نکند و یا در جهت درست کرد آن ها قدم برندارد اصلاح این اشتباهات روز به روز سخت تر و دور از انتظارتر خواهند شد.

یکی از بزرگترین ضربه هایی که ترجمه ضعیف بر تجارت الکترونیک به جای خواهد گذاشت اضافه شدن هزینه های اضافی می باشد. شاید در سایت های مختلف تبلیغاتی با عنوان ترجمه ارزان دیده باشید اما بسیاری از این تبلیغات ترجمه های غلطی را داخل وب سایت شما میگذارد و به یکی از دلایل افت کیفیت، ضرر و زیان اضافی سایت شما تبدیل می شود.

هر برند تجاری در وب سایتشان اگر با کیفیت پایین ترجمه شود درست است که شاید هزینه کمی تحمیل شود اما ترجمه های ضعیف و بی کیفیت نیاز به تعویض دارند و این یعنی همان پول کم هم از شما هدر می رود.

بهترین راه برای اینکه منجر به بازگشت سرمایه شما شود این است که در کسب و کار های آنلاین خود از مترجم های حرفه ای استفاده کنید. هر چند که بسیاری از تجار و صاحبان کسب و کار هنوز اقدام به فروش بین المللی محصولات خودشان نکردند و از نظرشان ترجمه کردن وب سایت و توضیحات محصولاتشان کاری بیهوده می باشد.

اما کیفیت ترجمه ی نسخه ی الکترونیکی توسط انسان در حرفه تجارت های الکترونیک امری بسیاری مهم می باشد که باید مورد توجه قرار بگیرد. استفاده از سرویس های ترجمه آنلاین که در بستر اینترنت به فراوانی یافت می شود به دلیل اینکه از هوش مصنوعی پیروی می کنند و احتمال خطای آن ها بالاست توصیه نمی شود.

نتیجه گیری

در این مطلب درابطه با تأثیرات ترجمه ضعیف بر تجارت الکترونیک در کسب و کارهای اینترنتی ، محتوای سایت و برند های تجاری صحبت نمودیم و دلایل اهمیت این موضوع را برایتان شرح دادیم. پس برای اینکه در رقابتی که در تجارت الکترونیکی بین برند شما و برند های دیگر وجود دارد باید تمامی کار هایی که مخاطب های داخلی و بین المللی را به خود جذب می کند را برای وب سایت خود انجام دهید تا بتوانید از دیگر رقبای خود پیشی بگیرید. ممنون که تا انتهای این مطلب همراه سایت برتر بودید امیدواریم توانسته باشیم ذره ای به اطلاعات و دانش شما عزیزان اضافه کنیم.