یکی از راه هایی که با آن می توانید سرعت سایت خود را بالا ببرید بهینه سازی تصاویر در وردپرس و کاهش حجم عکس نوشته های سایت می باشد. برای اینکار شما ابتدا نیازمند یک افزونه قدرتمند هستید که توانایی کم کردن حجم تصاویر را داشته باشد و حدالامکان کیفیت خود را حفظ نماید. برخی از افزونه ها در این زمینه ممکن است به تصاویر سایت تان آسیب بزند و یا کیفیت برخی از تصاویر را در حد بسیار بدی پایین آورد. از نظر سئو افزونه های بهینه ساز تصاویر وردپرس نقش مهمی در افزایش سرعت بارگذاری سایت تصاویر دارد.

اهمیت و تکنیک های بهینه سازی تصاویر در وردپرس

بسیاری از سایت ها تصاویر بزرگ ترین چیزی است که باید در صفحات باز شده بارگیری شوند . فقط کافیست هنگام بارگیری تصویر تاخیری دو ثانیه اتفاق بیفتد تا میزان رد شدن صفحه به میزان ۸۷% برسد . بهینه سازی تصاویر در وردپرس نقش بسزایی جهت زمان بارگذاری و دیده شدن در موتورهای جستجو دارد .

هنگامی که می خواهیم تصویری را در وردپرس قرار می دهیم از این سؤال روبه رو می شوید که فرمت تصویر JPG باشد یا PNG . پیش از بارگذاری تصاویر در وردپرس کار بهینه سازی تصویر را حتما انجام دهید تا بعدها نیازمند زمان و هزینه برای بهبود آن نباشید . این دو فرمت به صورت گسترده در تحت وب استفاده می شود برای اینکه بدانید چه زمانی از فرمت PNGو چه زمانی از فرمتJPG  استفاده کنید این دو قاعده زیر را حتماً به یاد داشته باشید:

برای تصاویر تخت یا FLAT ، مانند تصاویر وکتور ، نقاشی ، دیجیتال ، فونت لوگو ، بنر ، شیپ و هر چیزی که با فرمت وکتور ساخته شود . از فرمت PNGاستفاده می کنیم ، در این حالت تصاویرتان با بالاترین کیفیت ارائه می شود . در صورتی که این نوع تصاویر از فرمت JPG استفاده کنیم حتی اگر بالاترین کیفیت را هم قرار دهید اما به علت ماهیت این فرمت کیفیت نهایی ممکن است رضایت‌بخش تان نباشد . در حقیقت در رزولوشن های بالا فرمت PNG بدون افت کیفیت حجم بهتری از JPG دارد .

به استثنای مواردی که در بالا ذکر نمودیم برای دیگر تصاویر از فرمت JPG استفاده می کنیم . هر چیزی به جز تصاویر وکتور در این دسته قرار می گیرد . تصاویری که با دوربین عکاسی و موبایل گرفته می شود و تصاویری از افراد طبیعت حیوانات اشیا و … همه این ها از JPG استفاده نمایید .

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

بهترین افزونه های بهینه سازی تصاویر در وردپرس

افزونه  WP Smush: این افزونه جهت سئو تصاویر در سایت دارای محبوبیت زیادی است به طوری که بیش از ۹۰۰ هزار فعال تا کنون داشته است . این افزونه با آخرین نسخه به وردپرس سازگاری کامل داشته پس بدون نگرانی می توانید آن را نصب و استفاده کنید . قابلیت های این افزونه شامل موارد زیر است :

بهینه سازی تصاویر در وردپرس با تکنیک های فشرده سازی پیشرفته بدون هیچ افت کیفیتی

تنظیم حداکثر عرض و ارتفاع و تصاویر بزرگ به طور خودکار

پشتیبانی از فایل های GIF JPG PNG تصویری و غیره

بهینه سازی هر عکسی در هر دایرکتوری

و …

 

افزونه  reSmush.it: به عنوان یکی از بهترین افزونه های فشرده سازی تصویر در وردپرس به حساب می آید و از ویژگی های آن می توان به بهینه سازی خودکار تصاویر حین آپلود و امکان بهینه سازی دسته جمعی تمامی تصاویر وبسایت اشاره نمود . این افزونه از API مخصوص reSmush.it جهت بهینه سازی تصاویر بهره برده و به کاربر این امکان را می دهد که میزان فشرده سازی تصویر را به هنگام آپلود تعیین کنید . نقطه ضعفی که این افزونه دارد این است که سطح های مختلف فشرده سازی ندارد ، همچنین حجم عکس پشتیبانی شده توسط این افزونه حجم 5 مگابایت برآورد شده است به این معنی که می توانید یک عکس را در لیست سفید قرار دهید تا عمل فشرده سازی انجام شود .

بهینه سازی تصاویر در وردپرس - برتر رایانه

 

بیشتر بخوانید: آیا طراحی سایت درآمد دارد؟

معرفی افزونه Ewww Image Optimize بهینه سازی تصاویر در وردپرس

این افزونه پرکاربردترین افزونه های در حال حاضر جهت تشکیل یک سایت وردپرسی و بهینه سازی تصاویر در وردپرس می باشد. اگر توجه کرده باشید سایت هایی که برای مطالبشان از تصاویر کم استفاده می کنند معمولاً سایت های کسل کننده هستند ، اما وقتی به سایت هایی سر می زنید که دارای تعدادی تصاویر در هر صفحه هست بسیار برایتان جذاب می شود . در صورتی که اصول بهینه سازی در این سایت ها رعایت نشده باشد و یا به این قضیه اهمیت زیادی نداده باشند مشکل بسیار بزرگی در بارگذاری سایت ایجاد خواهد شد و این قضیه برای کاربران بسیار خسته کننده است .

افزونه Ewww Image Optimize تصاویر آپلودی سایت شما را بدون هیچ گونه کاهش کیفیتی تغییر حجم خواهد داد و علاوه بر رضایت کاربران آن جهت بارگذاری سایت و تصاویر مربوطه می توان رضایت موتورهای جستجوگر را نیز به دست خواهید آورد. قابلیت های این افزونه شامل :

بکاپ گیری با سرعت بالا

افزایش سرعت صفحات وب

سرعت بالا افزونه

نصب آسان

قابلیت تبدیل تصاویر به فرمت های مختلف

سئو تمامی تصاویر

تغییر حجم تصاویر بدون افت کیفیت

به طور کلی افزونه EWWW Image Optimizer عالی ترین افزونه با تنظیمات پیشرفته است ، اما جهت استفاده از روش های بهینه سازی تصویر که موجب تفاوت زیاد در حجم می شوند می بایست از API پولی آن استفاده کنید و اندکی به جیب خود ضرر بزنید.