امروزه تولید محتوای صوتی و تصویری در زمینه های مختلف نظیر آموزش و تبلیغات رواج زیادی پیدا کرده است. تمامی تولیدکنندگان محتوا در تلاشند تا سطح کیفی تولید محتوای خود را تا حد امکان بالا برده و به این سبب به تجهیزات حرفه ای برای تولید محتوا احتیاج خواهند داشت. میکروفون به عنوان یکی از عناصر مهم محتوای صوتی و تصویری به حساب می آید و همین امر موجب شده است تا شرکت های تولید کننده تجهیزات صوتی و تصویری میکروفون هایی با کارایی ضبط محتوای صوتی با کیفیت را به بازار عرضه نمایند. تنوع محصولات موجود در بازار باعث شده است تا بسیاری از تولید کنندگان محتوا های آموزشی و پادکست به دنبال بهترین میکروفون برای تولید محتوا باشند. در ادامه این مقاله قصد داریم به معرفی چند محصول برتر در بازار از میکروفون های با کیفیت را به شما معرفی نماییم با سایت برتر همراه باشید.

مطالب مرتبط : هدف از تولید محتوا چیست؟

علت خرید میکروفون برای تولید محتوا

ایجاد یک تولید محتوای ویدیویی با کیفیت بد تصویر شاید قابل تحمل باشد اما بدون میکروفون کار اشتباهی است ، زیرا صدای بد را هیچ کس تحمل نمی کند. وقتی موبایل را جلوی خودتان می گیرید و ویدیو ضبط می کنید متوجه کیفیت صدای تان نخواهید شد ، اما اگر آن ویدیو را در شبکه های اجتماعی پست یا استوری کنید تازه متوجه می‌ شوید که صدای ویدیو در مقایسه با ویدیو های حرفه ای چقدر بد است.

اینجاست که به خرید بهترین میکروفون جهت تولید محتوا ویدیویی خود احتیاج خواهیم داشت. تفاوتی ندارد که شما می خواهید ویدیوهای کوتاه ، مصاحبه ، پادکست ، وبینار و ویدیو آموزشی ضبط کنید در هر صورت میکروفون موبایل یا حتی دوربین های حرفه ای برای ضبط صدای با کیفیت اصلاً مناسب نیست.

پس در صورتی که قصد خرید میکروفون را دارید و نمی دانید چه میکروفونی مناسب است با ما همراه باشید تا پس از آن که به ضرورت میکروفون برای اینکار پی برید چند مدل از بهترین مدل های میکروفون برای تولید محتوا را برایتان معرفی نماییم.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

از مهمترین دلایلی که باید شما در این زمینه میکروفون بخرید ابتدا این است که صدای شما برای مخاطب باید واضح و رسا باشد تا با آرامش بیشتری به صحبت های تان گوش دهد. میکروفون صداهای پس زمینه را کم می کند و نویز های محیط را می گیرد. از آنجا که میکروفون ها وزن زیادی ندارند می توانید با خود حمل کنید تا هر زمانی که به آن احتیاج دارید از آن استفاده کنید. علاوه بر این میکروفون قابل استفاده برای لپ تاپ ، دوربین و گوشی موبایل هستند و تقریباً طیف گسترده‌ای از میکروفون ها برای هر سه وسیله الکترونیکی به کار برده می شود.

بیشتر بخوانید : چگونه محتوای اثرگذار تولید کنیم؟

بهترین مدل لپ تاپ و میکروفون برای تولید محتوا و ضبط پادکست

در صورتی که می خواهید با استفاده از لپ‌ تاپ تولید محتوا کنید برند خاصی مطرح نیست. همچنین مدل لپ تاپ اصلاً در اولویت قرار ندارد تنها چیزهایی که باید به آن دقت کنید این است که cpu لپ تاپ کیفیت i7 یا i5 و حداقل رم ۴ گیگ باشد. از آنجا که یکسری لپ تاپ ها صفحه نمایش لمسی دارند در کارهای حساس شما نمی توانید با صفحه نمایش لمسی کار کنید بلکه باید از موس استفاده کنید.

پس نیازی نیست صفحه نمایش لمسی بگیرید و هزینه اضافی پرداخت نمایید. در این کار به هیچ عنوان به صفحه لمسی احتیاج نیست زیرا شما باید مدام انگشتان خود را بر روی صفحه بگذارید و این کار ممکن است به صفحه لپ‌تاپ آسیب وارد نماید.

مهم ترین وسیله ای که برای ضبط پادکست محتوا احتیاج دارید ، یک میکروفون خوب و با کیفیت است که به عنوان یکی از واجبات برای ضبط پادکست به حساب می آید. برای این کار ما به شما میکروفون بویا مدل By-M1 را معرفی می کنیم که از نظر کیفیت صدای عالی دارد و در حدی که کار شما را انجام دهد خیلی خوب است.

میکروفون بویا مدل By-M1 برای تولید محتوا

علاوه بر قیمت مناسب برای شما که به میکروفون برای تولید محتوا صوتی یا تصویری احتیاج دارید ، بسیار عملکرد خوبی دارد. این نوع میکروفون دارای ۶ متر سیم بوده که می‌ توانید هم به موبایل و هم به دوربین فیلمبرداری وصل نمایید. توجه داشته باشید که از این مدل برای ضبط صدا در لپ تاپ و کامپیوتر نیز می توانید استفاده کنید به شرطی که شاسی روی میکروفون را بر روی حالت Camera قرار دهید. حساسیت به صدای این مدل میکروفون 30 دی سی بل است و بازده دینامیک ۷۴ دی سی بل و بیشتر را دارد. پورت اتصال آن از نوع جک 3.5 میلی متری و قابلیت اتصال به دوربین های DSLR را دارا می باشد. برای این میکروفون یک عدد حفاظ نیز در نظر گرفته شده تا هنگام ضبط صدا عواملی مثل وزش باد باعث ایجاد پارازیت نشود.

برای مطالعه مقاله استراتژی محتوا چیست؟ بر روی لینک کلیک کنید

میکروفون یقه ای بی سیم رود مدل Wireless GO برای تولید محتوا

این میکروفون برای تولید محتوا به عنوان یکی از کاربردی ترین میکروفون ها به حساب می آید. از ویژگی هایی که میکروفون یقه ای مدل Wireless GO دارد این است که بدون بی سیم کار می کند. از کیفیت صدای به خصوصی برخوردارند و اگر بخواهید در فضای باز و خلاقانه تر ویدئو ضبط کنید سیمی وجود ندارد که شما را محدود به این کار نمایند.

میکروفون یقه ای بی سیم رود مدل Wireless GO برای تولید محتوا

این نوع میکروفون یک گیرنده ، یک فرستنده ، دو کابل برای شارژ و همچنین یک سیم با دو جک دارد که به گیرنده و فرستنده وصل می شود. جهت کنترل صدای باد در فضای باز نیز از دو پوشش خزی برخوردار بوده که در جعبه این میکروفون قرار داده شده است. محدودیتی که این نوع میکروفون دارد قیمت نسبتاً بالای آن است که باید چیزی حدود ۸ برابر قیمت میکروفون های بویا ام وان بپردازید.

پیشنهاد سایت برتر به شما ما برای شروع استفاده از ابزارهای ارزان تر است و تجهیزات تان را پله پله ارتقاء دهید چون معمولاً در خروجی کار همه این ابزارها تفاوت ملموس از نظر مخاطب ندارد. ولی طبعاً به تدریج که در مسیر تولید محتوا حرفه ای تر شدید احتیاج دارید که تجهیزات بهتری داشته باشید.

مدل های مختلفی از میکروفون در بازار وجود دارد که انتخاب از میان بهترین آنها به خصوص برای مبتدیان کار گیج کننده است اگر بر حسب قیمت میکروفون ها را مرتب کنید می بینید که دود از سرتون بلند می شود. بهتر است که این ایده آل گرایی را کنار بگذارید ، تنها کافیست کمی در رابطه با مدل های مختلف میکروفون اطلاعات کسب کرده و بعد با خیال راحت بر حسب بودجه مورد نظرتان به خرید میکروفون برای تولید محتوا بپردازید. در حال حاضر میکروفون های ارزان قیمتی در بازار وجود دارد که نیازهای اکثر تولید کنندگان محتوا را رفع نموده پس نگران هزینه نباشید.