به غیر از مواردی که تا به الان در مقاله های منتشر شده از سایت برتر در رابطه با طراحی سایت و موارد مهم در پیاده سازی بخش های مختلف آن صحبت نمودیم. دقت و اهمیت دادن به جزئیات وب‌ سایت نیز در دیده شدن و همچنین ظاهر وب سایت مهم است. یکی از این موارد انتخاب بهترین فونت در طراحی سایت فونتی است که بتواند کاربران را جذب وب سایت کرده و در ذهن‌ شان باقی بماند. سؤالات بسیاری در رابطه با چگونگی انتخاب یک فونت مناسب با وبسایت و زمینه کاری تان وجود دارد که ما در این مقاله میخواهیم در رابطه با این مورد و معیار انتخاب فونت برای وب سایت های تبلیغاتی، هنری، فروشگاهی، تخصصی، شرکتی و … صحبت نماییم.

شما خوانندگان عزیز سایت برتر با آگاهی از انواع فونت های محبوب و پرطرفدار می توانید با تغییرات لازم در سایت خود آن را آپدیت و بهبود بازدید وب سایت را مشاهده نمایید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

معیار انتخاب بهترین فونت در طراحی سایت

زمانی که میخواهید یک فونت مناسب و زیبا برای وب سایت خود انتخاب کنید می بایست این فونت متناسب با کسب و کارتان باشد. انتخاب فونت در طراحی ساعت از میان تعداد زیادی فونت کار سختی نیست و باید کمی خلاقیت و برنامه ریزی و همچنین در نظر گرفتن موضوعات مرتبط با سایت فونت را انتخاب تا مخاطبان را جذب نمایید.

فونت در دسته بندی های مختلف ساده، فانتزی و تفننی قرار دارد که توصیه می‌شود که از فونت های ساده استفاده کنیم زیرا طبق تجربه‌ای که ما داشتیم فونت ساده تر نتیجه مطلوب تری داشته و بیشتر کاربران را راضی می‌کند. در کل نحوه انتخاب فونت به میل و سلیقه خودتان است و یا اگر حالت تفننی دارد بیشتر یا پیچیده تر خواهد بود و عملکرد سایت تان را پایین می آورد. معیار انتخاب بهترین فونت در طراحی سایت به گونه‌ای که در بهینه سازی و سئو سایت تأثیرگذار باشد شامل موارد زیر است:

انتخاب اندازه مناسب فونت

سایز مناسب فونت برای نوشتن متن ها در یک وبسایت از مهم ترین نکاتی است که در انتخاب فونت باید رعایت کنید زیرا هر چه سایز فونت مناسب  باشد از لحاظ بصری کاربر را خسته نمی کند و بهتر می توان هدفی را که به دنبال آن است بیابد.

برای مثال که فونت درشت، خوانا و بولد برای متن هایی به کار می رود که کاربر به راحتی با آن ارتباط برقرار کند. اندازه فونت ها نباید آنچنان بزرگ یا خیلی کوچک باشد. مهمترین حالت انتخاب فونت در نظر گرفتن یک سایز نرمال و استاندارد است.

انتخاب کردن رنگ فونت

اگر میزان چگالی رنگ ها در حین انتخاب فونت زیاد باشد از لحاظ بارگذاری در وب سایت سرعت بالاتر خواهد بود. بدین منظور انتخاب رنگ برای فونت از یک نظر زیبایی به وب سایت تان می دهد و از لحاظ دیگر در پیاده سازی هاست بهتر خواهد بود. با انتخاب مناسب رنگ برای فونت یک ابزار قدرتمند و مهم در سئو سایت و رتبه گوگل خواهد بود و این نکته را نباید کم اهمیت دانست.

مقاله پیشنهادی : چگونگی تغییر فونت در وردپرس

آشنایی با انواع فونت ها در طراحی سایت

سایر معیارها

 

فاصله میان کلمات

بعد از آنکه سایز فونت را تعیین نمودید نوبت به رعایت فاصله یا اسپیس میان کلمات و حروف است. در صورتی که حین نوشتن هیچ گونه توجهی به فاصله بین کلمات تایپ شده نکنید مسلماً خواننده چیزی از مطلبتان نمی فهمد. این فاصله نباید آنقدر زیاد باشد که احساس شود کلمه جا افتاده، همچنین باید طوری باشد که انگار تمامی کلمات به هم چسبیده است. استاندارد بودن فاصله میان کاراکترها و کلمات بهترین حالت است که یک طراح حرفه ای به خوبی این نکته را مد نظر قرار دهد.

به کارگیری فونت های فارسی

معیار دیگری که در انتخاب فونت مهم است استفاده از فونت های فارسی می باشد. این فونت ها سایت تان را زیبا و جذاب می کند و باعث بازدید بیشتر صفحات وب سایت تان خواهد شد. فونت های موجود در مرورگر ها دارای تنوع بسیاری در خط فارسی و در مواقع خاص خط غیرفارسی هستند که در حین طراحی می توانید از آن استفاده کنید.

تأثیر انتخاب بهترین فونت در طراحی سایت

همانگونه که در بخش‌های مختلفی از مقاله به آن اشاره نمودیم اولین تأثیری که انتخاب یک فونت در طراحی سایت دارد بهینه سازی وب سایت می باشد و از طرفی عدم بهبود سایت آشکار خواهد شد. بیشتر اوقات با وجود آنکه بسیاری از قالب های یک وب سایت مناسب و با موضوع مدنظر مدیران آن سایت است آنچنان مورد استقبال از سوی کاربران قرار نمی‌گیرد.

فونت هایی که ریز، شکسته و فانتزی هستند هر قشری از جامعه به خوبی توانایی خواندن آن را ندارند و از طرفی خسته‌کننده و باعث ترک کاربر از صفحه می شود. اما بعضی از طراحان وب سایت با انتخاب دقیق فونت مناسب در عین سادگی می توانند به زیبایی سایت شان اضافه کنند.

انتخاب بهترین فونت در طراحی سایت یا تأثیر فونت از مزایای زیادی برخوردار است. یکی از این مزیت ها انتخاب فونت عالی که موجب بهبود بخشیدن به تجربه کاربری می شود. بدان معنا که با یک شیوه هوشمندانه و اصولی ترافیک سنگینی را از لحاظ بازدید در صفحه سایت تان ایجاد کنید.

جالب است بدانید که این مسئله از نظر درجه بندی رتبه و به شما کمک می نماید و مسلماً هر صاحب وبسایت و کارفرمایی چیزی جزء این از یک طراح سایت انتظار ندارد. داشتن یک فونت مناسب به معنای راحتی کاربر و عدم خستگی چشم آنان است.

در واقع خط فارسی که تأثیر مثبتی به سایت ندهد بازدهی منفی به جای خواهد گذاشت و خطی که با تمام جوانب سایت شما همخوانی دارد از اهمیت بسیاری برخوردار است.

آشنایی با انواع فونت ها در طراحی سایت

حین نوشتن در وب سایت با انواع مختلف فونت در هر مرورگری برخورد  می کنیم اما مهمترین چیزی که برای طراحان وب سایت مهم است انتخاب فونت مناسب و بهترین نوع آن می باشد. فونت های قدیمی و مدرن زیادی برای ساخت فایل های متنی در مرورگر وجود دارد. طراحان وب سایت در ابتدا باید برای انتخاب به موضوع سایت توجه کنند و بعد از آن با تصویر سازی از ابعاد مختلف سایت فونت مناسب را انتخاب نمایند به گونه ای که برای تیترها فونت های تیتر و پررنگ‌تر و برای متون طولانی فونت ساده و خوانا تر باشد.

تأثیر انتخاب بهترین فونت در طراحی سایت

در صورتی که بخواهیم انواع فونت را در طراحی سایت معرفی کنید که در میان طراحان و مدیران وب سایت از محبوبیت بالا و طرفدار های زیادی دارند می توان به فونت های زیر اشاره نمود:

فونت B Titr

فونت  B Nazanin

فونت  B Yekan

فونت  Tahoma

فونت  Roya

فونت  Mitra

فونت Farnaz

فونت Davat و …

انتخاب یک فونت مناسب از ویژگی های منحصر به فردی در طراحی سایت برخوردار است. این فونت ها علاوه بر آنکه مطالب را به خوبی و سادگی انتقال می‌دهد به زیبایی و ظاهر وب سایت تان نیز کمک می‌ کند.