اگر برای کسب درآمد از اینترنت روش های مختلف بازاریابی را امتحان نموده اید اما نتیجه مطلوبی حاصل تان نشده است‌ می توانید از طریق شیوه های بازاریابی حرفه ای در زمینه فروش محصول به سود قابل توجهی برسید. به گونه ‌ای که با معرفی محصولات و خدمات تان و ایجاد تبلیغات کاملاً حرفه ای با افراد دیگر در سود فروش محصول سهیم شوید. اگر صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید و می خواهید از طریق افیلیت مارکتینگ فروش محصولات خود را افزایش دهید باید با سایت هایی که قصد کسب درآمد از طریق معرفی محصولات شرکت های مختلف را دارند ارتباط برقرار نمایید تا با قرار دادن تبلیغات بنری و متنی شما در وب سایت شان پیشنهاد خرید محصول را به بازدیدکنندگان بدهند. در صورتی که بازدیدکنندگان وب سایت محصول شما را از این سایت خریداری کنند شما باید مبلغی را به ناشر تبلیغات پرداخت کنید این مبلغ می‌تواند یک مبلغی مشخص و درصدی از فروش محصولات تان می باشد.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

بازاریابی پورسانتی یا افیلیت مارکتینگ چیست؟

افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی پورسانتی و یا سیستم همکاری در فروش به عنوان یک مدل بازاریابی به حساب می ‌آید که در آن فروشنده و Affiliate به عنوان تبلیغ کننده در کسب درآمد و سود بیشتر به یکدیگر کمک خواهند کرد.

در این نوع بازاریابی شما برای سایت فروشنده یا تولید کننده محصولات ، ویزیتوری به بازار هایی که در زمینه محصولات و خدمات شان فعالیت می ‌کنند می فرستد. زمانی که افراد از این طریق و با توجه به ویژگی هایی که از محصول ویزیتور ارائه می دهند خرید خود را انجام می ‌دهند و یا در وب سایت مورد نظر برای خرید عضو می شوند اینجاست که برای این کار شرکت تولید کننده یا همان فروشنده و صاحب وب سایت درصدی از فروش به شما پرداخت می کند.

وقتی در وب سایت تان محصولات دیگران را تبلیغ می‌کنید و در صورتی که ویزیتوری در سایت شما است محصول خریداری کند پس از کلیک بر روی خرید به وب سایت فروشنده منتقل داده شده و اقدام به خرید می کند و شما پورسانت تان را از فروشنده دریافت خواهید کرد.

سود حاصل از این مارکتینگ هم برای فروشنده است و هم برای فردی که محصولات فروشنده را تبلیغ می‌کند. افیلیت ها با معرفی محصولات فروشنده های مختلف درآمد خوبی کسب می کنند. در این سیستم بازاریابی هر دو طرف از این مشارکت سود خواهند برد به همین علت به عنوان سیستم همکاری در فروش شناخته می شود.

برای فهم بهتر به عنوان یک مثال بارز می توان به سایت آمازون اشاره نمود ، Amazon اولین وب سایتی است که Affiliate marketing را در سایت خود ارائه نمود و با این کار توانست در زمینه برندینگ به برتری برسد و هزاران هزار تبلیغ کننده بر رای محصولات خودش پیدا نماید و در ازای پرداخت پورسانت هایی با ناچیز فروش خود را چندین برابر کند.

بیشتر بدانید : بازاریابی هوشمندانه با هوش مصنوعی (AI)

نحوه عملکرد افیلیت مارکتینگ

با آگاهی از این که این نوع بازاریابی که به چه صورت است ، حال برای تان این سؤال پیش خواهد آمد که سیستم همکاری در فروش یا بازاریابی پورسانتی به چه صورت کار می کند و عملکرد آن چگونه است؟

با نام این مدل از بازاریابی شاید خیلی ها فکر کنند که عملکرد پیچیده ای دارد و ساز و کار آن چندان قابل مفهوم نمی باشد. در واقع چنین نیست و اکثر فروشگاه های اینترنتی و برند های مختلف از طریق افیلیت مارکتینگ قصد دارند فروش خود را بالا ببرند. از طرف دیگر سایت‌ هایی وجود دارد که به واسطه بازدیدکنندگان خود جهت تأمین بخشی از هزینه ها به عنوان ناشر تبلیغات فعالیت می کنند.

در این نوع بازاریابی سایت تبلیغ دهنده که به عنوان فروشنده شناخته می شود محصولات و خدمات خود را به صورت متنی یا بنری در اختیار سایت منتشر کننده تبلیغات می گذارد و با هر کلیکی که کاربر بر روی لینک مورد نظر یا خرید محصول انجام می دهد مبلغی به عنوان درصدی از فروش به وب سایت ناشر پرداخت می گردد. در این بازاریابی به صورت توافقی قراردادی بین دو طرف تبلیغ دهنده و ناشر تبلیغات انجام می شود. با ثبت نام وب سایت های ناشر در سیستم بازاریابی پورسانتی فروشندگان برای فروش محصولات لینک های تعیین شده را در وب سایت خود قرار می دهند.

سایت های ناشر در سیستم همکاری در فروش سایت فروشندگان ثبت نام کرده و لینک های مشخصی را در سایت خود می ‌گذارند.

سه نقش مهم در این نوع مارکتینگ دخیل می باشند :

نقش فروشندگان محصولات ؛ سایت ها و کسب و کارهایی که تمایل دارند از این طریق Affiliate marketing میزان فروش خود را افزایش دهند.

نقش ناشر تبلیغات ؛ وب سایت های منتشر کننده تبلیغات به عنوان بستر اصلی نشر Affiliate marketing هستند که با قرار دادن هر بنر و لینک در سایت خود منجر به کلیک کردن و فروش محصول مورد نظر می شوند و درصدی می گیرند.

نقش کاربران و مشتریان ، نقش این افراد در این مارکتینگ بسیار مهم است و به عنوان افرادی که وارد وب سایت می شوند و لینک های مورد نظر در سایت ناشر را کلیک می ‌کنند. برخی کاربران با کلیک بر روی لینک ابن مارکتینگ به دنبال خرید محصول نیستند و ممکن است بخواهند از طریق سایت امتیازی کسب نمایند.

بیشتر بخوانید : بازاریابی جاذبه ای یا درونگرا چیست؟

مزیتها و معایب افیلیت مارکتینگ

به اعتقاد بعضی افراد تنها کسب و کارهای بزرگ و شرکت‌ هایی با درآمد بسیار بالا باید به سراغ این روش بازاریابی می روند. اما این باور کاملاً غلط است و حتی کسب و کارهای کوچک نیز قادر خواهند بود به خوبی از این نوع سیستم بازاریابی استفاده نمایند. به عنوان یکی از شیوه ‌های رایج جهت بالا بردن فروش در سراسر جهان است که نسبت به هزینه پرداخت ، مزیت ها و نقاط قوت خوبی دارد. از مهمترین مزیت های بازاریابی پورسانتی می توان به موارد زیر اشاره نمود :

در این نوع بازاریابی یک عملکرد محوری وجود دارد یعنی از زمانی که پورسانت و کمیسیون را پرداخت می کنید و اقدامات مورد نظرتان اتفاق می افتد. از طرف دیگر این انگیزه برای ناشران به وجود می‌آید تا برای تحقق اهداف و خواسته ‌های شما بسیار تلاش کنند.

افیلیت مارکتینگ از بهترین راه هایی است که برای جذب مخاطبان و برند سازی می توان از آن بهره برد

این نوع بازاریابی به بالا رفتن اعتبار شما در هر کسب و کاری که هستید کمک می کند و شریک های کاری تان از نظر خود محصولات تان را معرفی و از آن تعریف و تمجید خواهند کرد. همین تکرارموجب می‌شود تا برند شما از اعتبار روز افزونی برخوردار شود.

این شیوه از بازاریابی بسیار مقرون به صرفه و ارزان قیمت است و از لحاظ هزینه هایی که متحمل می شوید که هزینه های پرداختی را شامل می شود خروجی مطلوبی دارد. یعنی وقتی پورسانت تان را پرداخت می کنید اقدام مورد نظر شما از طرف ناشران و ویزیتورها انجام می شود.

مشکلات بازاریابی پورسانتی

در رابطه با مشکلات و نقاط ضعف این سیستم که به عنوان معایب آن در نظر گرفته شده صاحبان کسب و کار با چالش هایی مواجه هستند این چالش ها شامل:

عدم کنترل بر روی رقبا و شرکا ، زیرا ممکن است شرایطی به وجود بیاید که رقبا با هزینه های کمتر و خلاقانه تر خروجی بهتری نسبت به شما داشته باشند

سیستم همکاری در فروش تضمینی بابت کسب خروجی و درآمد مطلوب به صاحبان کسب و کار نمی ‌دهد.

از دیگر مشکلات و یا معایب بازاریابی پورسانتی این است که مورد هجوم اسپمر ها و ترافیک دزد ها قرار می گیرد و ممکن است لینک های جعلی در وب سایت تان قرار گیرد ضمن اینکه ممکن است کمیسیون تان در اختیار اشخاص دیگر گذاشته شود.