مدتی است که خرید اینترنتی مورد توجه اکثر افراد در جوامع جهانی قرار گرفته است. این مسئله باعث شده تا فروشگاه هایی که کیفیت مناسبی ندارند با استفاده از پوسته ظاهری جذاب، خود را به عنوان یک فروشگاه اینترنتی معتبر جا بزنند و از این طریق رنکینگ بالایی را به دست آورند. این مسئله باعث شد تا گوگل به دنبال راهکاری برای شناسایی و حذف این فروشگاه ها باشد، به این ترتیب آپدیت گورخر گوگل را که در واقع برای هسته الگوریتم گوگل است ارائه کرد. در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با این آپدیت توضیحاتی را ارائه کنیم. لطفا در ادامه همراه ما باشید.

آپدیت گورخر گوگل چیست؟

با وجود گسترش فروشگاه‌های اینترنتی بی کیفیت، گوگل برای ایجاد تغییر در این فضا آپدیتی را ارائه کرد که با نام آپدیت گورخر گوگل یا گوگل زبرا (  Zebra ) شناخته می‌شود. این آپدیت با اقتدار در سایت‌ های انگلیسی و عربی زبان فعالیت می‌کند، چرا که این سایت‌ ها دارای چندین میلیارد کاربر هستند. اما تا به حال در ایران فروشگاه اینترنتی به این شیوه حذف نشده است. دلیل این اتفاق در این است که کاربران سایت ‌های فارسی تعداد بسیار کمی نسبت به همتایانشان در کشورهای عربی و انگلیسی زبان دارند.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

به همین علت می‌توان گفت که این نوع سایت‌ها هنوز در معرض خطر نیستند، اما مطمئناً به زودی این آپدیت به ایران نیز خواهد رسید و در صورتی که شما صاحب یک وب سایت تجاری هستید بهتر است از همین‌الان به فکر باشید و فروش محصولات تقلبی را لغو کنید. علاوه بر آن با کنار گذاشتن ترفندهای سئو کلاه سیاه از خشم گوگل دوری نمایید. این آپدیت دارای هوش مصنوعی فوق‌العاده قوی است که تمامی جزئیات موجود در سایت‌ها را بررسی می‌کند، به همین دلیل برای جلوگیری از حذف با استفاده از گورخر گوگل بهتر است تا از همین‌الان به فکر باشید.چطور از خشم آپدیت گورخر گوگل در امان بمانیم؟

الگوریتم گورخر گوگل - عکس نوشته

بهینه سازی محتوای سایت

در صورتی که محصولی را به فروش می رسانید برای در امان ماندن از خشم آپدیت گورخر گوگل بهتر است تا محتوای مناسبی را در رابطه با محصول در سایت قرار دهید. در صورتی که محصولات مشابهی را مانند انواع مانتو به فروش می رسانید از نوشتن محتوای تکراری خودداری کنید، چرا که در این صورت با پنالتی گوگل مواجه خواهید شد. سعی کنید اطلاعات موجود در نوشته را تا حد زیادی تغییر دهید و محتوای جدید خلق کنید. از حداقل یک لینک داخلی در محتوای خود استفاده کنید و اطمینان حاصل نمایید که تمام موارد با اهمیت در سئو سایت را به درستی انجام داده اید.

ایجاد موتور مقایسه

بعضی از سایت ها امکان مقایسه محصولات با یکدیگر را فراهم می کنند. این قابلیت باعث افزایش کاربران سایت شما می شود و این مورد به احتمال زیاد توسط گورخر گوگل جستجو می شود، بنابراین بهتر است روی ایجاد موتور مقایسه بیشتر فکر کنید.

ریسپانسیو بودن سایت

شما باید کاری کنید که مشتریانتان از شما راضی باشند، به همین علت باید تمامی مواردی که باعث افزایش رضایت آن ها می شود را رعایت نمایید. بنابراین سعی کنید تا صفحه سایت تان را به صورت ریسپانسیو طراحی کنید تا به این صورت با استفاده از انواع گجت ها بتوان وارد وب سایت شما شد.

مقاله ای درباره الگوریتم گورخر گوگل

افزودن نشانه Schema روی محصولات

سایت های بسیار کمی از افزودن نشانه Schema روی محصولات خود استفاده می کنند. با به کار گیری Schema می توانید تجزیه و تحلیل اطلاعات موجود در سایتتان را در موتورهای جستجوگر ساده‌تر کنید. به همین علت سایت شما به میزان بیشتری در جستجوی کاربران بالا آمده و نمایش داده خواهد شد.

استاندارد مورد تایید آپدیت گورخر گوگل

بهتر است تا با رعایت استاندارد های مورد تایید آپدیت گورخر گوگل از خشم آن دوری نمایید. این استاندارد ها از شما می خواهند تا مواردی که در قسمت پایین ارائه شده است را رعایت نمایید:

  • فروش محصولاتتان با مبلغ واقعی انجام گیرد و از پولشویی خودداری کنید.
  • بهتر است بعد از اتمام موجودی یک محصول سریعاً آن را جایگزین و به روز کنید.
  • هنگامی که افراد محصولاتی را وارد سبد خرید خود می‌کنند، باید لینک به تعویق افتادن خرید در دسترس آن ها باشد تا بتوانند هر زمان که خواستند خرید خود را قطعی کنند.
  • پیگیری کالاهای خریداری شده بسیار مهم است و باید راه حلی برای پیگیری کالا توسط مشتریان وجود داشته باشد.
  • شما باید شماره تماس و آدرس فیزیکی خود را به طور دقیق وارد کنید تا مورد قبول گورخر گوگل قرار بگیرید.
  • برای خریداران و کسانی که در سایت شما ثبت ‌نام می‌کنند هدایایی را در نظر بگیرید.
  • لینک محصولات شما باید توسط خودتان ایجاد شود و از سایت های دیگر بک لینک نگرفته باشید.
  • بعد از اتمام خرید باید هزینه حمل و نقل به طور دقیق برآورد شود و سیستم هوشمند برای این کار در سایت شما وجود داشته باشد.

مطالب ذکر شده در قسمت بالا از استانداردهای مورد تایید گوگل زبرا هستند. در صورتی که تا به امروز به فکر رعایت این موارد نبوده ‌اید بهتر است هر چه زودتر دست به کار شوید و برای رعایت این استاندارد ها چاره‌ای بی اندیشید.

سخن آخر

همان طور که مشاهده کردید گورخر گوگل برای فروشگاه‌های اینترنتی که قوانین گوگل زبرا را رعایت نمی‌کنند بسیار خطرناک است و به راحتی این نوع سایت‌ها را حذف می‌کند. با وجود این که این آپدیت هنوز به ایران نرسیده است، بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی آن را جدی نمی‌گیرند اما مطمئناً به زودی این آپدیت به ایران نیز خواهد رسید و بهتر است از همین‌الان راهکارهای ارائه شده در قسمت بالا را برای دوستی با گورخر گوگل به کار ببندید.

در صورتی که هنوز فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی نکرده‌اید، می‌توانید تمامی مراحل طراحی سایت خود را به تیم حرفه‌ای برتر رایانه بسپارید و با در دست داشتن سایتی حرفه‌ای با قابلیت‌های ویژه، به فروش محصولات خود بپردازید و سود مناسبی را به دست آورید. در صورتی که احتیاج به کسب اطلاعات بیشتر داشتید می‌توانید از طریق شماره‌های مندرج با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید و از آن‌ها مشاوره رایگان دریافت کنید. امیدواریم سایت شما دوستی پایداری با گورخر گوگل داشته باشد و تمامی فاکتورهای مورد نظر این آپدیت را رعایت کند.